خبرنگاران رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:چاره ای جز تعطیلی برای مقابله با کرونا نداریم

به گزارش کیوسک خبری آشنا، شیراز-خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شرایط شیوع ویروس کرونا در استان فارس طوری است که در این شرایط برای مقابله با کرونا راهکاری جز تعطیلی نداریم.

خبرنگاران رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:چاره ای جز تعطیلی برای مقابله با کرونا نداریم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت به کانادا از طریق کالج هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

مهرداد لطفی شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: کرونا با کسی تعارف ندارد و کشنده است، در حال حاضر بسیاری از پزشکان و کادر درمانی به کرونا مبتلا شدند و بعضی حال وخیمی دارند.

وی اعلام کرد: سه هزار و 200 نفر از پرستاران و حدود 500 نفر از پزشکان استان به کرونا مبتلا شدند و در حال حاضر در بیمارستان ها نیرو نداریم.

لطفی ادامه داد: بیماران مثبت کرونایی در استان فارس اکثرشان علامت دار هستند و در حال حاضر مشکل اکسیژن در بیمارستان ها داریم و دستگاه هلی اکسیژن موجود جوابگوی احتیاج نیست.

لطفی افزود: باید تعطیلی برقرار گردد تا پرسنل بیمارستان ها 2 هفته استراحت نمایند.

وی ادامه داد: همکاری بعضی مردم برای مقابله با کرونا خوب نیست، تا زمانی که کرونا نگرفته اند کرونا را مسخره می نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تعداد فوتی ناشی از بیماران کرونایی در استان فارس در روز گذشته 24 مورد بود و از زمان شیوع کرونا تا به امروز یک هزار و 411 مورد فوتی بیمار کرونایی در استان فارس داشتیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: 367 هزار و 380 تست تا کنون در استان فارس انجام دادیم که از این تعداد 78 هزار و 150 مورد ابتلای آنان به کرونا مثبت بوده است.

لطفی افزود: روز گذشته 3 هزار تست انجام دادیم که 50 درصد آن مثبت بوده است و موارد مثبت ابتلا زیاد است.

وی ادامه داد: روزانه در کشور 30 هزار تست کرونا انجام می گردد که سه هزار تست آن مربوط به استان فارس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: 14 آزمایشگاه در استان فارس راه اندازی کردیم، درصد موارد مبتلا به کرونا که منجر به فوت می گردد در استان فارس یک و هشت دهم درصد است که کمترین مرگ و میر کشور مربوط به فارس است.

لطفی افزود: این روزها شرایط وخیم است چرا که بستری زیاد است، مراکز 16 ساعته در شیراز 14 مرکز و در استان 44 مرکز است.

وی ادامه داد: مرکز صدرا نیز تا سرانجام هفته راه اندازی می گردد، روزانه حدود یک هزار و 700 تا 2 هزار بیمار در این مراکز 16 ساعته پذیرش می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر روزانه حدود 300 بیمار کرونایی بستری شده داریم که رقم وحشتناکی است؛ خروجی بیمارستان ها نیز روزانه 100 بیمار است.

لطفی افزود: در این مدت حدود 300 تخت به بیمارستان ها برای بستری بیماران کرونایی افزودیم، حدود هزار و 280 تخت عادی و 230 تخت آی سی یو مربوط به بیماران کرونایی در استان داریم.

وی ادامه داد: مرودشت، آباده، کازرون، ممسنی، سپیدان، خرمبید، بوانات، پاسارگاد، فیروزآباد و داراب دارای شرایط بدتری به لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در حال حاضر 94 درصد تخت های عادی و 84 تخت های آی سی یو اشغال است و بسیاری از بیماران کرونایی در لیست انتظار قرار دارند و جایی برای بستری آنان نداریم.

لطفی افزود: با وجود اینکه استان فارس به لحاظ رعایت ماسک جزو استان های اول کشور است اما عدم رعایت برگزاری مراسم باعث افزایش شیوع بیماری شده است.

وی ادامه داد: مرگ های بیماران کرونایی به سن پایین تری رسیده است و فوتی بین 30 تا 40 سال و افراد بدون بیماری زمینه ای زیاد داریم.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 225

به "خبرنگاران رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:چاره ای جز تعطیلی برای مقابله با کرونا نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:چاره ای جز تعطیلی برای مقابله با کرونا نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید