کرونا 22 هزار میلیارد به صنعت گردشگری کشور آسیب زده است

به گزارش کیوسک خبری آشنا، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، کرونا 22 هزار میلیارد به صنعت گردشگری کشور آسیب زده است.

کرونا 22 هزار میلیارد به صنعت گردشگری کشور آسیب زده است

قضیه چیست؟

علی اصغر مونسان گفت: امیدواریم با فراوری واکسن های داخلی، جهانگردی در سال 1400 رونق بگیرد. وی اضافه نمود: امیدواریم با رونق جهانگردی تمامی مدل های جهانگردی کشور همچون جهانگردی کشاورزی، اکوتوریسم و طبیعت گردی نیز رونق بگیرد.

خدمات جهانگردی ایران در بالاترین استانداردهاست

ولی تیموری معاون جهانگردی کشور نیز با بیان اینکه نمایشگاه سال جاری نمایشگاه بیم و امید است، گفت: شرایط کنونی بخاطر شیوع کرونا در سراسر دنیا جوی از نگران و بیمناکی است و امید داریم با تمام شدن این دوران جهانگردی دوباره رونق بگیرد. وی با اشاره به سیاست توزیع سفر در همه شهرهای کشور گفت: یکی از سیاست های اصلی ما توزیع سفر در تمام شهرها و روستاهای کشور برای جهانگردان داخلی و خارجی بود که خوشبختانه این سیاست محقق شده است.

تیموری گفت: تعداد حضور جهانگرد خارجی در ایران طی سالها کمتر از 5 میلیون نفر بود ولی سیاست جدید سبب شد این رقم تنها در 9 ماه اول سال 98 به 9 میلیون جهانگرد افزایش یابد. اما شیوع ویروس کرونا سبب شد جهانگردی آسیب جدی ببیند و زمین گیر شد.

معاون جهانگردی با بیان اینکه در این دوره بیکار ننشسته ایم و اقدام به تدوین اسناد در این حوزه کردیم، اضافه نمود: بسیاری از خدمات جهانگردی بروز و استاندارد شد. وی با اشاره به دو بسته حمایتی دولت برای فعالان حوزه جهانگردی از سوی دولت گفت: این حمایت ها در مقدورات دولت بوده است. تیموری اضافه نمود: امیدواریم برگزاری نمایشگاه بین المللی جهانگردی گشایشی تدریجی برای شریان جهانگردی و رزمایشی برای جهانگردی داخلی گردد.

وی با بیان اینکه سال جاری با توجه به شرایطی کرونایی برای برگزاری نمایشگاه اعلام عمومی نشد، گفت: نگاه به نمایشگاه حمایتی بود و حتی هزینه اجاره سالن نمایشگاه از محل وجوه دولتی پرداخت شده است.

بودجه 1400 می تواند به رونق جهانگردی یاری کند

علی دشتی، نماینده مجلس و رئیس فراکسیون میراث فرهنگی و جهانگردی و صنایع دستی نیز اظهار امیدواری کرد که نوروز 1400 متفاوت با نوروز سال 99 برای جهانگردی کشور گردد. وی اضافه نمود: در این مدت فعالان خصوصی در حوزه جهانگردی آسیب جدی دیدند و امیدواریم در نوروز پیش رو با رعایت پروتکل بخشی از آسیب ها کاسته گردد. به گفته وی بودجه 1400 وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی خبر خوبی برای این سه حوزه می تواند باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 455

به "کرونا 22 هزار میلیارد به صنعت گردشگری کشور آسیب زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا 22 هزار میلیارد به صنعت گردشگری کشور آسیب زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید