دختری از بصره به روایت جمشید خانیان

به گزارش کیوسک خبری آشنا، به گزارش خبرنگاران، در یک ظهر داغ تابستانی دختری از بصره آمد نام جدیدترین رمان جمشید خانیان، نویسنده حوزه کودک و نوجوان است که به نام دویست وسی وهفتمین کتاب از مجموعه رمان نوجوان به تازگی از سوی نشر افق برای نوجوانان منتشر شده است.

دختری از بصره به روایت جمشید خانیان

خانیان در این کتاب به موضوع عشق در دوران نوجوانی می پردازد که معمولا برای نوجوانان مجذوب کننده، رازآلود و تاحدی عجیب است، او در این داستان به مخاطب نوجوانش فرصت تفکر، شناخت و روبه روشدن با چالش های عشق در نوجوانی می دهد و او را به نوشتن تشویق کرده و چگونه نوشتن را به او می آموزد.

خانیان داستان را این گونه آغاز می کند: این چیزی که دارم می نویسم، نامه نیست، راز است. خوبی اش همین است که نامه نیست. پس مال کسی هم نیست. یعنی برای کسی نمی نویسمش. قرار هم نیست کسی آن را بخواند. خود من هم که دارم آن را می نویسم، بعد از تمام شدنش دیگر نباید بخوانمش. خواهرم که دو سال و چند ماه از من بزرگ تر است گفت نوشتن هر رازی و سپردن آن به زمین یک شرط مخصوص به خودش دارد. شرط نوشتن این راز هم این است که دیگر خوانده نشود. و من هم گفتم باشد...

جمشید خانیان، نویسنده این کتاب به نمایشنامه نویسی و داستان نویسی اشتغال دارد. او برگزیدگی شورای کتاب کودک، نشان طلایی و نقره ای لاک پشت پرنده و قرارگرفتن در فهرست افتخار IBBY لندن و مکزیک را در کارنامه دارد. او نخستین نویسنده ایرانی ادبیات کودک و نوجوان است که سال 2018 به فستیوال کلاغ سفید مونیخ دعوت شد. خانیان همچنین در سال های 2019 و 2021 به نام نامزد دریافت جایزه های جهانی آسترید لیندگرن و هانس کریستین اندرسون معرفی گشت. خانیان علاوه بر نوشتن در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، در زمینه تدریس در دانشگاه و آموزشگاه های هنری، داوری و کارشناسی فستیوال های مختلف داستان نویسی، نمایشنامه نویسی، فیلمنامه نویسی و هم مدیریت انتشارات هم فعالیت دارد.

نشر افق کتاب در یک ظهر داغ تابستانی دختری از بصره آمد را با شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 27 هزار تومان منتشر کرده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 744

به "دختری از بصره به روایت جمشید خانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختری از بصره به روایت جمشید خانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید