شرایط بارش سال زراعی جاری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ بارش موثر و فراگیری از اول مهرماه تا صبح روز 20 آبان ماه طی سال زراعی جاری در این استان نداشتیم.

شرایط بارش سال زراعی جاری در کهگیلویه و بویراحمد

رضا کاکاوند در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، اضافه نمود: شرایط بارش سال زراعی جاری از اول مهرماه تا صبح روز 20 آبان ماه به این توضیح بوده که بارش موثر و فراگیری نداشتیم این درحالی است که سال زراعی گذشته طی همین مدت در ایستگاه های هواشناسی استان بارشی بین 8 تا 65 میلیمتر ثبت شده بود.

وی اظهار کرد: طی مدت مشابه سال زراعی گذشته در یاسوج 63، سی سخت 65، دهدشت 37، لیکک 22، دوگنبدان 10 و امامزاده جعفر 8 میلیمتر بارش رخ داده بود اما سال جاری در طی 50 روز گذشته بارشی خاصی در استان نداشتیم.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با ورود سامانه بارشی از امروز تا آدینه بارش هایی در سطح استان خواهیم داشت. بر اساس آخرین پیش بینی های فصلی سازمان هواشناسی کشور، بارش ها از دهه سوم آبان ماه در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز خواهد شد و در ماه آذرماه نیز شاهد بارش در استان خواهیم بود . اگرچه بطور کلی بارش های پاییز سال جاری استان نسبت به میانگین بلند مدت کمتر است. آغاز فصل زمستان نیز بارش ها در استان کمتر از میانگین بوده اما پیش بینی می گردد که از اواسط زمستان تا اواخر این فصل بارش های استان مناسب و نرمال باشد.

کاکاوند توضیح داد: به لحاظ دمایی نیز در ماه های پیش رو نوسانات زیاد بوده بطوریکه در مواقعی دما افزایش داشته و در زمان هایی کاهش دما و یخبندان را نیز پیش بینی می کنیم .

وی طی توصیه های هواشناسی به مردم استان اظهار داشت:

- کلیه هم استانی عزیز بصورت روزمره از آخرین پیش بینی های هواشناسی استان آگاه بوده و بر اساس این پیش بینی برنامه ریزی کاری و اجتماعی و مالی خود را تنظیم نمایند.

- در مواقع صدور هشدارهای هواشناسی حداقل مقدور از تردد غیرضروری خودداری نمایند و مخاطرات پدیده های جوی از جمله بارش باران و برف، صاعقه و رعد و برق ، باد و طوفان و سیلاب را بسیار جدی بگیرند.

- کشاورزان و باغداران ضمن توجه به توصیه های هواشناسی کشاورزی استان، با توجه به نوسانات بارشی و دمایی ماه های پیش رو نسبت به بیمه محصولات خود اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 260

به "شرایط بارش سال زراعی جاری در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط بارش سال زراعی جاری در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید