توانمندسازی مادران دانا در موسسه خیریه دارالاکرام

به گزارش کیوسک خبری آشنا، توانمندسازی یک مادر باعث افزایش اعتمادبه نفس او می گردد و نقش اثرگذاری در مدیریت خانواده دارد و به همین بهانه طرح توانمندسازی مادران دانا در قالب کارآفرینی بر اساس توانمندی بانوان از سوی موسسه خیریه دارالاکرام اجرا می گردد.

توانمندسازی مادران دانا در موسسه خیریه دارالاکرام

به گزارش خبرنگاران، اعتمادبه نفس یک جامعه منوط به اعتمادبه نفس زنانش است و جامعه ای می تواند احساس قدرت کند که زنانش احساس قدرتمندی نمایند. دکتررضا دشتی منش، استاد دانشگاه و پژوهشگر در حوزه کارآفرینی و بعلاوه مجری طرح مادران دانا در موسسه خیریه دارالاکرام این را می گوید و در ادامه به جزئیات بیشتری اشاره می نماید: خانه کرامت که با شعار از آموزش بچه ها تا شهروندان خوب از سال 1380 تا به امروز پیروز به شناسایی و حمایت از تحصیل بیش از 7 هزار کودک و نوجوان بااستعداد فاقد سرپرست موثر در 100 شهرِ ایران شده است. این مجموعه دانش آموز را در مسیر آموزش تنها نمی گذارد و با تهیه گزارش های مددکاری به صورت مستمر، می کوشد تا با اطلاع از شرح حال دانش آموز، هیچ مانعی پیش روی تحصیل و یادگیری اش نباشد.

به گفته دکتر دشتی منش، به طبع توانمندسازی مالی 7 هزار مادر به صورت پایدار در کنار بسته های حمایتی که به این دانش آموزان ارائه می گردد، نقش اثرگذاری در رشد بالندگی این دانش آموزان در عرصه های علمی دارد. این همیار موسسات خیریه دارالاکرام در باره روش اجرای طرح شرح می دهد: در رابطه با دانش آموزان بااستعداد فاقد سرپرست موثر ما با 4 گروه از مادران ناتوان، مادران توانمند بدون مهارت، مادران دارای مهارت اما بدون کسب وکار، مادران دارای کسب وکار اما با عایدی پایین روبرو هستیم. پس از شناسایی این 4 گروه از مادران، آزمون های خودشناسی میان آنها برگزار و ویژگی های آنها شناسایی شد تا تعیین گردد برای چه کسب وکار و پیشه ای مناسب هستند.

بعلاوه برپایی جلسات مشاوره دانایی توانایی است از دیگر برنامه ها طرح مادران دانا برای شناسایی ظرفیت ها بود که با هدف فراهم کردن شرایط دستیابی به بازار کار مناسب اجراشد. مجری طرح مادران دانا به تشکیل کمیته کارآفرینی درتمامی شعب 25 گانه دارالاکرام در سراسر کشور اشاره می نماید و می گوید: کمیته های کارآفرینی مسئولیت دارند تا یک مادر را از فاز آزمون های خودشناسی تا مهارت آموزی، راه اندازی کسب وکار، تامین مالی و پیدا کردن بانی خاص، اشتغال و کارآفرینی و تامین مالی، مارکتینگ،پ رایسینگ و برندینگ همراهی کند. گام بعدی در توسعه زیست بوم هدف برقراری تعامل بین شعب و نهادهای حامی کسب وکار یعنی مراکز رشد، پارک های علم وفن آوری، بانک ها، صندوق های سرمایه گذاری، متخصصان دانشگاهی و موسسات بازاریابی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 بهمن 1401 بروزرسانی: 24 بهمن 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1155

به "توانمندسازی مادران دانا در موسسه خیریه دارالاکرام" امتیاز دهید

2 کاربر به "توانمندسازی مادران دانا در موسسه خیریه دارالاکرام" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانمندسازی مادران دانا در موسسه خیریه دارالاکرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید