جشن هایتان را به یادماندنی کنید!

به گزارش کیوسک خبری آشنا، چند سالی است که دادن یاد بود به مهمان ها در عروسی، جشن عقد و جشن های دیگر جز یکی از آداب این مراسم شده است! دوست دارید یاد بود جشن های خودتان یا عزیزان تان را خود بسازید؟ بسیار ساده و سرگرم کننده است!

جشن هایتان را به یادماندنی کنید!

این یاد بودهای نمکی و خمیری به یکی از فراموش نشدنی ترین اجزای مهمانی تان تبدیل خواهند شد. درست کردن شان آسان و سرگرم کننده است، البته اگر استمپ دارید! حتی می توانید آنها را به نام هر شخص درست کنید!

چه چیزهایی احتیاج داریم؟

  • 2 پیمانه آرد
  • 1 پیمانه نمک
  • 1 پیمانه آب
  • قالب شیرینی پزی قلب شکل (یا هر شکل دیگری که دوست دارید)
  • استمپ
  • مهرهای شکل دار
  • سیج بامبو یا هر نوع وسیله دیگری که برای ایجاد سوراخ در خمیر مناسب باشد
  • کاغذ سمباده یا سمباده
  • وردنه
  • روبان
  • رنگ های اکلیلی یا ساده (به دلخواه)
  • نگین (به دلخواه)

آغاز کنیم!

فر را از قبل روشن کنید و دما را روی 200 درجه فارنهایت قرار دهید.

مواد خشک را با هم ترکیب کنید (نمک و آرد). وقتی نمک و آرد به خوبی با هم ترکیب شدند آب را به آرامی اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا مواد گلوله نشوند (بهتر است قبل از آغاز آرد را الک کنید). وقتی تمام آب را به مخلوط اضافه کردید به یاری دست تان آن را ورز دهید.

وقتی خمیر خوب صاف و یک دست شد، روی سطحی صاف مقداری آرد بریزید و خمیر را بر روی آن قرار دهید. حالا به یاری وردنه، خمیر را به صورت ورقه ای به ضخامت 3 سانتی متر در آورید. برای این کار عجله نکنید و سعی کنید تا جایی که می توانید سطح صافی روی خمیر به وجود آورید.

مهرهایی که تهیه نموده اید را بیاورید. به جای تهیه مهر خودتان هم می توانید هر طرحی که دلتان می خواهد را درست کنید و به جای خرید مهرهای آماده از طرح های خودتان بهره ببرید. این کار را با سیب زمینی هم می توانید انجام دهید! مهر را در استمپ فرو کنید و خوب به جوهر آغشته اش کنید. حالا به سلیقه خودتان روی هر قسمتی از خمیر که می خواهید طرح بیاندازید. می توانید چند استمپ با رنگ های مختلف هم تهیه کنید و یادبودهاتان را رنگارنگ کنید!

حالا قالبی که تهیه نموده بودید را روی قسمتی که طرح زده اید فشار دهید و سعی کنید برش تمیز و بدون لبه ای بزنید. اگر برش تان تمیز نشد نگران نباشید، به یاری دست آن را فرم دهید.

حالا برش ها را به آرامی از درون خمیر بیرون بیاورید.

سینی فر را آماده کنید و کف آن کاغذ شیرینی پزی قرار دهید تا خمیرها به سینی نچسبند. خمیرها را در سینی بچینید.

به یاری سیخی چوبی در بالای خمیر ها سوراخی ایجاد کنید. مانند تصویر.

یاد بودها را در دمای 200 درجه سانتی گراد به مدت 6 ساعت بپزید.

بعد از آن آنها را از فر دربیاورید. اجازه دهید خنک شوند و به آنها دست نزنید چون خیلی داغ هستند و تا مدتی گرما را در خود نگه می دارند.

وقتی خوب خنک شدند از سینی فر خارج شان کنید. حالا آنهایی که لبه های ناصافی دارند را به یاری سمباده صافه کنید. سمباده کشیدن یادبودهایتان، ظاهری مرتب تر به آنها می دهد.

نگاه شان کنید! با شکوه نیستند!

اگر دوست دارید آنها را زیبا تر کنید، از قبل ربان هایی با رنگ های مختلف و شاد تهیه کنید. ربان ها را از سوراخ هایی که در بالای یاد بودها ایجاد کردید بگذرانید. به این ترتیب حمل شان هم آسان تر خواهد بود.

با استفاده از رنگ لبه های یادبود ها را رنگ کنید تا ظاهر شاد تری بگیرند. می توانید از رنگ های اکلیلی یا اکلیل های رنگی هم بهره ببرید! در آخر اگر هنوز خسته نشده اید به یاد بودهای تان چند نگین اضافه کنید!

با این یادبودهای زیبا، هیچ کس مهمانی تان را از یاد نخواهد برد!

منبع: فوت و فن
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1061

به "جشن هایتان را به یادماندنی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن هایتان را به یادماندنی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید