درباره گوشی هواوی میت 40 پرو چه می دانیم؟

به گزارش کیوسک خبری آشنا، هواوی میت 40 پرو در حال حاضر یکی از جذاب ترین محصولات مورد انتظار شرکت چینی است که قرار است امسال راهی بازار شود. به احتمال فراوان این گوشی تا دو ماه دیگر رونمایی می شود بنابراین تصمیم گرفتیم تمام آنچه که در رابطه با آن می دانیم را مرور کنیم تا ببینیم هواوی قرار است امسال را با چه پرچم داری به پایان برساند.

درباره گوشی هواوی میت 40 پرو چه می دانیم؟

هواوی در حال حاضر توانسته برای اولین بار در تاریخ خود، به صدر جدول برترین فروشنده گوشی هوشمند در جهان برسد و امیدوار است میت 40 پرو بتواند در حفظ این جایگاه به این شرکت کمک کند. اما همانطور که می دانید، به خاطر تحریم های سنگین آمریکا، این شرکت در خارج از چین اصلا نتوانست فروشی را که انتظار داشت پشت سر بگذارد. بنابراین تمام امید آن، بازار داخل و حمایت کاربران چینی است.

تحریم آمریکا نه تنها بخش نرم افزاری بلکه سخت افزاری این شرکت را هم هدف قرار داده اند. طوری که اکنون شرکت های سازنده تراشه که در ساخت تراشه ها از فناوری آمریکا استفاده می کنند، باید برای تجارت با هواوی، حتما از وزارت بازرگانی آمریکا مجوز دریافت کنند. همین مسئله موجب شده این شرکت کاملا در تنگنا قرار بگیرد.

سری میت 40 معمولا هر سال با پردازنده های جدید، ظاهری متفاوت و دوربین های قدرتمندتر راهی بازار می شوند و انتظار می رود میت 40 پرو نیز همین راستا را در پیش گیرد. اما امروز تمام آنچه که از این گوشی می دانیم را در کنار هم قرار داده ایم تا ببینیم هواوی چه برنامه ای برای امسال در سر دارد.

تاریخ عرضه گوشی هواوی میت 40 پرو

هواوی گوشی میت 30 را در سپتامبر سال 2019 معرفی کرد، اما میت 20 در ماه اکتبر رونمایی شد. به همین خاطر نمی توانیم به طور حتم بگوییم چه ماهی برای رونمایی از گوشی های سری جدید در نظر گرفته شده. هر دو ماه می توانند بسیار محتمل باشند اما از آن جایی که ویروس کرونا تاثیر زیادی روی برنامه معرفی گوشی ها داشته و تحریم های آمریکا هم هر روز شدیدتر می شوند، احتمال اینکه هواوی این تاریخ را کمی به تعویق بیاندازد هم وجود دارد.

نام این گوشی ها مطابق انتظار میت 40 خواهد بود که در مدل های مختلفی راهی بازار خواهند شد. پیش تر در رابطه با مدل پرو شنیده بودیم بنابراین به نظر می رسد حداقل شاهد دو گوشی از این سری خواهیم بود. حال اینکه غول چینی قصد دارد مدل دیگری را به این سری اضافه کند یا خیر مشخص نیست. معمولا هواوی در کنار سری میت، از مدل پورشه دیزاین و لایت هم رونمایی می کرد اما بعید به نظر می رسد امسال شاهد چنین اتفاقی باشیم.

  • جنگ تجاری آمریکا و چین؛ چالش های پیش روی تولیدکنندگان گوشی های چینی

طراحی و نمایشگر

با شناختی که از هواوی داریم، احتمالا تمرکز این شرکت باز هم روی دوربین خواهد بود. البته از آن جایی که طراحی این گوشی ها مشکل خاصی ندارد و از لحاظ نرم افزاری هم در شرایط خوبی نیستند، دوربین تنها بخشی است که آن ها می توانند در آن عملکرد بهتری از قبل داشته باشند تا بدین ترتیب کاربران را ترغیب به خرید کنند.

اما اینکه این دوربین ها در چه ماژولی و در چه قسمتی تعبیه می شوند مسئله ای است که فعلا برای باخبر شدن از آن باید به شایعات و رندرهایی که اخیرا منتشر شده متوسل شویم. اینطور که به نظر می رسد، میت 40 پرو از دو دوربین سلفی بهره می برد که مانند P40 پرو، روی نمایشگر و در سمت چپ آن تعبیه خواهند شد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، سری میت 40 اولین گوشی از این خانواده خواهند بود که از ناچ بهره نمی برند.

اگر به خاطر داشته باشید، میت 30 پرو برای تعبیه سنسور تشخیص چهره در کنار دوربین سلفی، از یک ناچ روی نمایشگر استفاده کرد اما حالا که این طراحی جای خود را به طراحی دوربین درون نمایشگر داده، مشخص نیست باز هم شاهد سنسور تشخیص چهره خواهیم بود یا هواوی می خواهد از دوربین دیگری استفاده کند.

پیش تر تصاویری از قاب محافظ میت 40 پرو منتشر شد که نشان می داد این محصول از نمایشگری 6.7 اینچی بهره می برد. بدین ترتیب این محصول اندکی از میت 30 پرو با نمایشگر 6.53 اینچی بزرگ تر خواهد بود. اما از طرفی به نظر می رسد خمیدگی کنار این نمایشگر به نسبت محصولات سال گذشته کمتر خواهد بود. با توجه به بازخورد کاربران در طول سال های اخیر، این اقدام هواوی احتمالا با استقبال بیشتری از سوی کاربران روبرو خواهد شد.

روی پنل پشتی اما احتمالا شاهد حضور یک ماژول دایره ای شکل بزرگ خواهیم بود که احتمالا بیشتر از 1 میلی متر از بدنه دستگاه بیرون زدگی داشته و میزبان 4 سنسور گوناگون خواهد بود. اگر این اتفاق رخ دهد، از لحاظ تعداد دوربین، میت 40 پرو با گوشی نسل قبل برابری می کند اما چیزی که از آن مطمئن هستیم، افزایش کیفیت دوربین هاست.

طبق اطلاعاتی که یکی از افشاگران با نام OnLeaks منتشر کرده، ظاهرا این گوشی به نسبت میت 30 پرو ضخیم تر خواهد بود. به نظر می رسد ضخامت این گوشی با در نظر دریافت ماژول دوربین 10 میلی متر و بدون در نظر دریافت آن 9 میلی متر است. همچنین OnLeaks به این نکته نیز اشاره کرده که یکی از این سنسور ها، قطعا تله فوتو است که خب غیر از این هم انتظار نداشتیم.

اینکه چه دوربین های دیگری در این گوشی تعبیه شده اند مشخص نیست اما انتظار داریم این بار امکان ضبط ویدئو های 8K نیز فراهم باشد. در حال حاضر پرچمداران سری 20 سامسونگ از این توانایی برخوردار هستند و بعید به نظر می رسد هواوی پرچم داران خود را به چنین قابلیتی مجهز نکند چون این شرکت مدت زمان زیادی است با معرفی گوشی های خود در صدر جدول وب سایت DxOMark قرار می گیرد.

علاوه بر این ها، ظاهرا یک فرستنده مادون قرمز، اسپیکر (در بخش زیرین) و کلید سخت افزاری صدا و پاور را نیز در این گوشی شاهد خواهیم بود که در کنار گوشی تعبیه شده اند. بازگشت کلید های سخت افزاری صدا می تواند به نوعی نشان دهنده عملکرد نه چندان پیروز هواوی در جلب رضایت کاربران در راستای حذف این کلید ها باشد. همانطور که می دانید هواوی، میت 30 پرو را بدون کلید های صدا راهی بازار کرد و کاربر باید از طریق کناره نمایشگر صدا را کنترل می کرد.

  • مقایسه دوربین گوشی های آیفون 11 پرو و هواوی میت 30 پرو

مشخصات فنی و قابلیت های گوشی هواوی میت 40 پرو

با توجه به سیاستی که هواوی برای گوشی های دیگر این سری در پیش گرفت، باید انتظار حضور یک پردازنده جدید را داشته باشیم. اگرچه این شرکت از دریافت تراشه تحریم شده اما آنقدر تراشه در اختیار دارد که بتواند حدودا یک سال را بدون مشکل سپری کند. از سپتامبر سال گذشته تا به امروز، شایعات و خبرها از این موضوع حکایت داشتند که کرین 1000، قلب تپنده کننده های جدید هواوی را تشکیل خواهد داد.

یو چنگدانگ، مدیر بخش مشتریان هواوی، ضمن تایید نام سری میت 40، به این نکته نیز اشاره کرد که سری میت 40، آخرین پرچم داران هواوی با پردازنده اختصاصی این شرکت خواهند بود و این دقیقا به خاطر تحریم هایی است که از 15 سپتامبر امسال (25 شهریور) آغاز خواهند شد. در نتیجه این تحریم ها، هواوی نمی تواند با شرکت هایی که از فناوری آمریکا در ساخت تراشه استفاده می کنند تجارت داشته باشد.

از جمله مشهورترین این شرکت ها می توان به TSMC اشاره کرد که تا به امروز وظیفه ساخت چیپ ست گوشی های هواوی را بر عهده داشت. البته کوالکام در حال رایزنی با دولت آمریکا بوده تا بتواند مجوز فروش تراشه به هواوی را دریافت کند که خب هنوز نتیجه این گفت وگو اعلام نشده.

کرین 1000 اما یک پردازنده 5 نانومتری است که انتظار می رود از کرین 990 کم مصرف تر و بسیار قدرتمندتر باشد. گفته می شود این پردازنده از هسته های قدرتمند Arm Cortex-A77 بهره می برد. اما از آن جایی که این پردازنده قرار است برای آخرین بار مورد استفاده قرار گیرد، احتمال این وجود دارد که هواوی از هسته Cortex-X1 و Cortex-A78 در آن استفاده کند که اگر حقیقت داشته باشد، کننده جدید این شرکت به راحتی می تواند از لحاظ پردازشی با غول های بزرگ بازار نظیر نوت 20 رقابت کند.

  • آیا هواوی بدون داشتن تراشه های اختصاصی کایرین می تواند دوام بیاورد؟

همچنین مانند دیگر گوشی های جدید این شرکت، سری میت 40 نیز از خدمات و برنامه های گوگل بی بهره اند. بدین ترتیب کاربران برای دانلود برنامه های مورد نیاز خود باید به فروشگاه های غیر رسمی یا هواوی اپ گالری متوسل شوند. در حال حاضر این شرکت در حال رایزنی با توسعه دهندگان مختلف است تا بتواند فروشگاه خود را غنی از برنامه های گوناگون کند. اما بعید است تا یکی دو سال دیگر هم شاهد نزدیک شدن آن به پلی استور باشیم.

به نظر می رسد هواوی با این شرایط به مرور بازار خارج از چین را از دست بدهد و باید هرچه زودتر فکری به حال این شرایط کند. این شرکت برای پیروز شدن باید بهای زیادی بپردازد تا بدین ترتیب بتواند توسعه دهندگان را برای طراحی برنامه ها و بازی های مورد نیاز ترغیب کند. در غیر این صورت آینده خوبی برای آن پیش بینی نمی شود. خصوصا اینکه دیگر شرکت های چینی نظیر شیائومی و وان پلاس هم به سرعت در حال پیشرفت هستند و می توانند به راحتی این شرکت را کنار بزنند.

  • هواوی Mate 30 Pro 5G؛ سریع ترین و روان ترین گوشی 2019

قیمت

از آن جایی که کننده های جدید هواوی یکی دو ماه دیگر راهی بازار می شوند، بنابراین صحبت در رابطه با قیمت آن ها کمی زود است. اما با توجه به قیمت محصولات سری قبل می توانیم پیش بینی کنیم هواوی چه قیمتی را برای میت 40 پرو در نظر خواهد گرفت.

هواوی میت 30 پرو با قیمت 1300 دلار راهی بازار شد که تقریبا 60 دلار از میت 20 پرو بیشتر بود. بنابراین اگر میت 40 پرو هم همین الگوی قیمتی را در پیش گیرد، با در نظر دریافت افزایش قیمت پرچم دارها طی یک سال اخیر، باید انتظار داشته باشیم با قیمت 1400 یا 1500 دلار راهی بازار شود.

پرداخت چنین قیمتی برای یک گوشی که از خدمات و برنامه های گوگل بهره نمی برد شاید برای آن دسته از کاربرانی که در خارج از چین زندگی می کنند آنقدرها منطقی نباشد چرا که در این بازه قیمتی، گلکسی نوت 20 اولترا، وان پلاس 8 پرو، شیائومی می 10 اولترا و بسکمک گوشی های خوب دیگر وجود دارند که شاید تنها در بخش دوربین، با اختلاف بسیار ناچیزی پشت سر کننده هواوی قرار گیرند.

در رابطه با تاریخ عرضه این محصول هم فعلا اطلاعی نداریم. البته اگر هواوی نخواهد این تاریخ را به تعویق بیندازد، باید در ماه سپتامبر یا اکتبر شاهد رونمایی از این گوشی ها باشیم. هواوی گوشی های سری میت 10 و 20 را در ماه اکتبر راهی بازار کرد اما سری میت 30 در ماه سپتامبر راهی بازار شدند. به همین خاطر نمی توان با قاطعیت در رابطه با تاریخ عرضه این گوشی ها نظر داد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 117

به "درباره گوشی هواوی میت 40 پرو چه می دانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره گوشی هواوی میت 40 پرو چه می دانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید