چگونه قلب خود را سالم نگه داریم؟

به گزارش کیوسک خبری آشنا، این مرکز سلامتی بعلاوه توصیه می نماید که اندازه نمک مصرفی خود را محدود و از مصرف غذاهای حاوی چربی های اشباع شده شامل برش های چرب گوشت، کره، خامه، کیک و بیسکویت اجتناب کنید. در عوض به سراغ غذاهای حاوی چربی های غیراشباع مانند ماهی ، سبزیجات و دانه ها بروید.

چگونه قلب خود را سالم نگه داریم؟

وزن خود را نیز متعادل نگه دارید. برترین راه برای انجام این کار ترکیب یک رژیم غذایی سالم با ورزش منظم است. بنا به اعلام NHS، داشتن وزن مناسب شانس ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهد و ورزش منظم، قلب و سیستم گردش خون را کارآمدتر می نماید و سطح کلسترول را کاهش می دهد. هر گونه ورزش هوازی مانند پیاده روی، شنا و رقصیدن، قلب را سالم نگه می دارد.

سیگار نکشید. سیگار عامل اصلی مرگ ومیرهای قابل پیشگیری است. بعلاوه به یاد داشته باشید که مصرف الکل خطر حمله قلبی را افزایش می دهد.

فشار خون و دیابت را تحت کنترل نگه دارید. شما می توانید فشار خون خود را به وسیله یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و دارو کنترل کنید. دیابت نوع یک را می توان با انسولین کنترل کرد، در حالی که دیابت نوع دو معمولا به وسیله رژیم غذایی و ورزش و بعلاوه مراقبت از وزن و فشار خون کنترل می گردد.

این مطالعه در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 16 اسفند 1401 بروزرسانی: 16 اسفند 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1163

به "چگونه قلب خود را سالم نگه داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه قلب خود را سالم نگه داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید