خبرنگاران محیط زیست کردستان با اجرای 94 درصد از طرح های تولیدی موافقت کرد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، سنندج- خبرنگاران- معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست کردستان گفت: طی سال گذشته این اداره کل با بیش از 94 درصد استعلام های مربوط به اجرای طرح های تولیدی، صنعتی و خدماتی در استان موافقت کرد.

خبرنگاران محیط زیست کردستان با اجرای 94 درصد از طرح های تولیدی موافقت کرد

اقبال حمیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: یک هزار و 989 فقره استعلام در مورد اجرای طرح های صنعتی، فراوریی و خدماتی طی سال گذشته از محیط زیست استان گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 1399 با بیش از 94 درصد از یک هزار و 989 فقره استعلام استقرار و بهره برداری از واحدهای ذکر شده موافقت شد، اضافه نمود: موافقت با اجرای این تعداد طرح نشان از همسو بودن محیط زیست استان با توسعه پایدار و رونق مالی است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان با بیان اینکه با وجود مسائل پیش آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا؛ طی سال گذشته سه جلسه کمیسیون ماده 11 در استان برگزار گردید، گفت: تعداد 20 طرح مختلف از نقاط مختلف استان در این جلسه ها آنالیز که با 15 مورد آنها موافقت و با 2 مورد بدلیل عدم احراز ضوابط زیست محیطی لازم مخالفت شد.

حمیدی یادآور شد: رویکرد این کمیسیون برطرف مسائل واحدهای صنعتی، یاری به رونق فعالیت های توسعه ای و فراوریی و ایجاد اشتغال با حفظ تمام جوانب زیست محیطی است و کوشش می گردد نتایج آن منجر به افزایش فراوری و توسعه پایدار گردد.

استان کردستان دارای چهار منطقه حفاظت شده و یک پناهگاه حیات وحش شامل منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت 32 هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت 43 هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت 57 هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت 39 هزار هکتار، پناهگاه حیات وحش زریبار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصر به فردترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 539

به "خبرنگاران محیط زیست کردستان با اجرای 94 درصد از طرح های تولیدی موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محیط زیست کردستان با اجرای 94 درصد از طرح های تولیدی موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید