طرز تهیه چیزکیک ژله اناری، طعمی بسیار متفاوت

به گزارش کیوسک خبری آشنا، امروزه انواع بسیار مختلفی از کیک ها وجود دارد. چیز کیک یکی از پرطرفدارترین کیک های موجود در بازار است. امروز در کنارتان هستیم تا یکی از چیزکیک های بسیار دلبر و مجذوب کننده یعنی چیزکیک ژله اناری را به شما معرفی کنیم. مواد پنیری روی چیزکیک طعمی بسیار خوشمزه و متفاوت به این کیک خوشمزه می دهد. پیشنهاد می کنیم این دستور پخت را در مجله اینترنتی خبرنگاران از دست ندهید. چون علاوه بر زیبایی ظاهری کیک، طعم واقعا دلپذیری دارد. بعلاوه به علت استفاده از میوه پاییزی زیبای انار، یکی از دسرهای محبوب پاییزی به شمار می رود. با ما باشید تا مرحله به مرحله و با ذکر نکات مهم، چیز کیک اناری امروز را به شما آموزش دهیم. مدت زمان تقریبی تهیه چیزکیک اناری 30 دقیقه است و مدت زمانی که تا مرحله سرو باید منظر باشید 5 تا 6 ساعت است.

طرز تهیه چیزکیک ژله اناری، طعمی بسیار متفاوت
مواد لازم برای چیزکیک ژله اناری
بیسکوییت پتی بور2 بسته
کره 125 گرم
پنیر خامه ای ساده200 گرم
خامه صبحانه ساده100 گرم
پنیر ماسکارپونه 200 گرم
شیر 1 لیوان
پودر قندنصف لیوان
پودر ژلاتین4 قاشق غذاخوری
ژله انار2 بسته
آب انار یا آب1.5 لیوان
انار دانه شده2 عدد میانه

مراحل تهیه چیزکیک انار:

1. در اولین مرحله به سراغ تهیه پایه چیزکیک می رویم. کره به دمای محیط رسیده را آب کنید. برای این کار از روش بن ماری می توانید یاری بگیرید. راه ساده تر این است که کره را برای یک تا دو دقیقه در تستر یا ماکروفر قرار دهید تا کره از شکل جامد به مایع تغییر حالت دهد.

2. حالا به سراغ بیسکوییت ها بروید. شما با توجه به ذائقه خودتان می توانید بیسکوییت را وانیلی، ساده یا کاکائویی انتخاب کنید. بیسکوییت ها را با میکسر یا هر وسیله مناسب دیگری که در دسترس دارید به خوبی له کنید. بهتر است در این مرحله حساسیت بیشتری به خرج دهید و حسابی بیسکوییت ها را پودر کنید تا یک دست شوند.

بیسکوییت و کره را در ظرف مناسبی ریخته و به خوبی با هم مخلوط کنید. بعد از این که کره کاملا به خورد بیسکوییت ها رفت مواد را درون قالب کمربندی ریخته و با یاری گوشت کوب سطح مواد را صاف کنید.

در این مرحله مقداری فشار به بیسکوییت و کره وارد کنید تا به خوبی منسجم و یک دست شوند. رعایت این اصل به شما یاری می نماید تا در هنگام سرو به راحتی بتوانید چیز کیک را برش بزنید و به بشقاب منتقل کنید. مواد بیسکوییتی را 45 دقیقه به یخچال یا 15 دقیقه به فریزر منتقل کنید. در این فاصله به سراغ تهیه مواد کرم روی چیزکیک بروید.

3. پودر ژلاتین و وانیل را روی سطح شیر بریزید و چند دقیقه ای زمان دهید تا پودر ژلاتین عمل کند و به خوبی در شیر حل گردد. برای بهتر عمل کردن پودر ژلاتین از روش بن ماری کردن می توان یاری گرفت. راه راحت تری که به شما پیشنهاد می دهیم این است که برای یک تا دو دقیقه محلول شیر و ژلاتین را درون ماکروفر قرار دهید.

4. پنیر خامه ای، پنیر ماسکارپونه و خامه را درون ظرف مناسبی ریخته و با قاشق هم بزنید. زمانی که با هم مخلوط شدند از هم زن برقی یاری بگیرید و 3 تا 4 دقیقه مواد را به هم بزنید تا به صورت کامل بافت پنیرها و خامه یک دست گردد.

در این مرحله شیر و ژلاتین را به پنیرها اضافه نموده و مجددا با هم زن برقی 2 تا 3 دقیقه به هم بزنید تا حسابی مخلوط شوند.

مواد کرم چیزکیک شما آماده شده است. حالا می توانید آن را روی پایه بیسکویتی چیزکیکتان بریزید و به یخچال منتقل کنید. 3 تا 4 ساعتی باید زمان دهید تا مواد چیزکیک به خوبی ببندد.

5. بعد از گذشت این زمان حتما چک کنید و مطمئن شوید که مواد کرم چیزکیک، کاملا بسته باشد. آخرین مرحله این دسر خوشمزه یعنی تهیه ژله اناری با دانه های انار فرا رسیده است.

برای تهیه ژله اناری یک لیوان آب جوش را به پودر ژله انار اضافه کنید و آن قدر به هم بزنید تا مایع شفافی حاصل گردد. کمی صبر کنید تا حرارت آب کم گردد. در این مرحله آب طبیعی انار یا آبمیوه صنعتی انار را اضافه کنید و هم بزنید. حالا دانه های انار را درون آن ریخته و در حد مخلوط شدن با هم ترکیب کنید.

با یاری ملاقه از مخلوط ژله و انار روی سطح پنیری چیزکیک بریزید. مجددا چیزکیک را به یخچال منتقل کنید و دو تا سه ساعتی زمان دهید تا ژله به خوبی خودش را بگیرد.

چیز کیک شیک و مجلسی شما آماده است. در آخرین مرحله برای این که کاری بسیار تمیز و مرتب داشته باشید با یاری چاقو اطراف چیزکیک را از قالب جدا کنید.

نکات مهم در تهیه چیزکیک انار

  • ته قالب کمربندی را با یاری پلاستیک بپوشانید و با برس به خوبی چرب کنید. این موضوع باعث می گردد که پایه چیزکیک به قالب نچسبد و به راحتی جدا گردد.
  • باید ژله خنک شده باشد تا آن را روی سطح چیزکیک بریزید. اگر داغ باشد باعث سوراخ شدن لایه پنیری می گردد و شکل ظاهری دسر را خراب می نماید.
  • می توانید از هر رنگ ژله و میوه ای که مناسب سلیقه و ذائقه تان است بهره ببرید.
  • در صورتی که پنیر ماسکارپونه در دسترس ندارید، از پنیر ساده هم می توانید بهره ببرید. فقط حتما توجه کنید که پنیر بی نمک باشد.

امیدواریم که از دستور امروز ما نهایت استفاده رو برده باشید. برای مشاهده طرز تهیه کیک و شیرینی های دیگر به خبرنگاران بلاگ سری بزنید.

منابع: (melskitchencafe / samaneh zare)

منبع: اُکالا
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 857

به "طرز تهیه چیزکیک ژله اناری، طعمی بسیار متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چیزکیک ژله اناری، طعمی بسیار متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید