کاهش شمار معاملات مسکن کانادا در 40 سال اخیر بی سابقه است

به گزارش کیوسک خبری آشنا، تازه ترین گزارش از شرایط بازار مسکن کانادا در ماه گذشته حاکی است کاهش شمار معاملات در 40 سال اخیر بی سابقه بوده و همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی بخش عمده ای از اقتصاد کشور بخوبی تاثیر خود را بر آمار نشان می دهد.

کاهش شمار معاملات مسکن کانادا در 40 سال اخیر بی سابقه است

جهت دریافت خدمات آلاچیق روی پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش Canadian Real Estate Association شمار معاملات مسکن در ماه گذشته با 57.6 درصد کاهش نسبت به زمان مشابه سال گذشته به 20630 مورد رسید در حالیکه خرید و فروش مسکن نسبت به ماه مارچ هم 56.8 درصد کمتر شده بود.

کاستا پولوپلوس مدیر این نهاد ناظر بر بازار مسکن کانادا می گوید :هرگز در دهه های اخیر بازار مسکن تحت تاثیر همه گیری ویروس قرار نگرفته بود. در این شرایط خریدار و فروشنده ترجیح دادند در منزل بمانند و خود را با واقعیتهای جدید زندگی وفق دهند.

در تورنتو کاهش معاملات به مراتب بیشتر بود و رقم 66.2 درصد کاهش را نسبت به آوریل سال قبل شاهد بودیم. در ونکوور معاملات 51.5 درصد، در اتاوا 51.5 درصد و در وینیپگ 42 درصد کاهش ثبت شده است .

برایان دپارتو اقتصاددان ارشد بانک تی دی با اشاره به اینکه بدترین رقم در چهل سال اخیر به آوریل سال 1982 با کاهش 46.7 درصدی معاملات برمی گشت و آمار فعلی از این رقم هم بدتر است ، می گوید:این آمار چیزی را همه انتظار داشتیم ، تثبیت کرد و کووید 19 معاملات مسکن را به حداقل تاریخی رساند. با تداوم ابهام در شرایط اقتصادی انتظار می رود بازار تا چند ماهی همچنان حالت افسردگی اش را حفظ کند تا اینکه بازار اشتغال بار دیگر فعال شده و شرایط اقتصادی بیشتر خریداران مسکن ثبات لازم را پیدا کندو می توان گفت با بازگشایی اقتصادی فرایند عادی سازی شروع شده است .

در گزارش CREA همچنین اشاره شده میزان لیستینگ هم افت قابل توجهی داشته و شمار کل لیستینگ کانادا 35795 مورد بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل 59.5 درصد و نسبت به ماه مارچ 55.7 درصد کاهش داشته است .

با در نظر دریافت این دو گروه از آمار ، نسبت لیستینگ جدید به معاملات اجرا شده در ماه آوریل 62.4 بود که به قولی بازار مسکن را به بازار فروشنده ها بدل می نماید ولی رابرت کاوچیچ اقتصاد دان بانک BMO اشاره می نماید چنین نسبتی نمی تواند معیار خوبی برای سنجش شرایط فعلی بازار باشد: وقتی بازار عملا از تحرک افتاده ، چنین آمار و نسبت هایی معمولا قابل اتکا نیستند. سوال اینجاست که شرایط بازار با بازگشایی اقتصادی چگونه خواهد بود و ایا برنامه های حمایتی فدرال و تعویق پرداخت اقساط وام مسکن می تواند مانع فروش اجباری مسکن از سوی مالکان گردد و آیا در این شرایط سرمایه گذاران وارد بازار خواهند شد. به نظرم در آن موقع است که باید نسبت لیستینگ و معاملات اجرا شده را در نظر گرفت و جهت قیمتها در بازار هم آن موقع تعیین می گردد.

با اینکه متوسط قیمت بجز در اتاوا و بخشهایی از جنوب انتاریو ، کاهش یافت ولی این کاهش چندان مسحوس نبود. متوسط قیمت در سرتاسر کانادا در ماه آوریل 488 هزار دلار بود که نسبت به زمان مشابه سال قبل 1.3 درصد کاهش یافت .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازار مسکن ونکوور با شماره تلفن 6045001010 تماس بگیرید

منبع: ایرونی ها
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 119

به "کاهش شمار معاملات مسکن کانادا در 40 سال اخیر بی سابقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش شمار معاملات مسکن کانادا در 40 سال اخیر بی سابقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید