مقامات آمریکایی قبل از اظهارنظر مطالعه کنند

به گزارش کیوسک خبری آشنا، طاهریان فرد گفت: بهتر است آمریکایی ها قبل از اظهارنظر درباره دیدگاه های مسئولان ایرانی در خصوص مسائل منطقه، مواضع ایران را با دقت مطالعه کنند.

مقامات آمریکایی قبل از اظهارنظر مطالعه کنند

به گزارش ، محمدابراهیم طاهریان فرد کننده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان امروز (یکشنبه) در واکنش به اظهارات اخیر زلمای خلیل زاد کننده آمریکا در امور افغانستان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از صلح و ثبات در افغانستان حمایت و بر ضرورت پایه گذاری صلح بر مبنای نتایج گفت وگو های بین الافغانی که با مالکیت و رهبری افغان ها انجام گیرد، تاکید می کند.

طاهریان فرد اضافه نمود: به مقامات آمریکایی توصیه می کنیم قبل از اظهارنظر درباره دیدگاه های مسئولان جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل منطقه و افغانستان، ابتدا این مواضع را با دقت مطالعه کنند.

  • حمایت ایران از مذاکرات صلح افغانستان بر پایه مالکیت افغان ها

زلمی خلیل زاد کننده آمریکا در امور صلح افغانستان در اظهاراتی مدعی شده بود که ایران از تلاش ها برای برقراری صلح در افغانستان حمایت کافی نمی کند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز در بیانیه ای ضمن رد اظهارات نادرست مقام آمریکایی در خصوص مواضع ایران پیرامون فرایند صلح افغانستان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات صلحی حمایت می کند که بر پایه مالکیت و رهبری افغان ها انجام گیرد.

در این بیانیه آمده است که در پی اظهارات اشتباه یک مقام آمریکایی پیرامون دیدگاه ها و عملکرد جمهوری اسلامی ایران در فرایند صلح افغانستان، سفارت ایران در کابل با تاکید مجدد بر حمایت ایران از استقرار صلح و ثبات در افغانستان و تکرار مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورت پایه گذاری صلح بر مبنای نتایج گفتگو های بین الافغانی که با مالکیت و رهبری افغان ها انجام گیرد، به مقام های آمریکایی توصیه می کند قبل از هرگونه اظهارنظر درباره دیدگاه های مسئولان ایران در خصوص مسائل منطقه و افغانستان، ابتدا این مواضع را با دقت مطالعه کنند.

گفتنی است در سفری که اخیرا حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان به ایران داشت بیانیه ای 15 بندی از سوی او و محمدجواد ظریف صادر شد. جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه اعلام کرد که آماده است در صورت درخواست افغانستان، ظرفیت و امکانات خود را برای تسھیل فرایند مذاکرات بین الافغانی و میزبانی از این مذاکرات به کار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 83

به "مقامات آمریکایی قبل از اظهارنظر مطالعه کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات آمریکایی قبل از اظهارنظر مطالعه کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید