هر آنچه که باید درباره دنا پلاس دو رگه ایران خودرو بدانید!

به گزارش کیوسک خبری آشنا، در خصوص قیمت دنا پلاس دو رگه نیز هنوز قیمتی از سوی ایران خودرو اعلام نشده است، اما با توجه به قیمت 503 میلیون تومانی دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازار و قیمت 398 میلیون تومانی آن در کارخانه، اگر آبی پوشان جاده مخصوص به این زودی ها قصد عرضه این خودرو را داشته باشند، احتمالا قیمتی فراتر از 500 میلیون تومان را برای نسخه پلاگین هیبرید در نظر خواهند گرفت.

هر آنچه که باید درباره دنا پلاس دو رگه ایران خودرو بدانید!

خبرنگاران | ایران خودرو اخیرا از محصول تازه خود تحت عنوان دنا پلاس دو رگه رونمایی کرد. خودرویی که تازه نامگذاری شده و ابهامات زیادی را به وجود آورده است. اما در واقع این محصول یک طرح قدیمی است که قبل تر تحت نام دنا پلاس پلاگین هیبرید رونمایی شده بود.

به گزارش خبرنگاران ، آبی پوشان جاده مخصوص نخستین بار در زمستان سال 96 و در جریان همایش بین المللی صنعت خودرو طرح برقی کردن دنا را کلید زدند، ولی اشاره نکردند که چه زمانی این خودرو به فراوری انبوه می رسد و به بازار عرضه می گردد.

حالا هم پس از گذشت پنج سال از این ماجرا، ایران خودرو بار دیگر از دنا پلاس پلاگین هیبرید در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی کرد، با این تفاوت که این بار نام دیگری داشت و مشخصات همان مشخصاتی بود که پنج سال قبل اعلام شده بود.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

نکته مهم اینجا است که ایران خودرو این بار هم نگفته است که دنا پلاس دو رگه را چه زمانی فراوری و عرضه می نماید؛ بنابراین فعلا نباید به این زودی ها به آمدن دنا پلاس دو رگه دنا پلاس دو رگه به سبد محصولات ایران خودرو چشم امید داشت. مگر اینکه آبی پوشان جاده مخصوص بخواهند تغییر رویه بدهند.

دنا پلاس دو رگه؛ محصولی با مشخصات 5 سال قبل!

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، ایران خودرو دنا پلاس دو رگه یا همان دنا پلاس پلاگین هیبرید را با همان مشخصات سال 96 معرفی نموده است. بر این اساس محصول تازه به یک پیشرانه الکتریکی با باتری لیتیوم یونی 14 کیلووات ساعتی و ولتاژ 350 ولت و یک موتور بنزینی یک لیتری سه سیلندر تجهیز شده است.

در مجموع این دو پیشرانه می توانند قدرتی معادل 122 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن متر را فراوری نمایند. دنا پلاس پلاگین هیبرید در حالت برقی قادر است مسافتی معادل 67 کیلومتر را بپیماید و در هر صد کیلومتر 20 کیلووات ساعت برق مصرف کند.

در حالت پلاگین هیبرید نیز این مسافت به هزار کیلومتر می رسد. در این حالت نیز مصرف بنزین خودرو 3.3 لیتر است. به زبان ساده تر، دنا پلاس پلاگین هیبرید قادر است با شارژ کامل باتری 14 کیلووات ساعتی و 3.3 لیتر بنزین در حالت خوش بینانه مسافت تهران تا شیراز را طی کند.

برای شارژ کردن باتری دنا پلاس دو رگه دو جهت سریع و خانگی وجود دارد. بدین معنا که شما با شارژر سریع می توانید در 30 دقیقه کل ظرفیت باتری های این خودرو را شارژ کنید. اما اگر به شارژر سریع دسترسی نداشته باشید، کافی است چهار ساعت خودرو را به برق خانگی وصل کنید، تا باتری ها به شکل کامل شارژ شوند.

قیمت احتمالی دنا پلاس دو رگه

در خصوص قیمت دنا پلاس دو رگه نیز هنوز قیمتی از سوی ایران خودرو اعلام نشده است، اما با توجه به قیمت 503 میلیون تومانی دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازار و قیمت 398 میلیون تومانی آن در کارخانه، اگر آبی پوشان جاده مخصوص به این زودی ها قصد عرضه این خودرو را داشته باشند، احتمالا قیمتی فراتر از 500 میلیون تومان را برای نسخه پلاگین هیبرید در نظر خواهند گرفت.

منبع: فرادید
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1082

به "هر آنچه که باید درباره دنا پلاس دو رگه ایران خودرو بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه که باید درباره دنا پلاس دو رگه ایران خودرو بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید