واکنش انصارالله یمن به ادعای صلح طلبی متجاوزان

به گزارش کیوسک خبری آشنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از المیادین، عبدالملک العجری عضو هیئت مصاحبه کننده دولت نجات ملی یمن گفت: صلح هدف مقدسی برای ما محسوب می گردد و اگر صلح عادلانه باشد ما استقبال می کنیم.

واکنش انصارالله یمن به ادعای صلح طلبی متجاوزان

وی اضافه نمود: هرچه ما کوشیدیم که روزنه صلحی را بگشایم با عوام فریبی و ریاکاری روبرو شدیم.

ضیف الشامی وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن هم گفت: کسانی که دستشان به خون یمنی ها آغشته است در پی خروج از مخمصه و تبعات این اقدام خود به وسیله دعوت به تبادل نظر هستند.

وی اضافه نمود: آنان که دستشان به خون ملت یمن آغشته است پس از هفت سال می کوشند که از تبعات جنگ خارج شوند.

لازم به ذکر است که بعضی مقامات در شورای همکاری خلیج فارس سه شنبه پیش خبر دادند که این شورا تصمیم دارد از طرف های درگیر در یمن برای برگزاری نشستی در عربستان سعودی دعوت به عمل آورد. منابع خبری نیز به نقل از این مقامات و بدون افشای نام آن ها نوشته بود که دعوتنامه های رسمی برای رایزنی درباره یمن طی چند روز آینده ارسال خواهد شد و جنبش انصارالله یمن نیز در میان طرف هایی قرار گرفته است که شورای همکاری خلیج فارس در حال آنالیز دعوت از آن ها برای این نشست است.

پیش از این، سازمان ملل از طرح شورای همکاری خلیج فارس برای برگزاری مذاکرات صلح بین طرف های درگیر در یمن به میزبانی ریاض در اواخر ماه جاری استقبال کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی خود در مقر دائم سازمان ملل در نیویورک گفت: سازمان ملل از طرح شورای همکاری مبنی بر مذاکره بین طرف های درگیر در یمن طی هفته های آینده در حمایت از کوشش های سازمان ملل استقبال می نماید.

لازم به ذکر است که نایف الحجرف دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اخیر طرف های درگیر در یمن را برای حضور در مذاکرات صلح که قرار است از روز 29 مارس برگزار گردد، فراخواند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 988

به "واکنش انصارالله یمن به ادعای صلح طلبی متجاوزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش انصارالله یمن به ادعای صلح طلبی متجاوزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید