راه حل های توسعه اشتغال دانش بنیان در دانشگاه تبریز آنالیز شد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، طی جلسه ای با حضور صفر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز و بهمن نقی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز راه حل های توسعه اشتغال دانش بنیان آنالیز شد.

راه حل های توسعه اشتغال دانش بنیان در دانشگاه تبریز آنالیز شد

به گزارش گروه استانهای خبرنگاران، طی جلسه ای با حضور صفر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز و بهمن نقی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز راه حل های توسعه اشتغال دانش بنیان آنالیز شد. نصراله زاده در این ملاقات با اشاره به نقش دانشگاه ها در حل مسائل اجتماعی اضافه کرد: رسالت دانشگاه ها در زمان حاضر ورود به مسائل جامعه و حل آن ها است و یکی از مسائل مهم جامعه در حال حاضر فارغ التحصیلان بدون شغل یا فعال در شغل های غیر مرتبط است که به علت عدم احتیاج سنجی، نیروی انسانی زیادی از طرف دانشگاه ها پذیرش و فارغ التحصیل شده اند و لازم است دانشگاه ها با احساس مسئولیت اجتماعی، راه حل های اساسی برای حل این مسئله ارائه کنند.

نصراله زاده داشتن داده های مناسب درخصوص ظرفیت ها و پتانسیل های عوامل موثر در اشتغال زایی ازقبیل دانشگاه، جامعه، صنعت، بازار و مدیریت منابع انسانی و اقتصادی را برای احصاء مسائل و ارائه راه حل علمی ضروری دانست و اضافه کرد: با فعالیت مستمر و استفاده از تجارب افراد پیروز در هریک از عوامل فوق و بعلاوه تشکیل کارگروه های علمی و تخصصی می توان به راه حل های مهم در زمینه اشتغال دانش بنیان و پایدار دست یافت.

درادامه جلسه بهمن نقی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن تاکید بر ضرورت ترسیم نقشه راه و تقسیم کار بین دانشگاه ها و مراکز مرتبط با اشتغال اضافه کرد: متاسفانه در جامعه نگرش و فرهنگ نادرست درخصوص اشتغال وکار وجود دارد و ذائقه اشتغال جوانان مخصوصا فارغ التحصیلان دانشگاهی به علت این نگرش در انتخاب شغل و فعالیت در جامعه دچار آسیب شده است که لازم است دانشگاه ها بحث های پژوهشی و علمی درخصوص آسیب شناسی مسائل اشتغال، تبیین چرائی وچگونگی بوجود آمدن مسائل، سلامت روان و نقش آن در اشتغال انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به گسترده بودن مسئله اشتغال و متعدد بودن دلایل مسائل فرهنگی موجود در زمینه اشتغال، برانجام همکاری اساسی بین همه سازمان ها از قبیل آموزش و پرورش، صنعت، جامعه، بازار، رسانه ها و ... تاکید کرد.

در ادامه ملاقات سایر اعضای حاضر درجلسه نیز به بیان نظرات و ارائه پیشنهادات در مورد نقش دانشگاه ها در اشتغال دانش بنیان پرداختند و مقررگردید کارگروه های تخصصی در این زمینه با همکاری معاونت های مرتبط تشکیل شود.

شایان ذکر است، این جلسه از سری نشست های برنامه اشتغال دانش بنیان معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز است که در راستای رسالت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در مورد دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها صورت می پذیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 968

به "راه حل های توسعه اشتغال دانش بنیان در دانشگاه تبریز آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل های توسعه اشتغال دانش بنیان در دانشگاه تبریز آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید