اغلب شرکت ها از مزایای دانش بنیانی بی اطلاعند

به گزارش کیوسک خبری آشنا، به گزارش خبرنگاران، روح الله دهقانی فیروزآبادی، عصر شنبه در جلسه ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان یزد با اشاره به اینکه منابع مالی و حقوقی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید مدل توریع استانی داشته باشد، اظهار کرد: 10 درصد شرکت های دانش بنیان کشور از 90 درصد منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده نموده اند.

اغلب شرکت ها از مزایای دانش بنیانی بی اطلاعند

وی مطرح نمود: دقیقاً شرکت هایی این مزایا را دریافت نموده اند که بیشتر در راهروهای معاونت ها و وزارتخانه ها رفت و آمد داشته اند ولی بیشتر شرکت های دانش بنیان اصلاً از خدمات و مزایایی که معاونت فناوری ریاست جمهوری ارائه می دهد، خبر ندارند.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: معاونت علمی ریاست جمهوری بیش از 110 خدمت به شرکت های دانش بنیان ارائه می دهد و برای اینکه تمام شرکت ها به صورت عادلانه بتوانند از این خدمات استفاده نمایند باید برش استانی اقتصاد بنیان تهیه گردد و در این برش استانی تعهدات معاونت علمی فناوری و بعلاوه استان ها به صورت کامل و دقیق معین گردد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تهیه و ابلاغ برش استانی اقتصاد دانش بنیان تنها روش ممکن برای مردمی کردن اقتصاد در زمینه دانش بنیان است، توضیح داد: در این روش فرماندهی برعهده استان ها خواهد بود.

تعهدات معاونت علمی ریاست جمهوری از این پس در قالب موافقت نامه و قراردادهای شفاف اجرا می گردد

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه به استان ها اختیارات معین و منابع معین می دهیم، اضافه کرد: سال گذشته برای پرداخت 2 هزار و 700 میلیارد تومان از تعهدات معاونت علمی و فناوری گذشته بسیار سختی کشیدیم و از حالا به بعد نیز بر تعهدات خود خواهیم ماند اما در قالب موافقت نامه ها و قراردادهای معین و شفاف که در آن تعهدات دو طرف به صورت کامل معین باشد.

وی ادامه داد: کلمه تفاهمنامه در دوران فعلی بی ارزش شده و به همین علت در معاونت علمی دیگر تفاهمنامه با کسی امضا نخواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی مطرح نمود: بعضی تفاهمنامه هایی که امضا می گردد هیچ منبع معین مالی پشت آن وجود ندارد و احتمال محقق شدن آن بسیار کم است بعلاوه هر تعهدی که در زمینه پروژه های ساختمان سازی و … بوده است انجام نمی دهیم ولی تعهدات فناورانه را همچنان متعهد خواهیم بود و محکم و صریح اعلام می کنیم که تا وقتی کارآفرینان واقعی پای کار نیایند، متعهد به حمایت از آنها نخواهیم بود.

گردش مالی شرکت های دانش بنیان بر اساس واقعیت ها در حال معین است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه رصدخانه اقتصاد دانش بنیان کشور راه اندازی شده است، توضیح داد: گردش مالی و داد وستدهای مالی شرکت های دانش بنیان بر اساس واقعیت ها در حال معین است و براساس آن برنامه ریزی و اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر 80 درصد شرکت های دانش بنیان معاف از مالیات شوند، معافیت آنها معادل 80 میلیارد تومان خواهد شد، گفت: این در حالیست که معاونت علمی در سال گذشته 1,200 میلیارد تومان معافیت مالیاتی لحاظ نموده بر این اساس بخش اعظمی از این معافیت ها به شرکتهای دانش بنیان بزرگ تخصیص یافته است.

دهقانی اظهار کرد: سال جاری 500 میلیارد تومان یاری به صندوقهای صنایع خلاق پیش بینی شده ولی صنایع خلاق را صنایع نوآور می دانیم یعنی باید ترکیب خلاقیت و فناوری داشته باشند و مخاطب ما صنایعی هستند که حتماً فناوری داشته باشند بر این اساس، صنایع دستی کشورمان باید از سوی متولیان حوزه خود مورد حمایت قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 خرداد 1402 بروزرسانی: 29 خرداد 1402 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1205

به "اغلب شرکت ها از مزایای دانش بنیانی بی اطلاعند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اغلب شرکت ها از مزایای دانش بنیانی بی اطلاعند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید