خبرنگاران بنگاه های مالی آسیب دیده از کرونا در خوزستان تسهیلات دریافت می نمایند

به گزارش کیوسک خبری آشنا، اهواز- خبرنگاران- استاندار خوزستان گفت: 13 رسته شغلی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان دچار آسیب شدید شده اند 18 هزار و 900 میلیارد ریال تسهیلات دریافت می نمایند.

خبرنگاران بنگاه های مالی آسیب دیده از کرونا در خوزستان تسهیلات دریافت می نمایند

غلامرضا شریعتی شنبه در حاشیه شورای گفت گوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان که در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار گردید، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: شیوه نامه پرداخت این تسهیلات ابلاغ شده که 13 رسته شغلی را شامل می گردد.

وی ادامه داد: در استان بانک های ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه، پارسیان، پاسارگاد، انصار، اقتصاد نوین ، سینا، آینده، شهر، حکمت، موسسه کوثر، موسسه ملل، کارآفرین، سامان و گردشگری به عنوان بانک های عامل در پرداخت این تسهیلات معین شده اند.

استاندار خوزستان اضافه نمود: متقاضیان واجد شرایط، می توانند بعد از ارائه مستندات قانونی برای دریافت این تسهیلات به بانک های عامل مراجعه نمایند.

نماینده عالی دولت در استان یادآورشد: امیدواریم این میزان تسهیلات بتواند تا حدود زیادی به رونق کسب و کارها و کاهش اثرات مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان یاری کند.

بازگشایی مرزها را با جدیت دنبال می کنیم

استاندار خوزستان با اشاره به دستور رئیس جمهوری مبنی بر تعامل و پیگیری مسئولان محلی برای بازگشایی مرزها، بیان داشت: باوجود اینکه مسئولان عراقی برای بازگشایی مرزها قول داده اند اما هنوز این امر عملی نشده و تا زمانی که بازگشایی مرزها به پایان برسد، موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

شریعتی با تاکید بر اینکه خوزستان در بحث فضای کسب و کار نسبت به استان های دیگر در شرایط متوسطی قرار گرفته است، گفت: بر همین اساس از دستگاه های متولی کسب و کار در استان خواسته می گردد با کوشش بیشتری نسبت به بهبود فضای کسب و کار در استان گام بردارند.

وی یکی از مهمترین مولفه های بهبود این شاخص مالی در استان را راه اندازی پنجره واحد مطرح کرد و گفت: مقدمات این امر فراهم شده است و این درحالی است که باید بر استقرار و فعالیت هرچه سریعتر این پنجره واحد در استان تاکید نمود.

استاندار خوزستان افزود: با الکترونیکی شدن فرآیندهای مربوط به مجوز فعالیت های مالی، زمان کمتری برای آغاز سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان طی خواهد شد.

اجرایی شدن 80 درصد مصوبات شورای گفت وگو

شریعتی همچنین به اجرایی شدن 80 درصد مصوبات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان اشاره نمود و گفت: این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید همیشه پیگیری های اجرا شده برای جهش فراوری از این طریق و رونق فعالیت های مالی با جدیت دنبال و پیگیری گردد.

وی فزونی شورای گفت گوی دولت و بخش خصوصی خوزستان نسبت به دیگر استان های کشور، یک گام موثر در راستا خدمت به بخش خصوصی مطرح کرد و اضافه نمود: مدیران دستگاه های دولتی باید با توجه بیشتری در کارگروه ها و نشست های این شورا حضور پیدا نمایند تا زمینه فعالیت هرچه بهتر بخش خصوصی در استان فراهم گردد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان همچنین از غیبت بعضی مدیران دستگاه ها در نشست های شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی انتقاد کرد و خواهان پیگیری جدی مسائل فعالان مالی استان شد.

بر اساس آنالیز های اخیر اجرا شده از سوی وزارت کشور، شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان پیروز به کسب رتبه نخست کشور در بین دیگر استان ها کشور شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 22

به "خبرنگاران بنگاه های مالی آسیب دیده از کرونا در خوزستان تسهیلات دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بنگاه های مالی آسیب دیده از کرونا در خوزستان تسهیلات دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید