موشک 120 متری آماده پرتاب شد ، عکس

به گزارش کیوسک خبری آشنا، خاتمه اداره هوانوردی فدرال آمریکا مجوز اولین پرواز مداری بزرگ ترین موشک فضایی شرکت اسپیس ایکس را صادر کرد.

موشک 120 متری آماده پرتاب شد ، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران؛ اسپیس ایکس بعد از گرفتن مجوز اولین پرواز مداری خود برای موشک فضایی استارشیپ، سعی بر راه اندازی این مأموریت آزمایشی در تاریخ 17 آوریل - 28 فروردین دارد.

شرکت فضایی اسپیس ایکس حدود یک هفته قبل روز دوشنبه را برای پرواز استارشیپ خود مورد نظر داشت. با این حال، تاریخ اعلام شده قبلی آزمایشی بود و این شرکت همچنان احتیاج به دریافت مجوز پرتاب از سوی اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده داشت که تا آن موقع صادر نشده بود.

به نظر می رسد تاریخ اعلام شده تازه قطعی است و در روز آدینه در ساعت 1:20 بامداد شنبه به وقت ایران، اداره هوانوردی فدرال خبر از اعطای مجوز داد و به آنالیز بیش از 500 روزه خود در مورد این پروژه خاتمه داد. تنها چند دقیقه بعد، اسپیس ایکس برنامه های خود برای انجام پرتاب را تایید کرد.

شرکت اسپیس ایکس در توییتی چنین نوشت: زودترین زمان ممکن برای این هدف، در روز دوشنبه، 17 آوریل است که برای اولین آزمایش پرواز یک موشک استارشیپ و پیشران سوپر هوی به صورت کاملا یکپارچه از پایگاه فضایی استاربیس در تگزاس معین شده است.

بیشتر بخوانید:

  • ضربان قلب جایگزین گذرنامه می گردد!

  • حرکت این ستاره، وجود دنیای بیگانه ای را فاش کرد/ عکس

  • هیچ کس نمی داند گرانقیمت ترین پارچه دنیا چطور بافته می گردد!/عکس

موشک استارشیپ از یک پیشران غول پیکر مرحله اول به نام سوپرهوی و یک فضاپیمای فوقانی 50 متری به نام استارشیپ تشکیل شده است. هردوی این موشک به گونه ای طراحی شده اند که کاملاً قابل استفاده مجدد باشند و هر دو از موتورهای نسل بعدی رپتور اسپیس ایکس نیرو می گیرند که 33 مورد از آنها در سوپر هوی و شش مورد در استارشیپ نصب است.

اگر همه چیز طبق برنامه باشد، پیشران 7 در خلیج مکزیک در فاصله 32 کیلومتری از سواحل تگزاس حدود هشت دقیقه پس از بلند شدن به آب می افتد. در همین حال، فضاپیمای 24 به پرواز ادامه خواهد داد و یک دور جزئی در مدار زمین می چرخد و در نهایت در اقیانوس آرام در نزدیکی هاوایی به آب برخورد می نماید.

استارشیپ در هنگام پرتاب حدود 16.5 میلیون پوند نیروی رانش فراوری می نماید که تقریبا دو برابر رکورددار فعلی یعنی سامانه پرتاب فضایی ناسا است. به گفته اسپیس ایکس، این شرکت فضایی برنامه های بزرگی برای استارشیپ دارد؛ چرا که بر این باوراند بر این باور است که این وسیله نقلیه غول پیکر که 120 متر ارتفاع دارد استقرار روی ماه و سفر به مریخ را از نظر مالی امکان پذیر می نماید.

منبع: space

58321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 فروردین 1402 بروزرسانی: 26 فروردین 1402 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1177

به "موشک 120 متری آماده پرتاب شد ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موشک 120 متری آماده پرتاب شد ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید