حمایت مالی فدراسیون جهانی شطرنج از مسابقات آزاد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، فدراسیون جهانی شطرنج با توجه به شیوع کرونا و به خطر افتادن برگزاری رقابت های حضوری دست به ابتکار زده و قرار است به مسابقات آزاد کمک مالی کند.

حمایت مالی فدراسیون جهانی شطرنج از مسابقات آزاد

به گزارش خبرنگاران، باتوجه به شیوع کرونا بیشر رقابت های آزاد شطرنج لغو شد. طبق اعلام فدراسیون جهانی شطرنج کووید 19 باعث شد تمامی مسابقات این رشته تحت تاثیر قرار بگیرد که بیشترین ضربه را مسابقات آزاد این رشته دیده است. بیشتر رویداد ها در سال 2020 لغو شده و نگرانی فدراسیون جهانی این است که اگر این شرایط بهبود نیاید بسکمک از رقابت هرگز قادر به برگشتن نخواهند بود و به فراموشی سپرده خواهند شد.

با توجه به برگزاری رقابت های آنلاین و استقبال عالی شطرنج بازان و تماشاچیان از این رقابت ها، نگرانی فدراسیون جهانی شطرنج زیاد شده چرا که بسکمک معتقد هستند پس از پایان کرونا هم رقابت های مهم می تواند به صورت آنلاین کار خود را دنبال کند.

در بازی های حضوری، قدرت های شطرنج جهان دیر به دیر به مصاف یکدیگر می رفتند که این محدودیت در مسابقات آنلاین وجود ندارد و باعث شده استقبال بیش از مسابقات حضوری باشد.

البته رقابت های آنلاین مشکلاتی از جمله قطعی اینترنت و تقلب را دارد که قرار است فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) برای آن قوانینی تصویب کند.

فدراسیون جهانی شطرنج به اهمیت حمایت از رویدادهای حضوری شطرنج در این بحران اعتراف می کند و معتقد است که مسابقات آزاد نقش مهمی را در رقابتهای حضوری شطرنج بازی می کنند.

طبق آخرین تصمیم فیده قرار است از مسابقات آزاد در سراسر جهان حمایت گسترده صورت گیرد. همچنین فدراسیون جهانی اعلام کرده است که به طور غیرمستقیم از بسکمک از افراد جامعه شطرنج از جمله بازیکنان جوان ، متخصصان و حتی مبتدیان حمایت خواهد کرد.

بر این اساس فدراسیون جهانی شطرنج 100 هزار یورو را برای حمایت از رقابت های آزاد در سال 2021 اختصاص داد تا همچنان بر مسابقات حضوری تاکید داشته باشد. قرار است این مبلغ طبق قوانینی که تصویب شده است به میزبانان مسابقات داده شود. به عنوان مثال اولویت کمک با مسابقات آزاد سنتی است که حداقل برای سه سال متوالی برگزار شده باشند.

مسابقات آزاد برای بازیکنان جوان بسیار مهم بوده چرا که برای افزایش ریتینگ آنها این رقابتها ضروری است. از طرف دیگر فدراسیون جهانی در نظر دارد با این کار به باشگاه ها و جوامع محلی شطرنج کمک کند.

فدراسیون جهانی شطرنج امید دارد که این مبالغ در نظر گرفته شده برای کمک را باز هم بیشتر کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 438

به "حمایت مالی فدراسیون جهانی شطرنج از مسابقات آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت مالی فدراسیون جهانی شطرنج از مسابقات آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید