لزوم نظارت جدی بر بودجه فرهنگی اصفهان

به گزارش کیوسک خبری آشنا، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ضروری است سازوکار برای بودجه فرهنگی و اجتماعی در منطقه ها به وسیله معاونت مربوطه در شهرداری مشخص گردد.

لزوم نظارت جدی بر بودجه فرهنگی اصفهان

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، فرزانه کلاهدوزان عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان مشغول آنالیز اصلاح بودجه شش ماهه اول و تفریغ بودجه سال 99 شهرداری است، اظهار کرد: کمیته های مربوط به تدوین بودجه 1401 در شهرداری تشکیل شده و با توجه به اینکه مدیران به تازگی تغییر نموده اند باید سیاست های بودجه ای سریع تر در بخش های مختلف شهرداری شروع گردد.

او اضافه نمود: در جریان اصلاح بودجه مشاهده شد که برخی منطقه ها پروژه ها را اجرا نموده و آزادسازی آن را بدون تخصیص اعتبار انجام داده اند یا برخی پروژه ها که با لایحه به شورای اسلامی شهر ارائه می گردد، معین است که باید تخصیص بودجه آن در اصلاح لحاظ گردد؛ به همین علت در شش ماهه دوم اصلاح بودجه زیادی در منطقه ها اتفاق خواهد افتاد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه نباید ردیف های بودجه تا حد زیادی جابه جا گردد، توضیح داد: هرچه اصلاح کمتر باشد نظم و انضباط اقتصادی در شهرداری بیشتر خواهد بود؛ یقیناً نمی توان ادعا کرد که بودجه باید به طور کامل طبق پیش بینی ها پیش برود و به همین علت هم اصلاح بودجه پیش بینی شده است، اما اصلاح بودجه نباید وسیله ای باشد تا برخی ردیف ها برای هزینه در بخش های دیگر ذخیره گردد.

او ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر همگی اشراف لازم را به مباحث بودجه ای شهرداری دارند و هنگام تدوین بودجه عملکرد دقیقی خواهند داشت تا اعداد درآمدی و هزینه ای بودجه شهرداری واقعی باشد؛ هرچقدر این بودجه واقعی باشد، مرتبط با برنامه و شفاف تر بوده و تبعات کمتری دارد.

کلاهدوزان با تاکید بر اینکه باید تخصیص ها برای پروژه های شهری به نحوی باشد که بیشترین نظم در شهرداری حاکم گردد، گفت: در آنالیز تفریغ بودجه سال 99 یکی از چالش ها این بود که بودجه فرهنگی و اجتماعی در برخی منطقه ها صرف امور عمرانی شده و خیلی از آن ها کاهش پیدا نموده است بنابراین باید در بودجه سال آینده علاوه بر تخصیص ردیف های مربوط به این حوزه، نظارت بیشتری نیز بر هزینه کرد ها گردد.

او با تاکید بر اینکه معاونت های فرهنگی منطقه ها باید با معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در مورد بودجه هماهنگ بوده و طبق برنامه پیش بروند، اضافه نمود: ضروری است سازوکار برای بودجه فرهنگی و اجتماعی در منطقه ها به وسیله معاونت مربوطه در شهرداری معین گردد تا حساسیت این امر در شهرداری منطقه ها احساس گردد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به نحوه مشارکت نخبگان در تدوین بودجه شهرداری گفت: ابتدا باید آنالیز گردد که صاحب نظران تا چه مقدار به سازوکار بودجه ریزی شهرداری تسلط دارند بدین سبب شاید این موضوع اکنون به طور مستقیم اتفاق نیفتد، اما رویکردی که در مرکز پژوهش ها برای ایجاد باشگاه شهراندیشان ایجاد شده می تواند در این زمینه یاری نماینده باشد.

او با بیان اینکه نخبگان باید احتیاج های شهر را در قالب این باشگاه احصا نمایند و امیدوارم این رویکرد تا حدی پیش برود که بتوانیم از نظر نخبگان نیز به طور مستقیم در تدوین بودجه استفاده کنیم، اعلام کرد: شاید اکنون امکان به کارگیری نظر نخبگان در بودجه 1401 نباشد، اما وقتی باشگاه شهراندیشان به سازوکار مدنظر رسید می توان برای سال های آینده مشارکت بیشتری در این زمینه به کار گرفت.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 855

به "لزوم نظارت جدی بر بودجه فرهنگی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم نظارت جدی بر بودجه فرهنگی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید