وزیر آموزش و پرورش: رتبه بندی معلمان تا انتها سال انجام خواهد شد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، وزیر آموزش و پرورش گفت: هر مدرسه ای باید سند خود را داشته باشد و برنامه ریزی سالانه انجام دهد و ارسال بخشنامه از ستاد هم ممنوع گردد. این برنامه سالانه باید پایش گردد و نیروی انسانی متخصص جذب گردد.

وزیر آموزش و پرورش: رتبه بندی معلمان تا انتها سال انجام خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی معلمان حتماً تا انتها سال انجام خواهد شد و اعتبار داده شده برای سال جاری تخصیص خواهد یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش گفت: لزوم ایجاد هر حکومت تعلیم، تربیت و عدالت است و مهمترین قوام هر حکومت عدالت است که امروز به عنوان عدالت آموزشی نیز یاد می گردد.

او ادامه داد که در اسلام نیز این مصادیق مهم است به طوری که امام باقر(ع)مدرسه ایی را تشکیل دادند که علاوه بر علوم دینی سایر علوم را نیز به افراد آموزش می دادند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اسناد و قوانین بالادستی از جمله سند تحول بنیادین از جمله نقاط قوت ما در آموزش و پرورش محسوب می شوند گفت: ما قانون کم نداریم. دومین نقطه قوت، استقبال خوب مردم از مدارس غیردولتی است. یادمان نرود مردم ولی نعمتان ما هستند و وقتی اینگونه فکر کنیم برنامه ریزی صحیحی انجام می دهیم.

نوری درباره مدارس هیئت امنایی نیز مطرح نمود: مدارس هیئت امنایی واقعاً هیئت امنایی نیستند، دولتیِ دولتی هستند. هیئت امنایی یعنی مردم خودشان اداره نمایند. باید بازنگری هایی در این زمینه صورت بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هر مدرسه ای باید سند خود را داشته باشد و برنامه ریزی سالانه انجام دهد و ارسال بخشنامه از ستاد هم ممنوع گردد. این برنامه سالانه باید پایش گردد و نیروی انسانی متخصص جذب گردد.

وی اشاره نمود که مؤسسان مدارس غیردولتی می توانند در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی، در منطقه ها محروم حضور یافته و ظرفیت های خود را در آنجا به کار بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش در مورد آخرین شرایط رتبه بندی گفت: مراحل انتهای رتبه بندی در حال اجرا است؛ بازنشستگان به مراحل انتهای خود رسیده است اما ابهاماتی در رتبه بندی بعضی از همکاران وجود دارد که به تدریج در حال رفع شدن است. طبیعی است که رتبه بندی که برای اولین بار در حال اجرا است مقداری با کندی پیش برود و ابهامات موجود در آن شفاف گردد.

وی ضمن تشکر از صبوری فرهنگیان در موضوع رتبه بندی اضافه کرد: امیدوارم فرهنگیان منتظر بمانند تا همکاران رتبه بندی را به درستی انجام دهند.

نوری در پاسخ به این سوال که ثبت شرایط چند درصد از معلمان در رتبه بندی نهایی شده است؟ گفت: رتبه اول همه همکاران به جز همکارانی که قانون ثبت رتبه بندی آن ها را منع نموده است؛ ثبت شده است. ابهام در رتبه بعضی از معلمان وجود دارد که در حال آنالیز است.

وی اضافه کرد:رتبه بندی همکاران مهرآفرین صورت گرفته است. من به همکاران گفته ام که رتبه بندی حتماً تا انتها سال انجام خواهد شد و اعتبار داده شده برای سال جاری تخصیص خواهد یافت.

منبع: عصر ایران
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1137

به "وزیر آموزش و پرورش: رتبه بندی معلمان تا انتها سال انجام خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر آموزش و پرورش: رتبه بندی معلمان تا انتها سال انجام خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید