بلومبرگ: جانسون در پی برطرف کدورت با فرانسه است

به گزارش کیوسک خبری آشنا، به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در پی برطرف کدورت با فرانسه بعد از پیوستن دولت لندن به توافق آکوس (AUKUS) است.

بلومبرگ: جانسون در پی برطرف کدورت با فرانسه است

وی که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک است و از آنجا برای دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به واشنگتن می رود؛ در جمع خبرنگاران گفت: ما به رابطه خود با فرانسه افتخار بسیار زیادی می کنیم.

این اظهارنظر در حالی مطرح شد که دولت پاریس در ادامه نارضایتی از آکوس، قرار دیدار از پیش معین شده وزرای دفاع فرانسه و انگلیس را لغو کرد.

این قرار دیدار در حالی لغو شد که انگلیس و فرانسه به طور مشترک عملیات های نظامی را در اقتصادی و حوزه دریای بالتیک انجام می دهند و علاوه بر آن، در انجام آزمایش های هسته ای شبیه سازی شده هم مشارکت می نمایند.

بعلاوه فرانسه از بابت مشارکت انگلیس در آکوس، این کشور را فرصت طلب توصیف نموده بود.

توافق آکوس که چهارشنبه گذشته از آن رونمایی شد؛ به همکاری آمریکا، استرالیا و انگلیس در ایندوپاسیفیک منجر می گردد و به اسم پیش عایدی، موجب لغو قرارداد 90 میلیارد دلاری خرید زیردریایی های فرانسوی از سوی استرالیا شد.

استرالیا قرار است زیردریایی های هسته ای آمریکا و انگلیس را جایگزین زیردریایی های دیزلی-الکتریکی فرانسه کند؛ اقدامی که به رقابت تسلیحاتی در ایندوپاسیفیک منجر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 752

به "بلومبرگ: جانسون در پی برطرف کدورت با فرانسه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلومبرگ: جانسون در پی برطرف کدورت با فرانسه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید