ساخت ویلای مدرن: پاریس در پی تبدیل شانزلیزه به یک باغ شهری استثنایی

به گزارش کیوسک خبری آشنا، مقامات شهر پاریس با هدف افزایش فضای سبز این شهر تا پیش از المپیک 2024 و بعلاوه برداشتن یک گام برای خنثی سازی کربن در مرکز فرانسه، طرح نوسازی خیابان شانزلیزه را شروع کردند.

ساخت ویلای مدرن: پاریس در پی تبدیل شانزلیزه به یک باغ شهری استثنایی

جهت دریافت خدمات ساخت ویلای مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

پروژه بازسازی کامل خیابان تاریخی شانزلیزه در پاریس، یکی از چندین پروژه ای است که برای افزایش فضای سبز شهر پیش از المپیک 2024 پاریس کلید خورده است. این خیابان مشهور که یکی از محورهای پرتردد شهر و از جاهای دیدنی پاریس محسوب می شود، با اختصاص یافتن فضای سبز بیشتر برای رفت و آمد عابران پیاده، دچار تغییرات اساسی خواهد شد. پروژه بازسازی شانزلیزه که این خیابان دو کیلومتری را به فضای سبزی دوست داشتنی تبدیل می نماید، هزینه ای بالغ بر 250 میلیون یورو در بر خواهد داشت.

روز دهم ژانویه، آنه هیدالگو، شهردار پاریس در مصاحبه ای بیان کرد:

خیابان شانزلیزه که قدمت آن به قرن هفدهم باز می شود، به یک باغ شهری استثنایی تبدیل خواهد شد که حدفاصل طاق پیروزی و میدان کنکورد را پوشش می دهد. طی این بازسازی که به وسیله موسسه معماری PCA-Stream انجام می شود، راستا تردد خودروها محدودتر خواهد شد و محل عبور و مرور عابران پیاده توسعه پیدا خواهد نمود. توسعه فضای سبز نو در این محدوده نیز برای بهبود کیفیت هوا در دستور کار واقع شده است.

طبق اعلام موسسه PCA، هدف اصلی بازسازی شانزلیزه کاهش عوامل مخربی چون ترافیک، سروصدا و آلودگی هوا است. در نتیجه این بازسازی تعداد وسایل نقلیه عبوری در منطقه به نصف کاهش پیدا می نماید و شرایط برای قدم زدن و گشت وگذار شهروندان مهیا می شود. بعلاوه اماکنی برای صرف غذا و نوشیدنی، فضای بازی بچه ها، محل استراحت خانواده ها و سایر امکانات رفاهی نیز در این باغ تعبیه خواهد شد.

پیشنهاد بازسازی محدوده خیابان شانزلیزه مدت ها پیش مطرح شد. سازمانی موسوم به کمیته شانزلیزه که متشکل از رهبران محلی اصناف است، مقدمات این طرح را از سال 2018 کلید زد. اولین مرحله از پروژه خیابان شانزلیزه که نوسازی محدوده میدان کنکورد در منتهی الیه شرقی این خیابان را شامل می شود، اواخر سال 2023، یعنی پیش از شروع بازی های المپیک تابستانی پاریس به سرانجام می رسد. برآورد ها نشان می دهد که سرانجام بازسازی تمام محدوده خیابان شانزلیزه، سال 2030 میلادی خواهد بود.

هیدالگو در همین رابطه اذعان داشت:

پروژه نوسازی خیابان شانزلیزه یکی از چندین پروژه مهم شهر پاریس به منظور افرایش فضای سبز است که به هدف خنثی سازی کربن در مرکز فرانسه تا سال 2050 یاری می نماید

منبع: کجارو / afar.com
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 959

به "ساخت ویلای مدرن: پاریس در پی تبدیل شانزلیزه به یک باغ شهری استثنایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت ویلای مدرن: پاریس در پی تبدیل شانزلیزه به یک باغ شهری استثنایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید