کمک به استحکام سپر دفاعی جامعه در برابر کرونا با دریافت به موقع واکسن

به گزارش کیوسک خبری آشنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مشارکت تمامی افراد جامعه برای دریافت واکسن در اسرع وقت را کمکی مهم به استحکام سپر دفاعی جامعه در برابر بحران کرونا دانست.

کمک به استحکام سپر دفاعی جامعه در برابر کرونا با دریافت به موقع واکسن

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از شیراز، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به خیز آهسته موارد ابتلا و بستری بیماران مشکوک و یا دارای علائم کروناویروس در بیمارستان های استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با به کارگیری تمامی توانمندی های موجود و ایجاد زیرساخت های موردنیاز در زمینه انجام واکسیناسیون علیه بیماری کووید 19، کماکان از زمان تحویل واکسن تا تلقیح آن در کشور پیشتاز است.

او بخشی از این موفقیت را مرهون مشارکت و هوشمندی مردم استان در زمینه اهمیت واکسیناسیون دانست و بر ضرورت افزایش این شتاب تا زمان دستیابی به میزان قابل قبول در سطح جامعه تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار به افرادی که برای دریافت واکسن کروناویروس کوتاهی می کنند، اظهار کرد: آمار ها نشان دهنده افرایش ایمنی افراد واکسینه در برابر این بیماری و حتی کاهش شدت آن در صورت ابتلا است، اما افراد غیرواکسینه در معرض خطر شدید ابتلا به بیماری هستند.

لطفی با بررسی آخرین شرایط کرونا در استان، به فرایند افزایشی موارد مراجعه به مراکز 16 ساعته و ورودی بیماران نو بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال خطر مواجهه با موج ششم بیماری، از تمامی مسئولان و افراد شاخص جامعه دعوت می شود تا در جلب مشارکت عمومی برای مراجعه و دریافت واکسن، همکاری داشته باشند.

او همچنین از افرادی که دُز اول واکسن علیه کروناویروس را دریافت کرده اند و هنوز برای دُز دوم واکسن مراجعه نکرده اند، خواست که هر چه زودتر برای این امر اقدام کنند، زیرا ایمنی کافی در برابر این بیماری با دریافت دو دُز واکسن میسر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: واکسیناسیون علیه کروناویروس در کنار رعایت کامل اصول بهداشتی می تواند در مدیریت و کنترل بیماری موثر باشد، بنابراین شهفرایندان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس را جدی بگیرند.

بررسی آخرین شرایط واکسیناسیون در پایگاه های استان، شرایط ابتلا در منطقه ها مختلف استان، آمار نمونه های اجرا شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تا به امروز، علت های جان باختن مبتلایان در 24 ساعت گذشته، شرایط سلامت بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان و فرایند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی از دیگر محور هایی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست مورد ارزیابی قرار داد.

لطفی همچنین ظرفیت تخت های ویژه و عادی بیمارستان های استان، چگونگی فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، میزان مراجعه به این مراکز و آخرین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی را بررسی کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 827

به "کمک به استحکام سپر دفاعی جامعه در برابر کرونا با دریافت به موقع واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمک به استحکام سپر دفاعی جامعه در برابر کرونا با دریافت به موقع واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید