118 پروژه در خوسف آماده افتتاح است

به گزارش کیوسک خبری آشنا، 118 پروژه با اعتبار 650 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت سال جاری در این شهرستان افتتاح می گردد.

118 پروژه در خوسف آماده افتتاح است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، فرماندار خوسف گفت: عملیات اجرایی 36 پروژه نیز با پیش بینی اعتبار یک هزار و 370 میلیارد ریال در هفته دولت شروع می گردد.

محمد شفیعی با بیان این که در هفته دولت 2 کارخانه فرآوری محصول عناب در این شهرستان به بهره برداری می رسد ادامه داد: برای راه اندازی این کارخانه ها بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و ظرفیت سالانه آنها بیش از یکهزار 150 تن در نظر گرفته شده است. خوسف با یک هزار 600 هکتار عناب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این که معادن به عنوان یکی دیگر از ظرفیت های شهرستان مطرح است مطرح کرد: خوسف به عنوان قطب معدن شرق کشور شناخته شده است و در این راستا 2 کارخانه فرآوری محصولات معدنی شامل معدن طلای بچه ها و قلعه زری کلنگ زنی خواهد شد. برای این 2 کارخانه یک هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده، با راه اندازی این کارخانه ها برای 300 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی خواهد شد.

شفیعی یادآور شد: کارخانه چدن کویر خاوران که با سرمایه گذاری خارجی به صورت آزمایشی راه اندازی شده است نیز در آینده نزدیک با حضور مسئولان کشوری به بصورت رسمی افتتاح خواهد شد. میزان اشتغال زایی این کارخانه 230 نفر به صورت مستقیم خواهد بود، فازهای دوم و سوم این کارخانه نیز در دست احداث است که امیدواریم تا خاتمه سال یکی از این فازها به بهره برداری برسد.

وی اضافه نمود: عملیات گازرسانی به روستاهای شهرستان در چند سال اخیر رشد فزاینده ای داشت و به زودی تمام روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان از نعمت گاز برخوردار می شوند. عملیات گازرسانی به روستاهای کمتر از 20 خانوار که در جهت شبکه قرار دارند با توجه به مصوبه سفر استاندار به شهرستان در حال اجرا است. در هفته دولت پروژه گازرسانی به 13 روستا با اعتبار 35 میلیارد ریال شامل اجرای 28 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و نصب 200 انشعاب به بهره برداری می رسد که 220 خانوار نیز از نعمت گاز برخوردار می شوند. عملیات گازرسانی به هشت روستا و 25 واحد صنعتی با پیش بینی اعتبار 140 میلیارد ریال نیز در این هفته شروع می گردد.

فرماندار خوسف از افتتاح سومین زمین چمن مصنوعی شهرستان در روستای سیوجان اطلاع داد و گفت: این پروژه از مصوبات سفر سال قبل استاندار به شهرستان بود که با اعتبار چهار میلیارد و 300 میلیون ریال هفته دولت افتتاح می گردد.

وی گفت: یکی از طرح های پیروز در راستای تثبیت جمعیت در مناطق روستایی و مهاجرت معکوس، طرح مسکن محرومین بوده است. در این طرح بیش از 545 واحد مسکن روستایی احداث شده است که همزمان با هفته دولت 105 واحد با هزینه کرد 75 میلیارد ریال نیز افتتاح خواهد شد.

هفته دولت سال جاری یک هزار و 515 پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و 402 میلیارد تومان در خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ زنی می گردد که از این تعداد یک هزار و 80 پروژه به بهره برداری می رسد.

عملیات اجرایی 435 پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان شروع می گردد.

استان خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در 36 کیلومتری بیرجند است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 122

به "118 پروژه در خوسف آماده افتتاح است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "118 پروژه در خوسف آماده افتتاح است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید