بهبود و بهینه سازی مصرف برق در دستور کار وزارت نیرو قرار می گیرد، 90درصد روستاها از آب شرب بهره منده می شوند، محرابیان می تواند خدمات بزرگی را در حوزه صنعت آب و برق ارائه کند

به گزارش کیوسک خبری آشنا، علی اکبر محرابیان؛ وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از برنامه 4 سال خود در بخش های آب و برق صحبت کرد و به نمایندگان مجلس اطمینان داد که در صورت رای اعتماد، تمام توان و نیروی خود را برای اصلاح وضع موجود به کار می بندد.

بهبود و بهینه سازی مصرف برق در دستور کار وزارت نیرو قرار می گیرد، 90درصد روستاها از آب شرب بهره منده می شوند، محرابیان می تواند خدمات بزرگی را در حوزه صنعت آب و برق ارائه کند

علی اکبر محرابیان؛ وزیر پیشنهادی نیرو در نشست کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درباره برنامه ای که طی دوره 4 ساله در وزارت نیرو می تواند انجام دهد، گفت: بر اساس تجربه ای که از اجرای قانون تبصره 13 در خصوص صرفه جویی سوخت دارم می توانم بگویم که با راهکارهای عملیاتی می توان در زمینه بهبود و بهینه سازی مصرف برق اقدام کرد.

وی ادامه داد: طی برنامه و افقی که برای 4 سال آینده با همکاری بخش های مختلف و بخش خصوصی متصور شده ایم می توان 40 هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور افزود.

وزیر پیشنهادی نیرو درباره چگونگی تامین 40 هزار مگاوات برق، گفت: 10 هزار مگاوات از این اندازه با یاری صنایع و بخش خصوصی تامین خواهیم شد و 10 هزار مگاوات دیگر را با تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی و احداث نیروگاه های تازه خواهد بود. 10 هزار مگاوات دیگر هم به وسیله سرمایه گذاری در احداث نیروگاه های تتازهپذیر تامین خواهد شد و در این میان 10 هزار مگاوات دیگر به وسیله صرفه جویی حاصل می گردد.

وی در خصوص تامین آب روستایی اظهارداشت: بر اساس برنامه ای که تدوین شده اندازه بهره مندی از آب شرب روستایی که در حال حاضر کمتر از 75 درصد است بعد از خاتمه دوره چهار ساله به بیش از 90 درصد خواهد رسید.

محرابیان در خصوص پروژه های فاضلاب گفت: طبق آخرین آمارها 166 تصفیه خانه فاضلاب در کشور فعال است بدین جهت سعی ما این است که تا 4 سال آینده این عدد 50 درصد افزایش پیدا کند.

در این نشست محمد صالح جوکار؛ رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم با سوابق درخشانی که علی اکبر محرابیان در صنعت داشته است وی با رای اعتماد بالای نمایندگان مجلس بتواند، خدمات بزرگی را در حوزه صنعت آب و برق ارائه کند.

بعلاوه در این نشست اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس سوالات و دغدغه های خود را مطرح و تاکید کردند که توسعه نیروگاه ها و افزایش ظرفیت فراوری برق لازم است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 712

به "بهبود و بهینه سازی مصرف برق در دستور کار وزارت نیرو قرار می گیرد، 90درصد روستاها از آب شرب بهره منده می شوند، محرابیان می تواند خدمات بزرگی را در حوزه صنعت آب و برق ارائه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود و بهینه سازی مصرف برق در دستور کار وزارت نیرو قرار می گیرد، 90درصد روستاها از آب شرب بهره منده می شوند، محرابیان می تواند خدمات بزرگی را در حوزه صنعت آب و برق ارائه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید