ریسک محاسبه شده شومن دنیای فناوری ، وقتی استیو جابز نمونه اولیه آی فون را در پاسخ به سؤال یک روزنامه نگار پرتاب کرد!

به گزارش کیوسک خبری آشنا، تا از استیو جابز یاد می کنیم، بیشتر ما او را با شلوار جین آبی و یقه اسکی مشکی، روی صحنه در یکی از رویداد های اپل، با آیفون در دست، به یاد می آوریم. اما خاطره اصلی راجر چنگ از او، دیدن یک آیفون اولیه مشکی و نقره ای در دست جابز و بعد پرتاب شدنش از دست او، حرکتش در هوا و برخوردش به زمین است!

ریسک محاسبه شده شومن دنیای فناوری ، وقتی استیو جابز نمونه اولیه آی فون را در پاسخ به سؤال یک روزنامه نگار پرتاب کرد!

این داستان چند ماه قبل از شروع فروش آیفون و کمی بعد از رونمایی جابز از گوشی هوشمند نوآورانه در ژانویه 2007 رخ داد.

جابز برای بازدید دفتر وال استریت ژورنال، در منطقه مرکز اقتصاد جهانی منهتن، بازدید ویژه ای داشت. تا سردبیران و خبرنگاران بتوانند نگاهی سرسری به دستگاه بیندازند.

در آنجا بود که هر کسی سوالاتی از او در مورد آی فون پرسید و کسی در مورد دوام آن پرسید.

پاسخ جابز: پرتاب مدل اولیه به سمت مرکز اتاق! صدای خفیفی و برخورد با کف البته فرش شده اتاق!

با نزدیک شدن به دهمین سالگرد مرگ جابز، افراد شاخص دنیای فناوری شروع به ادای احترام به او با به اشتراک گذاشتن داستان ها و خاطراتشان کرده اند. جابز مردی بود در قامت یک آینده بین که چندین صنعت را به هم ریخت و شیوه تعامل ما با دستگاه های تلفن همراه را تغییر داد.

راجر چنگ، به نام گزارشگر ارتباطات مستقر در نیویورک، به ندرت این فرصت را داشت که در رویداد های اپل شرکت کند، از جمله در مک ورلد MacWorld که جابز برای اولین بار از آی فون رونمایی کرد.

اما از روی خوش شانسی او برای شرکت در جلسه خصوصی جابز با دیگر ویراستاران و خبرنگاران مجله دعوت شده بود.

جابز زمان خوبی را صرف پاسخ دادن به سوالات عمومی در مورد اپل کرد. البته جابز اصرار داشت که همه نه تنها دستگاه های ضبط خود را خاموش کرده و کنار بگذارند، بلکه دفترچه ها و قلم های خود را هم کنار بگذارند.

همه مشتاق دیدن دستگاه بودند. پس از بیرون آوردن آیفون از او درباره دوام آن سوال شد، سوالی که باعث پرتاب آی فون شد.

آی فونی که در دست جابز بود، بیشتر از مدل اصلی پولیش شده بود. تصور کنید اگر آیفون در مقابل این همه روزنامه نگار شکسته یا خاموش می شد چقدر فاجعه آمیز بود.

البته این تلفن بدون هیچ گونه آسیبی جان سالم به در برد. این کف فرش شده بود که به احتمال زیاد آی فون را نجات داد!

کارکنان جایز تعداد انگشت شماری از نمونه های آزمایشی آی فون را بین حاضرین توزیع کردند. تصور کنید بیش از 20 روزنامه نگار را که به گروه های کوچکی تقسیم شده اند و آی فون ها را همانگونه که بچه های مدرسه ای اسباب بازی های نو را می بینند، وارسی می کنند. صفحه نمایش لمسی خازنی انقلابی در آن زمان محسوب می شد.

آیفون چند ماه بعد در ماه ژوئن در بازار عرضه شد، روی کار روزنامه نگارها هم تأثیر گذاشت. این گجت انقلابی در صنعت تلفن همراه ایجاد کرد و تلفن های هوشمند را به عصر مدرن کشاند.

اما خاطره او که در اتاق مقدار میانه همایش ، در مقابل گروهی از روزنامه نگاران که دور یک میز به شکل U نشسته اند، ایستاده و با ریسک حساب شده ای آنها را شگفت زده می کند، هنوز در فکر چنگ به جای مانده!

منبع: cnet

منبع: یک پزشک
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 770

به "ریسک محاسبه شده شومن دنیای فناوری ، وقتی استیو جابز نمونه اولیه آی فون را در پاسخ به سؤال یک روزنامه نگار پرتاب کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریسک محاسبه شده شومن دنیای فناوری ، وقتی استیو جابز نمونه اولیه آی فون را در پاسخ به سؤال یک روزنامه نگار پرتاب کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید