فراوری روزانه 52 هزار لیتر ماده ضدعفونی توسط 30 شرکت فناور

به گزارش کیوسک خبری آشنا، به گزارش خبرنگاران، جعفر قیصری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که به صورت مجازی در سالن همایش وزارت علوم برگزار گردید گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان میزبان 540 شرکت دانش بنیان است که حدود 7 هزار نفر در این شرکت ها فعال هستند و حدود 80 الی 85 درصد این افراد فارغ التحصیلان دانشگاهی با مدارک بالا هستند.

فراوری روزانه 52 هزار لیتر ماده ضدعفونی توسط 30 شرکت فناور

وی ادامه داد: حدود 500 نفر دارای مدرک Ph.d تخصصی هستند و در زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد، 15 شرکت ما در زمینه محصولاتی مشابه محصولاتی که در ایام کرونا مورد احتیاج بود فعالیت می کردند که با اوج گیری کرونا 30 شرکت فناور شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در زمینه مبارزه کرونا فعال شدند. فراوری 30 شرکت فناور مذکور در یک روز 52 هزار لیتر ضد عفونی، 19 هزار ماسک نانو، 150 هزار ماسک سه لایه، 72 دستگاه تجهیز است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اضافه کرد: از مجموعه شرکت های فعال در زمینه مقابله با کرونا، 6 شرکت در زمینه تجهیزات بیمارستانی و تنفسی، 4 شرکت ماسک نانوی بیمارسانی، 10 شرکت مواد ضدعفونی کننده، یک شرکت خط فراوری ماسک، 4 شرکت سامانه های برخط و خدمات، 4 شرکت دستگاه های ضدعفونی کننده و یک شرکت دوبین غیرتماسی تب سنج فعال است.

وی ادامه داد: این تجربه نشان می دهد که برای عبور از بحران ها باید در حوزه دانش بنیان ها سرمایه گذاری نموده و به جوانان اعتماد کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 53

به "فراوری روزانه 52 هزار لیتر ماده ضدعفونی توسط 30 شرکت فناور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری روزانه 52 هزار لیتر ماده ضدعفونی توسط 30 شرکت فناور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید