حمایت شورای عالی مصالحه از حضور مبتنی بر شرایط ناتو در افغانستان

به گزارش کیوسک خبری آشنا، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان خاطرنشان کرد که از رویکرد مبنتی بر شرایط ناتو درباره حضور نیروهای این سازمان در این کشور حمایت می نماید.

حمایت شورای عالی مصالحه از حضور مبتنی بر شرایط ناتو در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در واکنش به نشست وزرای دفاع ناتو اظهارداشت که از تصمیم اخیر ناتو حمایت می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در بیانیه عبدالله آمده است که از تصمیم اخیر وزیران دفاع ناتو در حمایت قاطع از فرایند صلح، مذاکرات بین الافغانی، تأکید بر یافتن راه چاره سیاسی برای بحران در کشور، سرانجام بخشیدن به خشونت ها، بازگشت به میز مذاکره و ادامه حمایت از نیروهای دفاعی-امنیتی افغانستان استقبال می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود: شورای عالی مصالحه افغانستان راه چاره مشکل فعلی این کشور را مذاکره و دست یافتن به یک توافق سیاسی جامع و قابل قبول برای همه می داند.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان همچنین اظهارداشت که از رویکرد مبتنی بر شرایط و اوضاع ناتو در خصوص حضور نیروهای این سازمان در افغانستان حمایت می نماید.

عبدالله اظهارداشت: با در نظرداشت اوضاع کنونی افغانستان و چالش های موجود ناشی از حضور فعال تروریست های منطقه ای و بین المللی به این باور است که شرایط لازم برای خروج نیروهای بین المللی می تواند در میز مذاکره و گفت وگو میان دو طرف و رسیدن به صلح جامع و پایدار فراهم گردد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز از تصمیم وزرای دفاع ناتو مبنی بر ادامه حضور در این کشور استقبال نموده است.

این در حالی است که بر اساس توافقنامه طالبان و آمریکا نیروهای خارجی باید تا ماه می امسال میلادی افغانستان را ترک نمایند اما دبیرکل ناتو تاکید نموده که هنوز این سازمان تصمیمی درباره خروج نظامی از این کشور نگرفته است.

از سوی دیگر، طالبان تاکید نموده است که اگر آمریکا به توافق پایبند نباشد برای استقلال افغانستان آماده قربانی دادن است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 442

به "حمایت شورای عالی مصالحه از حضور مبتنی بر شرایط ناتو در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت شورای عالی مصالحه از حضور مبتنی بر شرایط ناتو در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید