رئال مادرید و بارسلونا در خطر اخراج از لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش کیوسک خبری آشنا، تلگراف در گزارش خود به این نکته اشاره نموده است که در حالی که رئال مادرید و بارسلونا در سالهای اخیر با استفاده از ترفندی تحت عنوان اهرم مالی سعی نموده اند که تراز مالی خود را مثبت نمایند اما یوفا به هر دو باشگاه اعلام نموده است که اهرم مالی را قانونی نمی داند و آن را در حساب های دو باشگاه لحاظ نمی کند.

رئال مادرید و بارسلونا در خطر اخراج از لیگ قهرمانان اروپا

در حقیقت هم رئال مادرید و هم بارسلونا توانستند در مرحله کنترل فیرپلی مالی برای فصل آینده پذیرفته شوند. بارسلونا سال گذشته حدود 700 میلیون یورو از شرکت Sixth Street تحت عنوان اهرم مالی دریافت کرد و بخشی از عایدیهای آینده خود را به این شرکت فروخت اما یوفا، پیشخور کردن عایدیهای آینده را قانونی نمی داند و به همین دلیل بارسلونا به این خاطر که 266 میلیون یورو از عایدی خود از اهرم مالی را در حساب های فصل گذشته اش لحاظ کرد، به وسیله یوفا 500 هزار یورو جریمه شد.

قوانین فیرپلی مالی باشگاه ها حساب های باشگاه ها را در چهار سال اخیر لحاظ می نماید و هم رئال مادرید و هم بارسلونا بدون در نظر گرفته اهرم های مالی توانستند از این مرحله عبور نمایند اما قرار است که از سال آینده، حساب های باشگاه ها به صورت سالانه به وسیله قوانین فیرپلی مالی مورد آنالیز قرار بگیرد و همین مسئله کار دو باشگاه را مشکل می نماید.

رئال مادرید سال گذشته 293 میلیون یورو ضرر داده است و سال جاری نیز 37 میلیون یورو. با این وجود رئال مادرید با فعال سازی اهرم مالی 360 میلیون یورویی و فروش عایدیهای آینده اش به شرکت Sixth Street توانسته حساب های مالی خود را مثبت اعلام کند. یوفا این اهرم مالی را غیرقانونی می داند و معتقد است که رئال مادرید در هر دو فصل اخیر، باشگاهی زیان ده بوده است. به نظر می رسد که علت ریسک نکردن رئال مادرید در بازار جابجایی هم همین مسئله بوده است. این باشگاه به جز بلینگام خرید بزرگ دیگری نداشته و با وجود ضعف در فاز هجومی، اقدامی برای خرید در خط حمله نداشته است.

در حقیقت اگر رئال مادرید و بارسلونا همچنان زیان ده باشند، محتمل است که در مراحل بعدی آنالیز فیرپلی مالی به وسیله یوفا رد شوند و از حضور در لیگ قهرمانان اروپای 25-2024 محروم شوند. هر دو باشگاه باید کوشش نمایند تا به شرایط مالی بحرانی خود را سر و سامان ببخشند.

منبع: فرارو
انتشار: 26 تیر 1402 بروزرسانی: 26 تیر 1402 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1216

به "رئال مادرید و بارسلونا در خطر اخراج از لیگ قهرمانان اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئال مادرید و بارسلونا در خطر اخراج از لیگ قهرمانان اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید