خبرنگاران 6 طرح آبخیزداری در شهرستان ری به بهره برداری رسید

به گزارش کیوسک خبری آشنا، شهرری ـ خبرنگاران ـ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری گفت: 6 طرح آبخیزداری با اعتبار 27 میلیاردریال از محل صندوق توسعه ملی به مناسبت هفته منابع طبیعی در این شهرستان به بهره برداری رسید.

خبرنگاران 6 طرح آبخیزداری در شهرستان ری به بهره برداری رسید

ضیا نصرتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، گفت: احداث چهار بند بر روی رودخانه کرج با اعتبار 20 میلیارد ریال در بخش حسن آباد فشافویه و ایجاد 2 آرام بند جهت کاهش سرعت سیلاب بر روی رودخانه چهل قز و سنگتراشان در بخش خاوران از جمله این طرح ها هستند.

وی با بیان اینکه احداث چهار بند بر روی بستر رودخانه کرج در حوزه آبخیز جنوب آراد به سبک عملیات خاکی، سنگ ملاتی و ریپ و رپ اجرا شده است، اظهار داشت: این طرح عمرانی با حجم خاکبرداری 13 هزار متر مربعی موجب مهار سیلاب، ذخیره یک میلیون متر مکعب آب و تقویت منابع زیرزمینی منطقه می گردد.

نصرتی اضافه نمود: ایجاد این طرح در دراز مدت موجب تقویت کشاورزی منطقه و تامین آب کشاورزی در فصل زراعت و اقلیم خشک می گردد.

این مسئول همجنین به احداث 2 آرام بند برروی رودخانه های چهل قز و سنگتراشان اشاره نمود و اضافه نمود: این طرح ها نیز موجب ذخیره 20 هزار متر مکعب آب می گردد که به سبک سنگ ملاتی احداث شده است.

نصرتی یادآور شد: احداث آرام بند برروی این 2 رودخانه علاوه بر ذخیره آب موجب جلوگیری از سیلابی شدن معابر قیامدشت و جاده ترانزیتی امام رضا(ع) می گردد.

وی یادآورشد: طرح زراعت چوب نیز در حدود 174 هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای محمد آباد و قنبرآباد بخش حسن آباد فشافویه توسط بخش خصوصی اجرا شده است که در آن گونه های خالی اوکالیپتوس و گز در منطقه کشت می گردد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) دارای 208 هزار هکتار عرصه ملی است، این شهرستان با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 508

به "خبرنگاران 6 طرح آبخیزداری در شهرستان ری به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 6 طرح آبخیزداری در شهرستان ری به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید