چند توصیه برای تبدیل شدن به یک نقاش پیروز

به گزارش کیوسک خبری آشنا، صبر، مهمترین ویژگی برای ماندن در عرصه هنر است. هنرمند شکیبا از تمام مراحل سفر هنری خود لذت می برد.

چند توصیه برای تبدیل شدن به یک نقاش پیروز

ویژگی های یک هنرمند پیروز چیست؟ و تغییر رفتار چگونه می تواند سبب پیروزیت اشخاص در عرصه هنر گردد؟ هر شخصی که مایل است وارد عرصه هنر گردد باید ویژگی ها را در خود تقویت کند از جمله صبر، انعطاف پذیری و اعتماد به نفس. درک ویژگی های یک هنرمند پیروز می تواند به شما در رسیدن به این هدف یاری نماینده باشد.

به گزارش خبرنگاران، در ادامه این گزارش که در سایت الجزیره منتشر شده است، چند ویژگی که برای پیروزیت و ماندگاری در عرصه هنر ضروری است را با هم مرور می کنیم:

صبر داشته باش

هر اثر اصیل هنری نیازمند صبر و زمان است. شما نمی توانید با عجله و تسریع در کار انتظار یک اثر فوق العاده و بی نقص را داشته باشید. آرامش و ثبات در کار هنری بر سرعت و عجله پیشی می گیرند و گوی پیروزیت را می ربایند. ممکن است چند بار کشیدن یک طرح تکراری برای رسیدن به نتیجه مطلوب در ابتدا خسته نماینده به نظر بیاید و نتیجه نهایی نیز برایمان رضایت بخش نباشد، در اینجا هنرمند نیازمند صبر است تا به مرور آنچه مد نظرش است را خلق کند. بعلاوه داشتن صبر برای هنرمند ضروری است تا از تمام مراحل کار هنری خود حتی تکرار چند باره یک کار برای بهتر شدن آن، لذت ببرد.

منظم باش

برخلاف آنچه درباره رابطه بی نظمی و هنر گفته می گردد، هنر حقیقی را نمی توان در یک مکان بی نظم و در هرج و مرج آفرید. نظم سبب تمرکز هنرمند بر اثرش می گردد. محیط شلوغ و نامنظم حواس هنرمند را پرت نموده و در کیفیت اثر ارائه شده تاثیر می گذارد. برقرای نظم نه تنها در محیط کار بلکه درباره همه چیز می تواند یاری نماینده باشد. مثلا مرتب کردن آثار هنری و دسته بندی آن ها بر اساس سبک یا زمان خلق اثر و یا قیمت گذاری آثار، از مواردی است که سبب صرفه جویی در وقت و آرامش فکر هنرمند می گردد.

درآمدزایی را فراموش نکن

در کار هنری نمی توان از بخش تجاری و اقتصادی کار صرف نظر کرد. همانقدر که هنرمند به ارزش هنری اثر خود اهمیت می دهد باید به بخش تجاری فعالیت هنری خود نیز اهمیت بدهد. هنرمند باید به روز بوده، اخبار مربوط به شغل هنری اش را چک نموده و در جریان آخرین قیمت های بازار برای کالای هنری اش باشد. همانند صاحب یک شرکت یا کارخانه، سود هفتگی، ماهانه و سالانه خود را محاسبه و برای خود هدف گذاری کنید. ایجاد تعادل میان هنر و کار سبب پیروزیت بیشتر و فروش بیشتر آثار هنری می گردد که آرزوی هر هنرمندی است.

منتظر الهامات هنری نباش!

یک هنرمند پیروز منتظر الهام شدن ایده ها و طرح ها به فکرش نیست. او پیوسته تمرین و ممارست می نماید و در حین همین تمرین ها ایده های تازه هم به او الهام خواهند شد. او منتظر نمی ماند تا ترس و نگرانی اش رفع گردد و بعد مشغول به کار گردد. بلکه به کار هنری اش ادامه می دهد زیرا فعالیت هنری خود سبب کاهش ترس و استرس است. بنابراین نگذارید افکار منفی بر شما غلبه نمایند، برخیزید و افکار و ایده های هنری خود را به واقعیت تبدیل کنید.

در برابر انتقاد واقع بین باش

باور داشته باشید که نقد جزیی از کار هنری است. نقدها را به شکل مسائل شخصی و جنگی میان خود و منتقدانتان نبینید. بلکه نقدها را راهی برای رشد خود ببینید. نقد شما را از جهت فنی خارج نمی نماید بلکه سبب استقامت بیشتر شما می گردد.

در کارت استمرار داشته باش

اغلب به دست آوردن نام و رسمی در عالم هنر نیازمند طی کردن جهتی طولانی است و چندین سال طول می کشد تا هنرمند نتیجه کار خود را ببیند. استمرار و تداوم در کار کلید جادویی هنرمند برای پیروزیت است. اگر در برابر احساسات مختلف خود و مسائلی که در برابرتان وجود دارد انعطاف پذیر باشید، قسمت بزرگی از روح یک هنرمند را در خود دارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 971

به "چند توصیه برای تبدیل شدن به یک نقاش پیروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند توصیه برای تبدیل شدن به یک نقاش پیروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید