توصیه های سفارت ایران در مسکو به مسافران ایرانی در سفر به روسیه

به گزارش کیوسک خبری آشنا، سفارت ایران در روسیه در اطلاعیه ای خطاب به شهروندان ایرانی، نکاتی را برای سفر به این کشور متذکر شد.

توصیه های سفارت ایران در مسکو به مسافران ایرانی در سفر به روسیه

سفارت ایران در روسیه ضمن انتشار اطلاعیه ای، نکاتی را به مسافران ایرانی که به این کشور سفر می کنند، متذکر شد. سفارت ایران به شهروندان تاکید کرد تا در هنگام گرفتن ویزای روسیه از سفارت خانه یا کنسولگری های روسیه، هدف از سفر خود را به طور دقیق معین کنند.

این سفارت از مردم خواست علاوه بر اخذ ویزای متناسب با هدف سفر، در صورتی که از طرف ماموران مرزی مورد سوال قرار گرفتند، علت سفر و نوع ویزای متناسب با آن را به همراه مستندات ارائه کنند.

متن اطلاعیه سفارت به شرح زیر است:

در پی افرایش ورود افرادی که با هدف ترانزیت از خاک روسیه، قصد ورود غیر قانونی به اروپا را دارند، دولت فدراسیون روسیه ضمن وضع قوانین سختگیرانه، نسبت به ورود و خروج اتباع سایر کشورها حساسیت و کنترل بیشتری را در مبادی ورودی و خروجی اعمال کرده است.

این تدابیر سختگیرانه باعث شده تا طی ماه های اخیر، تعداد زیادی از اتباع سایر کشورها از جمله هموطنان ایرانی در مبادی ورودی به فدراسیون روسیه، باوجود داشتن ویزا، نتوانند اجازه ورود به خاک روسیه را اخذ کنند یا در صورت دستگیری در مرزهای خروجی با مجازات هایی از قبیل حبس و پرداخت جریمه روبرو شوند.

یکی از مهم ترین عللی که باعث عدم اجازه ورود به خاک روسیه باوجود داشتن ویزا شده، اظهارات ضد و نقیض و بعضاً مغایر با نوع ویزا است. به همین منظور مأمورین مرزی روسیه از مسافر علت سفر به روسیه را خواهند پرسید و در صورتی که اظهارات ارائه شده با نوع ویزا همخوانی نداشته باشد، طبق قوانین فدرال، مأمورین این حق را خواهند داشت تا از ورود مسافر به روسیه جلوگیری به عمل آورند؛ بدین معنی که مثلاً چنانچه فردی برای شرکت در سمینار علمی یا انجام کار تجاری، ویزای توریستی گرفته باشد و در مبادی ورودی این موضوع برای مأمورین مرزی روسیه مسجل شود، این فرد حق ورود به روسیه را نخواهد داشت.

لذا توجه به این نکته، مهم و ضروری بوده و لازم است به هنگام اخذ ویزا از سفارت خانه یا کنسولگری های روسیه، دقیقاً هدف از سفر ذکر و قید شود و علاوه بر اخذ ویزای متناسب با هدف سفر، در صورت مورد سوال قرار گرفتن از سوی مأمورین مرزی، علت سفر دقیقاً متناسب با نوع ویزا اعلام و مستندات مربوطه به طور کامل ارائه شود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه ضمن جلب توجه هموطنان عزیزی که قصد سفر به روسیه را دارند به نکته فوق و تاکید بر رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان، آمادگی خود برای ارائه راهنمایی و پیگیری مسائل و مسائل هموطنان عزیز به صورت تمام وقت را اعلام می کند.

برای سفر به روسیه با تور می توانید برای انتخابی ارازن و آگاهانه، قیمت تورهای روسیه از آژانس های مسافرتی مختلف را در خبرنگاران با یکدیگر مقایسه و سفرتان را ارزان تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 929

به "توصیه های سفارت ایران در مسکو به مسافران ایرانی در سفر به روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های سفارت ایران در مسکو به مسافران ایرانی در سفر به روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید