رم 1500 رولوشن؛ این خودرو تصورتان درباره وانت و پیکاپ را تغییر می دهد!

به گزارش کیوسک خبری آشنا، پیکاپ رم 1500 رولوشن از پلتفرم شاسی نردبانی استفاده می نماید. سقف شیشه ای الکترو-کروماتیک نیز با امکان تنظیم نور ورودی جذابیت های کابین را افزایش داده است...

رم 1500 رولوشن؛ این خودرو تصورتان درباره وانت و پیکاپ را تغییر می دهد!

نمایشگاه سی ئی اس 2023 در لاس وگاس کاملا تحت اثر فناوری های معرفی شده به وسیله خودروسازان برتر دنیا قرار گرفته است. پس از رونمایی از EX90 تازه به عنوان ایمن ترین خودروی ولوو و نمایش تحسین برانگیز سنسورهای لایدار آن، اکنون این برند آمریکایی رم(RAM) است که با رونمایی از پیکاپ مفهومی رم 1500 رولوشن بی ئی وی نمایشگاه را به چالش کشانده است.

حدودا 3 سال است که اخبار و پیش بینی هایی در رابطه با پیکاپ الکتریکی رم در رسانه های خودرویی تیتر می گردد اما انتها رم در CES این مفهومی را به نمایش گذاشت.

رم در رابطه با پیشرانه پیکاپ 1500 رولوشن اطلاعاتی ارائه ننموده اما قطعا رولوشن میزبان دو موتور الکتریکی است که هر یک از محورهای خودرو با یک ماژول محرکه در ارتباط است. بعلاوه در این پیکاپ از سیستم فرمان پذیری چهارچرخ استفاده شده که این فناوری اثر مهمی در بهبود واکنش های فرمان بویژه در سرعت بالا دارد. بعلاوه حرکت خودرو در فضای محدود بسیار کارامدتر می گردد. سیستم پیشرفته 4WS با یاری ریزپردازنده ها فعالیت می نماید که سامانه رایانه ای بر کنترل و راهنمایی چرخش به چپ و راست در چرخ های عقب نظارت دارد.

سیستم باتری رم رولوشن براساس معماری 800-ولت دی سی شکل گرفته که این به مفهوم امکان شارژ سریع باتری تا 350 کیلووات است. بدین ترتیب پس از 10 دقیقه شارژ، امکان پیمایش 160 کیلومتر فراهم می گردد.

بدنه روی قاب/ شاسی نردبانی

در رابطه با بدنه نیز به استفاده از معماری STLA استلانتیس اشاره شده که در واقع پلتفرم بدنه روی قاب یا همان شاسی نردبانی است. در رابطه با مزیت های این نوع شاسی به طور مختصر می توان گفت: در مدل شاسی نردبانی کابین به مراتب کم صداتر خواهد بود زیرا می توان عایق کاری را با کیفیت بهتری انجام داد. بدین ترتیب که با با جدا شدن بدنه از قاب، فنر تعلیق تازهی به اجزای خودرو افزوده می گردد که طبیعتا نوسانات را بهتر جذب نموده و سواری نرم تری را ایجاد می نماید.

اما یکی از مهمترین ویژگی های شاسی نردبانی به ماژولار بودن آن ها مربوط می گردد. این یعنی سازندگان خودرو می توانند بدنه های متفاوتی را روی یک بستر یا همان قاب، سوار نمایند که طبیعتا تا چند نسل و فیس لیفت امکان استفاده از یک پلتفرم مشترک و در نتیجه کاهش هزینه طراحی های تازه فراهم می گردد.

چرخ های 24 اینچی با لوگوی نورانی رم در مرکز از دیگر ویژگی های رولوشن است. اینجا فضای کافی برای استفاده از تایرهای ویژه آفرود تا 35 اینچ هم وجود دارد.

رم 1500 رولوشن بی ئی وی/ Ram 1500 Revolution BEV

فضای داخل کابین در مقایسه با دیگر محصولات این کلاس بسیار جادار طراحی شده است. سقف شیشه ای الکترو-کروماتیک نیز با امکان تنظیم نور ورودی جذابیت های کابین را افزایش داده است.

با مشاهده تصاویر کابین، قطعا با ما هم نظر خواهید بود که اینجا هیچ شباهتی به فضای یک وانت ندارد! استفاده از مجموعا 28 اینچ نمایشگر برای تنظیمات سیستم تفریح و تهویه، کلیدهای لمسی روی فرمان، نمایشگر هداپ واقعیت افزوده، هوش مصنوعی و دستیارهای مجازی، پشتیبانی از فرمان های صوتی، شرایط اتوماتیک برای تغییر حالت و تنظیم صندلی ها، نورپردازی هوشمند، سیستم صوتی هوشمند و... تنها بخشی از فناورانه های کابین هستند.

درب های عقب در حالت خودکشی باز می شوند.

طبیعتا در چنین سطحی از فناوری دیگر خبری از آینه های سنتی نیست و این ها جای خود را به دوربین ها و سنسورهای دیجیتال داده اند. رم رولوشن بی ئی وی از سطح 3 رانندگی خودران پشتیبانی می نماید.

براساس پیش بینی ها رم 1500 رولوشن در سال 2024 وارد خط فراوری انبوه می گردد.

منبع: فرادید
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1136

به "رم 1500 رولوشن؛ این خودرو تصورتان درباره وانت و پیکاپ را تغییر می دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رم 1500 رولوشن؛ این خودرو تصورتان درباره وانت و پیکاپ را تغییر می دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید