شستا، تولیدات کارخانه لعابیران در فارس را مطلوب اعلام نمود

به گزارش کیوسک خبری آشنا، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با بیان اینکه بنگاه های بزرگ و مادر در حوزه صنایع بزرگ شستا نیازمند حمایت و مساعدت های بخش حاکمیتی هستند، روند فراوری کارخانه لعابیران در استان فارس را مطلوب مطرح نمود.

شستا، تولیدات کارخانه لعابیران در فارس را مطلوب اعلام نمود

ابراهیم بازیان در بازدید از کارخانه لعابیران، گفت: در دروه نو و در راستای رویکرد های تحولی مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) مصم هستیم که در راستای تاکید بر سیاست های اقتصاد مقاومتی صنایع، هدف را افزایش فراوری و تعدیل حاشیه سودآوری آن ها با رویکرد ها و راهبرد هایی که در مجموعه شستا دنبال می گردد عملیاتی کنیم.

مدیرعامل شستا گفت: در مجموعه استان نزدیک به 10 واحد از صنایع از جمله سیمان، پشم شیشه، لعابیران و ... که جزو صنایع مهم و پیشرو در امر ساخت و ساز هستند بایستی طرح تکنولوژی در صنایع و واحد های فراوریی که عمر نیم قرن را دارند را دنبال کنیم.

او با اشاره به وجود 3 واحد کارخانه سیمان در استان فارس، اظهار کرد: در این راستا احتیاجمند توسعه محصول و فراوریات، نوسازی و انتقال دو واحد مهم از جمله پشم شیشه و سیمان فارس به مکان دیگر هستیم.

بازیان گفت: خط قدیمی کارخانه پشم شیشه شیراز ظرف یکسال دیگر متوقف و خط نو با تکنولوژی متفاوت فراوری خود را شروع خواهد نمود لذا برای سرعت گیری واحد های فراوریی در راستای حمایت دولت از بخش فراوری، احتیاجمند یاری و مسئولان در حوزه صنعت و معدن هستیم.

او در ادامه ضمن قدردانی از پیگیری استاندار فارس برای پیگیری برطرف مسائل واحد های فراوریی استان، خواهان افزایش تسهیلات بانکی برای توسعه این صنایع شد.

مدیرعامل شستا ادامه داد: یکی از مسائل مهم که امروز حضرت آقا تاکید دارند بحث اقتصاد دانش بنیان است که ما در طرح تحولی خود موضوع نوآوری را در صدر برنامه ها قرار دادیم و در صنایع هدف در شیراز و سایر استان ها که امر توسعه مطرح است تاکید بر دانش و استفاده تکنولوژی است.

بازیان با بیان اینکه بنگاه های بزرگ و مادر در حوزه صنایع بزرگ شستا احتیاجمند حمایت و مساعدت های بخش حاکمیتی هستند، روند فراوری کارخانه لعابیران در استان فارس را مطلوب عنوان و گفت: این مجموعه با افزایش فراوری به لحاظ ذائقه و مصرفی که وجود دارد بزودی در نوآوری فراوریات وکیفیت خود شرایطی را در بازار مورد هدف ایجاد خواهد نمود.

او بعلاوه گفت: کوشش های خوبی در کارخانه لعابیران اجرا شده، اما تا حد مطلوب فاصله داریم و این احتیاجمند توجه به سیاست های نو در حوزه دانش بنیان و احتیاج بازار است.

مدیرعامل شستا گفت: طرح انتقال کارخانه سیمان فارس به شهرستان خرامه احتیاجمند طرح اقتصادی متناسب است و کارخانه سیمان جزو کارخانه هایی هستند که احتیاجمند تامین اقتصادی قابل توجه هستند اگر سیستم اقتصادی حمایت کند ظرف دو سال آینده قابل انجام است در غیر اینصورت طرح انتقال آن زمانبر خواهد شد.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1098

به "شستا، تولیدات کارخانه لعابیران در فارس را مطلوب اعلام نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شستا، تولیدات کارخانه لعابیران در فارس را مطلوب اعلام نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید