نسل نو شاسی بلندی که جای خالی جیپ را در ایران پر می کند، عکس

به گزارش کیوسک خبری آشنا، بایک BJ40، که اکثریت آن را به دلیل مشابهت، جیپ رنگلر چینی می نامند، جزو خودروهایی است که در آینده، وارد بازار ایران خواهد شد. اما نسل دوم و نو این خودرو به تازگی معرفی شده و معین نیست که این مدل را هم در کشور خواهیم دید یا نه.

نسل نو شاسی بلندی که جای خالی جیپ را در ایران پر می کند، عکس

امیرمسعود عابدین: BJ40 در آغاز، خودرویی محبوب در بازار داخلی چین بود. با این حال، اخیراً تعداد زیادی از رقبای آن وارد بازار شده اند و در نتیجه، فروش آن در سال 2023 به 11476 دستگاه رسید. برای مقایسه، تعداد فروش تانک 300 برای مدت مشابه، بیش از 53000 دستگاه است. بنابراین، BJ40 به وضوح به نسل جدیدی نیاز داشت.

نسل دوم BJ40 از جدیدترین زبان طراحی این برند استفاده می کند که سال گذشته از طریق BJ60 معرفی گشت. چراغ های جلوی مستطیلی و جلوپنجره ای با عناصر LED، در این نسل حضور دارند. بنابراین، این خودرو دیگر یک کپی برداری از جیپ رانگلر نیست.

BAIC BJ40 دارای درهای بدون قاب، آینه های جانبی بزرگ، سپرهای بزرگ و تزئینات پلاستیکی زیادی در قسمت پایین بدنه است.

یکی دیگر از جزئیات BJ40 یک درب عقب بوده که از دو قسمت ساخته شده است. قسمت بالایی، در واقع یک شیشه قابل حرکت است که به بالا می رود. در قسمت پایینی، یک درب عقب چرخان وجود دارد که چرخ زاپاس روی آن نصب شده است.

این SUV بایک، می تواند تا 2500 کیلوگرم را یدک بکشد.

  • شیک ترین پیکاپ برقی دنیا را با یک کلیک ببینید!/عکس

  • شاهکار سفارشی خودروساز افسانه ای با قیمت 10 میلیارد تومانی/ عکس

در داخل، BAIC BJ40 به نظر می رسد که این خودرو، مدرن ترین SUV از BAIC باشد. نمایشگر کیلومترشمار، در پشت فرمان قرار می گیرد که از BJ60 به عاریت گرفته شده است. اما ویژگی اصلی BJ40، صفحه نمایش دوقلوای است که در بالای کنسول مرکزی واقع شده است. اولین مانیتور، یک صفحه نمایش لمسی مرکزی برای راننده است. در مورد دومی، به سرنشین شاگرد اختصاص دارد. ابعاد این نمایشگرها هنوز مشخص نشده، اما با این حال، بسیار بزرگ به نظر می رسند.

در زیر نمایشگرها می توان پنل کنترل تهویه مطبوع با دریچه های هوا را مشاهده کرد. در مورد کنسول وسط، یک پد شارژ بی سیم، چند دکمه فیزیکی، یک کنترلر تعویض دنده و یک جفت جا لیوانی وجود دارد. شایان ذکر است که کابین BJ40 دارای 5 صندلی است.

BAIC BJ40 یک SUV آفرودی با موتور 2 لیتری توربوشارژ تولید شده از طریق شرکت HYCET است. توان خروجی این موتور به 245 اسب بخار و 385 نیوتن متر می رسد. تنها عیب این پیشرانه وزن آن است، که به 153 کیلوگرم می رسد. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد.

پیش فروش بایک BJ40 در نمایشگاه خودروی چنگدو در 25 آگوست، آغاز خواهد شد. این خودرو به رقیب مستقیم تانک 300 تبدیل خواهد شد. برچسب قیمتی آن باید در محدوده 27,660 تا 41,490 دلار باشد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 مرداد 1402 بروزرسانی: 31 مرداد 1402 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1228

به "نسل نو شاسی بلندی که جای خالی جیپ را در ایران پر می کند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل نو شاسی بلندی که جای خالی جیپ را در ایران پر می کند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید