با ورود فیلم های آلمانی و کانادایی، تکلیف 7 کشور در اسکار سال جاری معین شد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، آلمان و کانادا فیلم های منتخب خود برای رقابت اسکار 2023 را معرفی کردند تا شمار کشورهایی که تکلیفشان روشن شده به 7 برسد.

با ورود فیلم های آلمانی و کانادایی، تکلیف 7 کشور در اسکار سال جاری معین شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، آلمان با کلاسیک ضدجنگ در جبهه غرب خبری نیست و کانادا با بهار جاودان وارد رقابت اسکار برترین فیلم بین المللی شدند.

در جبهه غرب خبری نیست فیلم اقتباسی به کارگردانی ادوارد برگر است که با اقتباس از اثر کلاسیک ضدجنگ اریش ماریا رمارک ساخته شده و نتفلیکس مالک آن است. این فیلم با بازی دنیل برول، سباستین هالک و آلبرخت شوخ برای اولین بار در سطح دنیا 12 سپتامبر در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو 2022 دیده خواهد شد.

رمان رمارک که سال 1928 منتشر شده مهم ترین و شناخته شدن ترین رمان ضد جنگ است و تجربه یک سرباز جوان آلمانی را در جبهه غربی جنگ دنیای اول روایت می نماید. از این رمان آلمانی بارها اقتباس سینمایی شده اما بیشتر به زبان انگلیسی بوده و این اولین باری است که نسخه آلمانی آن ساخته می گردد. نسخه ای که سال 1930 لوییس مایل استون از این رمان ساخت برنده اسکار برترین فیلم شد. نسخه تلویزیونی آن هم سال 1979 پیروز به کسب 7 نامزدی امی شد ویکی از آنها را برد.

هیات داوران آلمانی این فیلم را از میان 9 فیلم منتخب به عنوان نماینده آلمان انتخاب کردند. این فیلم قرار است 28 اکتبر از سوی نتفلیکس در آمریکا مدتی کوتاه راهی سینماها گردد.

کریستین سومر رئیس فراوری روزار فیلم، کورینا مهنر مدیر شرکت فراوری فیلم بلو آیز فیکشن، جولیا وبر مدیر فروش گلوبال اسکرین، یاسنا واو را مدیر نمایش لئونین دیستریبیوشن، سوزان فلکسل از سینه پلکس نویفارن، دونیا بیلالاس از انجمن منتقدان فیلم آلمان، کاترین گیبی فیلمساز، ماریا فورت ونگلر بازیگر و هایدی شووچو فیلمنامه نویس گروه داوران را تشکیل داده بودند. آلمان آخرین بار در سال 2007 با فیلم زندگی دیگران ساخته فلوریان هنکل دونرسمارک برنده اسکار برترین فیلم بین المللی شده بود.

  • برترین فیلم 2022 از نگاه منتقدان بین المللی کدام فیلم است؟ | این فیلم برنده اسکار مثلث غم و قدرت سگ را جا گذاشت

کانادا هم با فیلم مستند بهار جاودان ساخته جیسون لافتوس راهی اسکار می گردد. این فیلم بر اساس انیمیشن یک هنرمند چینی ساخته شده و درباره سرکوب مداوم گروه های اقلیت های قومی و مذهبی در چین است.

بهار جاودان نخستین بار در جشنواره مستند تسالونیکی 2022 نمایش داده شد و بعد به جشنواره مستند هات داکس کانادا رفت و برنده جایزه برترین فیلم تماشاگران شد. از سال 1971 این چهارمین باری است که کانادا یک فیلم غیرفرانسوی زبان را به اسکار می فرستد و در عین حال نخستین فیلم مستند و انیمیشنی است که برای اسکار نود و پنجم ارسال شده است.

آموزشگاه اسکار لیست نهایی خود را 15 دسامبر اعلام می نماید و از میان آن نامزدهای این رقابت در 24 ژانویه معرفی می شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1072

به "با ورود فیلم های آلمانی و کانادایی، تکلیف 7 کشور در اسکار سال جاری معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ورود فیلم های آلمانی و کانادایی، تکلیف 7 کشور در اسکار سال جاری معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید