بازار لوازم خانگی به آرامش می رسد؟

به گزارش کیوسک خبری آشنا، خبرنگاران: قیمت ها در بازار لوازم خانگی به شدت افزایش یافته و هنوز کار خاصی از سوی متولیان تنظیم بازار برای کنترل آن صورت نگرفته است.

بازار لوازم خانگی به آرامش می رسد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از میزان ؛ بازار لوازم خانگی در سال جدید روز های آشفته ای را سپری می کند و قیمت ها در این بازار به گونه عجیبی افزایش یافته است.

علی رغم اینکه افزایش قیمت در سال گذشته موجب شد تا تقاضا در این بازار به حداقل برسد، اما این موضوع مانع افزایش قیمت در سال جدید نشد.

در این بین فروشندگان و تولیدکنندگان یکدیگر را به عنوان مقصر گرانی قلمداد می کنند.

فروشندگان مدعی هستند به دلیل اینکه کالا ها را با قیمت زیاد از تولیدکنندگان خریداری کردند نمی توانند ارزانتر آن را به خریداران عرضه کنند.

افزایش قیمت ها در بازار لوازم خانگی به حدی زیاد شده که رییس سازمان حمایت را وادار به واکنش کرد.

عباس تابش در این باره گفت: حداکثر افزایش قیمت نسبت به بهمن 97 برای تلویزیون 20 درصد و سایر لوازم خانگی 25 درصد ثبت شده است، ذینفعان در مهلت مقرر باید قیمت کالای خود را در سامانه 124 ثبت کنند در غیر این صورت مشمول عرضه خارج از شبکه هستند.

به گفته رییس سازمان حمایت ذینفعان در بخش لوازم خانگی تا امروز 27 خرداد ماه مهلت دارند که قیمت کالای خود را در سامانه 124 ثبت کنند.

وی گفت: بعد از ابلاغ 20 و 25 درصدی افزایش قیمت لوازم خانگی، بازرسی از اقلام و کالا های مرتبط با لوازم خانگی در اولویت کاری ما خواهد بود و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

این در حالی است که چندین هفته از افزایش افسارگسخته قیمت لوازم خانگی می گذرد و سازمان حمایت هنوز کار خاصی برای کنترل بازار نکرده است.

در همین باره حمیدرضا غزنوی در گفت وگو با میزان اظهار کرد: افزایش هزینه تولید از جمله قیمت مواد اولیه و سایر مولفه ها موجب شده قیمت تمام شده افزایش یابد.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: ورق فولادی یکی از مواد اولیه اساسی در صنعت لوازم خانگی است که طی ماه های اخیر علاوه بر اینکه قیمت آن افزایش یافته است حضور دلالان نیز در این بخش پررنگ شده و تولیدکنندگان را برای تهیه ورق با مشکل روبرو کرده است.

وی با بیان اینکه سه برابر نیاز بازار در صنعت لوازم خانگی سرمایه گذاری شده است، بیان کرد: با حمایت از تولیدکنندگان داخلی به راحتی می توان بازار را تامین و جای برند های خارجی را با محصول داخلی پر کرد.

غزنوی با بیان اینکه تولید کنندگان برای اینکه فروش بیشتری داشته باشند کالا های خود را با قیمت پایین تر عرضه می کنند، تاکید کرد: تولیدکنندگان حدود 20 درصد قیمت کالا های خود را افزایش دادند.

آشفتگی بازار لوازم خانگی در حال حاضر به حدی زیاد شده که گشت های تعزیرات برای مقابله با سوء استفاده کنندگان در این بازار حضور پیدا کرده اند تا بتوانند کمی به این بازار سرو سامان ببخشند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 5

به "بازار لوازم خانگی به آرامش می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار لوازم خانگی به آرامش می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید