تور قطر: با مقامات قطری برای تامین نیازهای این کشور در جام جهانی 2022 مذاکره گردد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، بازی های جام جهانی 2022 قطر می تواند فرصتی برای حضور پررنگ تر ایران در بازار این کشور باشد، مشروط بر اینکه طی مذاکراتی زمینه پهلوگیری لنچ های ایرانی در بنادر این کشور فراهم گردد؛ این در حالی است که بر اساس اظهارات رئیس کمیسیون حمل ونقل اتاق ایران، در حال حاضر با توجه به فشارهای ناشی از تحریم ها امکان پهلوگیری لنچ های ایرانی به جز یکی از بنادر قطر در سایر بنادر آن امکان پذیر نیست.

تور قطر: با مقامات قطری برای تامین نیازهای این کشور در جام جهانی 2022 مذاکره گردد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

سید علی حسینی در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران، به مسافت 200 کیلومتری بندر دیر استان بوشهر تا قطر اشاره و توضیح داد: ایران از نظر موقعیت جغرافیایی، فاصله بسیار کوتاهی با قطر دارد و می تواند با استفاده از این مزیت در تامین نیازهای این کشور در دوران برگزاری بازی های جام جهانی 2022 که حدود یک ماه به طول می انجامد، اقدام کند.

این فعال مالی مذاکره با مقامات قطری درباره امکان حضور لنچ های ایرانی در بنادر این کشور را ضروری خواند و گفت: ایران در دورانی که قطر به وسیله بعضی کشورهای حوزه خلیج فارس تحریم شد، تنها کشوری بود که تحریم ها را شکست و جهت را چه از نظر دریایی و چه هوایی باز گذاشت. بنابراین امروز ایران باید از موقعیت استفاده و به وسیله رایزنی با مقامات قطری زمینه حضور خود در این بازار را مهیا کند.

بر اساس اظهارات حسینی امکان صادرات انواع مواد غذایی تازه، سبزیجات، انواع میوه و مواد غذایی فرآوری شده در دوران بازی های جام جهانی از ایران به قطر ممکن است و می تواند با صرف کم ترین هزینه و زمان ارسال گردد.

او ادامه داد: این رایزنی ها می تواند سرآغاز احیای فعالیت های سیستم دریایی و کشتیرانی ایران در بین کشورهای حوزه خلیج فارس باشد. باید در ابتدا خطوط سنتی و ارتباطات گذشته خود را در این حوزه احیا کنیم و در پی آن خطوط کشتیرانی و سطح فعالیت خود را توسعه دهیم.

حسینی از انعقاد 4 موافقت نامه در حوزه بندری و لجستیک بین ایران و قطر طی سفیر رئیس جمهور و وزیر راه وشهرسازی ایران به قطر اطلاع داد که البته هنوز جزئیات آن تعیین نیست. این فعال مالی با توجه به امکان دسترسی آسان تر قطر به بازار ترکیه و پاکستان، احیای مناسبات بین دو کشور را برای هر دو طرف لازم و مفید ارزیابی کرد و گفت: اگر امروز رایزنی های خود را با این کشور به نتیجه برسانیم، زمینه توافقات بلندمدت در آینده بین ایران و قطر فراهم می گردد و با این فرایند می توانیم سطح همکاری های تجاری خود را در منطقه توسعه دهیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 937

به "تور قطر: با مقامات قطری برای تامین نیازهای این کشور در جام جهانی 2022 مذاکره گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور قطر: با مقامات قطری برای تامین نیازهای این کشور در جام جهانی 2022 مذاکره گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید