بخشی از مشخصات فنی گلکسی S21 فن ادیشن در کنسول گوگل پلی دیده شد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، سامسونگ قرار است در آینده ای نزدیک از گوشی گلکسی S21 فن ادیشن رونمایی کند که به همین دلیل امروز شاهد افشای مشخصات فنی این گوشی در کنسول گوگل پلی بودیم.

بخشی از مشخصات فنی گلکسی S21 فن ادیشن در کنسول گوگل پلی دیده شد

گلکسی S21 فن ادیشن پرچم دار ارزان ای است که به اسم مدل ارزان قیمت تر پرچم داران این سری قرار است سال جاری راهی بازار گردد. البته هنوز تاریخ دقیقی برای رونمایی و عرضه این گوشی مشخص نشده است منتها گفته می گردد ماه اکتبر این اتفاق خواهد افتاد که بدین ترتیب باید حدود 1 ماه دیگر را هم منتظر بمانیم.

سامسونگ تقریبا بیش از یک سال است که تصمیم گرفت مدل ارزان قیمت تر از پرچم داران خود را فراوری و روانه بازار کند. از سری نوت و S10 این حرکت شروع شد و اکنون در سری گلکسی S21 هم ادامه دارد. البته سال گذشته مدل فن ادیشن سری گلکسی نوت 20 راهی بازار نشد که بیشتر به شایعه حذف گوشی های نوت از سبد محصولات سامسونگ دامن زد.

با این حال گلکسی S21 فن ادیشن فعلا تنها محصولی است که سال جاری راهی بازار می گردد و از قدرت بالایی هم برخوردار است. این گوشی در واقع همان گلکسی S21 با میزان و قیمتی متفاوت خواهد بود به همین دلیل بسیار مورد انتظار است. تا به این لحظه خبرهای زیادی در رابطه با این محصول منتشر شد منتها امروز شاهد حضور آن در کنسول گوگل پلی بودیم به این معنا که هرچه در این خبر درباره مشخصات فنی گلکسی S21 فن ادیشن نوشته گردد رسمی است و حتما در محصول فوق شاهد چنین مشخصاتی خواهیم بود.

البته که بعضی از این مشخصات پیش از این هم در شایعات و خبرهای دیگر افشا شده بودند منتها همان طور که گفته شد این بار مطمئن تر از قبل به آن ها نگاهی خواهیم داشت. با توجه به آنچه که در این فهرست آمده است، گلکسی S21 فن ادیشن از پردازنده ای 8 هسته ای بهره خواهد برد که این هسته ها در دسته سه تایی و با آرایش 1 + 3 + 4 در کنار یکدیگر قرار می گیرند. نام دقیق این پردازنده ذکر نشد منتها فرکانس هسته های آن را می توانیم ببینیم که به ترتیب 2.8، 2.4 و 1.8 گیگاهرتز است. نام پردازشگر گرافیکی هم آدرنو 660 با فرکانس 840 مگاهرتز ذکر شد که مطمئن شدیم قلب تپنده این نماینده سامسونگ، پردازنده اسنپدراگون 888 خواهد بود.

مشخصات فنی گلکسی S21 فن ادیشن پیش از این هم به وسیله بنچمارک گیک بنچ لو رفته بود و می دانستیم که پردازنده قدرتمند کوالکام عهده دار فعالیت های پردازشی و گرافیکی در آن خواهد بود. منتها منتظر بودیم ببینیم آیا سامسونگ مدلی از این گوشی را با پردازنده اختصاصی و نو خود یعنی اگزینوس 2100 هم راهی بازار خواهد نمود یا خیر که به نظر می رسد فعلا چنین اتفاقی رخ نمی دهد.

با این حال همان طور که می دانید، سامسونگ حداقل بیرون از آمریکا و چین، گوشی های پرچم دار خود را با پردازنده اگزینوس راهی بازار می نماید و این اتفاق تا به امروز جز در بخش هایی که در آن استثنا وجود داشت تغییر نکرد. از آنجایی محصول کنونی در دو مدل با پردازنده های اگزینوس 990 و اسنپدراگون 865 راهی بازار شد، انتظار داشتیم گلکسی S21 فن ادیشن هم طبق همین سیاست فراوری گردد منتها هنوز خبری رسمی و قطعی در این رابطه به دستمان نرسیده است. یک شایعه فقط وجود دارد که به تازگی هم منتشر شد و در آن به وجود احتمالی گلکسی S21 فن ادیشن با پردازنده اگزینوس 2100 اشاره شده بود.

در فهرستی که اکنون در اختیار داریم، مدل پایه گلکسی S21 فن ادیشن را شاهد هستیم که از 6 گیگابایت حافظه رم بهره می برد. با توجه به خبرهای متعدد، قطعا یک مدل از این گوشی با حافظه رم 8 گیگابایت را هم شاهد خواهیم بود که قیمت بالاتری هم خواهد داشت چون امکان ندارد سامسونگ چنین محصولی را فقط در یک مدل با 6 گیگابایت رم راهی بازار کند.

سایر مشخصات گلکسی S21 فن ادیشن که در این فهرست شاهد آن هستیم شامل نمایشگر با وضوح +FHD با حفره ای در مرکز آن جهت تعبیه دوربین سلفی می گردد. در این فهرست خبری از نرخ به روزرسانی صفحه نیست اما همه ما می دانیم که نمایشگر این گوشی 120 هرتزی خواهد بود. تنها تفاوت نمایشگر این گوشی به نسبت مدل به کار رفته در پرچم دارهای این سری احتمالا این است که رفرش ریت مدل فن ادیشن تطبیق پذیر نیست و زمانی که احتیاج نباشد، باز هم آن را روی 120 هرتز نگه می دارد که این مسأله روی طول عمر باتری تأثیر منفی خواهد داشت.

همانطور که گفته شد، در حال حاضر خبری در رابطه با تاریخ رونمایی یا عرضه این گوشی به بازار در اختیار نداریم اما شایعه ها و خبرها تاریخ این اتفاق را در سه ماه چهارم سال و به طور دقیق تر ماه اکتبر می دانند (اواسط مهر - اوایل آبان). علاوه بر این ها، در اوایل دوره عرضه، به علت محدود بودن موجودی که ناشی از کمبود تراشه هم هست، S21 فن ادیشن فقط در بازارهای خاصی در دسترس قرار خواهد گرفت.

از گلکسی S21 فن ادیشن چه انتظاراتی داریم؟

گلکسی S20 فن ادیشن که سال گذشته راهی بازار شد توانست توجه مثبت بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. در حالی که فروش سری گلکسی S20 مطابق انتظار سامسونگ پیش نمی رفت این گوشی وارد شد و سود کلانی را برای سامسونگ به همراه داشت. نکته جالب اینجاست که سری گلکسی S21 با این همه پیشرفت و ارتقا در عملکرد و کیفیت پردازنده، حتی پیروز نشد از سری گلکسی S20 بیشتر فروش داشته باشد؛ بنابراین همه نگاه ها روی گلکسی S21 فن ادیشن معطوف شده است.

به تازگی افشاگر معروف یعنی ایوان بلس یک تصویر سه بعدی از گلکسی S21 فن ادیشن را منتشر کرد که برترین و کامل ترین تصویر از این محصول را به نمایش می گذاشت. با توجه به آن، نماینده بعدی سامسونگ شباهت زیادی با پرچم دارهای این سری خواهد داشت جز اینکه رنگ ماژول دوربین و بدنه این بار یکپارچه است در حالی که در پرچم دارها جز رنگ مشکی، رنگ در نظر گرفته برای این دو بخش متفاوت بود.

این طور که به نظر می رسد، این گوشی از جک 3.5 میلی متری هدفون پشتیبانی نمی نماید که انتظار چنین چیزی را هم داشتیم. بعلاوه سیستم دوربین سه گانه آن هم کاملا مشابه با گلکسی S21 نخواهد بود. به جای آن، در این گوشی از یک دوربین اصلی 32 مگاپیکسلی استفاده خواهد شد که در کنار یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و تله فوتوی 8 مگاپیکسلی، وظیفه عکاسی و فیلم برداری در S21 فن ادیشن را عهده دار خواهند بود.

نمایشگر این گوشی احتمالا 6.4 اینچی خواهد بود و این یعنی بار دیگر گلکسی S21 فن ادیشن از لحاظ میزان، بین S21 و مدل پلاس قرار می گیرد. دوربین سلفی هم که درون حفره روی نمایشگر تعبیه شده است 12 مگاپیکسلی خواهد بود. با توجه به رندرها، نماینده مورد انتظار سامسونگ برخلاف نسل گذشته که در شش رنگ راهی بازار شد، در 5 رنگ سفید، سبز، خاکستری، بنفش و آبی عرضه می گردد؛ حداقل این چیزی است که رندرها نشان داده اند. البته که نوع این رنگ ها و نامی هم که برای آن ها در نظر گرفته می گردد به احتمال زیاد مطابق سلیقه سامسونگ تغییر خواهد نمود تا مناسب یک پرچم دار ارزان باشد.

پیش تر گفته می شد این گوشی هم زمان با گلکسی زد فولد 3 راهی بازار می گردد اما دیدیم که چنین اتفاقی رخ نداد. انتظار داریم پاییز سال جاری، شاهد رونمایی از این گوشی باشیم. هرچند اگر تا پاییز خبری در این رابطه منتشر نشد، قطعا با شروع این فصل شاهد انتشار خبرهای متعددی در رابطه با این گوشی خواهیم بود.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 718

به "بخشی از مشخصات فنی گلکسی S21 فن ادیشن در کنسول گوگل پلی دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشی از مشخصات فنی گلکسی S21 فن ادیشن در کنسول گوگل پلی دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید