9 گیمبال حرفه ای برای تصویربرداری بدون لرزش؛ از 1 تا 5 میلیون تومان

به گزارش کیوسک خبری آشنا، بسیاری از کاربران به فیلم برداری کردن از منظره ها مختلف علاقه مند هستند، اما هنگامی که با دوربین فیلم برداری و یا حتی دوربین گوشی هوشمندشان به انجام این کار می پردازند، لرزش دست و دوربینشان روی کیفیت فیلم برداری آن ها تأثیر قابل توجه ای می گذارد و خروجی کار آن ها چندان رضایت بخش نخواهد بود. اینجاست که اهمیت و ضرورت خرید گیمبال خود را نشان می دهد. گیمبال، یک نوع پایه برای دوربین و موبایل است که لرزش و تکانه ها را در حین فیلم برداری از بین می برد و یک ویدیوی خوب و بهتر از حالت عادی برایتان ضبط می نماید. در این مقاله به معرفی و آنالیز 9 گیمبال حرفه ای برای تصویربرداری بدون لرزش در بازه قیمتی 1 تا 5 میلیون تومان خواهیم پرداخت تا به راحتی به لیستی از برترین ها دسترسی پیدا کنید.

9 گیمبال حرفه ای برای تصویربرداری بدون لرزش؛ از 1 تا 5 میلیون تومان

فهرست محتوا

استابیلایزر ژیون مدل Smoot X combo

استابیلایزر ژیون مدل SMOOTH-XS

پایه نگهدارنده گوشی موبایل مدل گیمبال لرزش گیر کد F8

پایه نگهدارنده گوشی موبایل مدل گیمبال لرزشگیر کد F6

گیمبال مدل 3-Axis Gimbal

پایه نگهدارنده گوشی موبایل ژیون مدل Smooth-X2

گیمبال آچوان مدل Smart X

پایه نگهدارنده گوشی موبایل ژیون مدل SMOOTH Q3 SUN2417

گیمبال اسنوپا مدل Atom 2

سخن انتهای

استابیلایزر ژیون مدل Smoot X combo

فهرست 9 گیمبال حرفه ای برای تصویربرداری بدون لرزش در بازه قیمتی 1 تا 5 میلیون تومان را با معرفی و آنالیز گیمبال ژیون مدل Smoot X combo شروع می کنیم. این محصول که از یک محور برای ثابت نگه داشتن گوشی هوشمند شما بهره می برد، وزن بسیار سبک حدود 245 گرمی دارد و به راحتی می توان آن را درون کیف خود حمل ونقل کرد. از استابیلایزر ژیون مدل Smoot X combo می توان برای نگهداری دوربین های عکاسی کم وزن کامپکت تا حدود 300 گرم و همینطور انواع گوشی های هوشمند امروزی بهره برد. استفاده از این محصول در هنگام فیلم برداری، علاوه بر اینکه در کاهش لرزش و تکانه ها موثر است، موجب می گردد تا کادر تصویربرداری شما زاویه دید بهتر و بیشتری داشته باشد.

در جعبه این محصول علاوه بر خود استابیلایز، یک سه پایه و یک کیف قابل حمل نیز به کاربران تقدیم می گردد. این گیمبال مالی با کاهش لرزش ویدیو، دست شما را برای ضبط ویدیو های خلاقانه و مجذوب نماینده تر باز می نماید و نتایج بهتری را برای شما به ارمغان می آورد. استابیلایزر ژیون مدل Smoot X combo از جنس پلاستیک سخت ساخته شده که در مجموع کیفیت ساخت قابل قبولی دارد.

استابیلایزر ژیون مدل SMOOTH-XS

برند ژیون گیمبال مدل SMOOTH-XS را به عنوان نسخه به روزشده Smoot X combo با کیفیت و قابلیت های بسیار خوبی روانه بازار لوازم جانبی دیجیتال نموده است. اول از همه باید به وزن بسیار سبک استابیلایزر ژیون مدل SMOOTH-XS اشاره کنیم که حدود 250 گرم است و به راحتی می توان انواع گوشی های هوشمند و دوربین های مختلف را برای ضبط ویدیوهای بدون لرزش به آن متصل کرد. این گیمبال کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و جنس پلاستیکی آن در برابر ضربات احتمالی و خط وخش ها از خود مقاومت نشان می دهد. گیمبال مدل SMOOTH-XS همچون یک مونوپاد قابلیت افزایش ارتفاع را نیز برای کاربران به ارمغان می آورد و آن ها می توانند این محصول را 26 سانتی متر درازتر نمایند. طراحی و ارگونومی خاص این محصول موجب شده تا کاربران بتوانند از زوایای و حتی پرسپکتیو های متفاوت یک سوژه به فیلم برداری بپردازند.

گیمبال ژیون SMOOTH-XS با همه گوشی های هوشمند اندرویدی و iOS سازگار است و باتری تعبیه شده در آن تا حداکثر 5.5 ساعت شارژدهی به کاربران ارائه می دهد. بعلاوه برای استفاده بهتر از این محصول، برند سازنده یک اپلیکیشن مخصوصی را نیز طراحی نموده که تمامی حالت های فیلمبرداری و عکاسی نظیر پاناروما، تایم لپس، اسلوموشن و موارد دیگر را در اختیار کاربران قرار می دهد. درون جعبه این استابیلایزر، علاوه بر خود گیمبال، شاهد قرارگیری یک عدد کابل USB Type-C و سه پایه مخصوص هستیم. اگر به فیلمبرداری با گوشی علاقه زیادی دارید، پس بهتر است هرچه زودتر یک گیمبال باکیفیت نظیر ژیون مدل SMOOTH-XS را بخرید.

پایه نگهدارنده گوشی موبایل مدل گیمبال لرزش گیر کد F8

اگر در پی خرید یک گیمبال سه محوره باکیفیت برای ضبط ویدیوهای بدون لرزش هستید، گیمبال لرزش گیر کد F8، از جمله برترین گزینه های خرید شما به شمار میرود. این محصول ابعادی 5x10x20 میلی متری دارد و وزن سبک 380 گرمی آن هیچ محدودیتی برای حمل ونقل کاربران به وجود نمی آورد. گیمبال های سه محوره حرکات را در جهت های مختلف نظیر بالا، پایین، چپ و راست خنثی می نمایند و طبیعتاً زوایای دید بهتری را به کاربران ارائه می دهند. این گیمبال برای انواع گوشی ها با پهنای بین 60 تا 86 میلی متر می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و موتور تیلت آن تا حداکثر زاویه 330 درجه را پوشش می دهد. سرعت چرخش 180 درجه بر ثانیه این محصول، چنین امکانی را برای کاربران فراهم می نماید تا بین فیلم برداری در حالت عمودی و افقی جابه جا شوند.

این محصول بعلاوه از حالت هایی نظیر قفل، ردیابی افراد، مرور زمان و حرکت آهسته نیز پشتیبانی می نماید. برند سازنده به عنوان منبع تغذیه گیمبال لرزش گیر کد F8، از یک باتری با ظرفیت 2200 میلی آمپر ساعتی استفاده نموده که حداکثر 6 ساعت شارژدهی را به کاربران ارائه می دهد و شارژ شدن مجدد آن نیز با شارژر 5 ولتی حدود سه ساعت به طول می انجامد. این محصول با بلوتوث نسخه 4.0 به محصولات هوشمند شما متصل می گردد و تمام گوشی های با ابعاد کمتر از 7 اینچی را می توان به آن متصل نمود.

پایه نگهدارنده گوشی موبایل مدل گیمبال لرزشگیر کد F6

از دیگر گیمبال های بسیار باکیفیت و بادوام فروشگاه آنلاین خبرنگاران می توان پایه نگهدارنده گوشی موبایل مدل گیمبال کد F6 را نام برد. این محصول که برای استفاده گوشی های هوشمند طراحی شده، جزو گیمبال های سه محوره به شمار می رود و کاربران با بهره گیری از آن می توانند به فیلمبرداری و انجام فراوری محتوای ویدیویی بپردازند. لرزشگیر مدل F6 توانایی تحمل وزن حداکثر 250 گرمی را دارد و مناسب گوشی های هوشمند تا عرض 84 میلی متر است. باتری موجود در این گیمبال 2200 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و با هر بار شارژ می تواند حدود 6 ساعت انجام وظیفه کند.

این گیمبال با تمامی نسخه های بلوتوث سازگاری دارد و موتور تیلت آن تا حداکثر زاویه 320 درجه را پوشش می دهد. بعلاوه باید به محدوده چرخش مکانیکی 180 درجه ای محور Roll این محصول اشاره کنیم که مربوط به حرکت افقی دوربین است. فرآیند شارژ شدن این محصول نیز با شارژر 5 ولتی حدود 4 ساعت به زمان احتیاج دارد. این گیمبال کیفیت ساخت و طراحی بسیار خوبی دارد و به یاری یک دکمه که روی بدنه آن قرار گرفته، می توان آن را بالانس کرد. از دیگر ویژگی های این گیمبال می توان تنظیم دستی سریع، تنظیم دقیق جهت های بالا، پایین، چپ و راست و تبدیل افقی / عمودی حالت فیلم برداری را نام برد.

گیمبال مدل 3-Axis Gimbal

در رنج قیمتی 4 الی 5 میلیون تومان، فروشگاه آنلاین خبرنگاران گیمبال های بسیار باکیفیتی دارد که مدل 3-Axis Gimbal، یکی از برترین آن هاست. این محصول از نوع گیمبال های سه محوره بوده که از موتور و الگوریتم های نرم افزاری برای کاهش لرزش دوربین گوشی هوشمند شما حین فیلم برداری بهره می برد. گیمبال مدل 3-Axis Gimbal وزنی حدود 410 گرمی دارد و کاربران برای حمل ونقل کردن آن هیچ مشکل خاصی نخواهند داشت. این محصول از پلاستیک سخت ساخته شده و مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربات و خط وخش های احتمالی از خود نشان می دهد. کاربران قادرند ارتفاع این گیمبال را همچون یک مونوپاد در بازه 30 الی 37 سانتی بستگی به سوژه مورد نظر خود تغییر دهند.

بیشینه تحمل وزن این محصول حدود 0.35 کیلوگرم است و طول آن در هنگام بسته بودن به 41 سانتی متر نیز می رسد. قفل پایه گیمبال مدل 3-Axis Gimbal از نوع پیچشی بوده و کاربران می توانند از آن برای نگهداری گوشی هوشمند خود روی میز و سایر سطوح بهره ببرند. باتری این محصول با شارژر 5 ولتی از نوع USB-C انرژی مجدد خود را به دست می آورد. به طور کلی، اگر در پی خرید یک گیمبال مناسب برای گوشی هوشمند خود هستید، بهتر است این گزینه را هم در نظر بگیرید.

پایه نگهدارنده گوشی موبایل ژیون مدل Smooth-X2

پایه نگهدارنده گوشی موبایل ژیون مدل Smooth-X2 که از دو محور برای ثابت نگه داشتن گوشی هوشمند شما استفاده می نماید، قابلیت ها و امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این گیمبال طراحی ارگونومیکی دارد و وزن سبک 249 گرمی و ابعاد کم آن نیز موجب شده تا کاربران هیچ مسئله ای از بابت حمل ونقل این محصول نداشته باشند. این گیمبال با تمامی نسخه های بلوتوث سازگاری دارد و موتور تیلت آن تا حداکثر زاویه 360 درجه را پوشش می دهد. بعلاوه باید به محدوده چرخش مکانیکی 268 درجه ای محور Roll این محصول اشاره کنیم که مربوط به حرکت افقی دوربین است. این محصول استحکام بسیار بالایی دارد و در برابر ضربات احتمالی و یا خط وخش از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می دهد. برند ژیون روی بدنه این محصول خود از چراغ های چشمک زن زیبایی استفاده نموده و بعلاوه چهار سطح روشنایی با فیلترهای رنگی مختلف نیز در این گیمبال به کاربران ارائه می گردد که آن ها می توانند در شرایط نوری متفاوت از آن بهره ببرند.

کاربران بعلاوه قادرند ارتفاع این گیمبال را همچون یک مونوپاد تا حداکثر 26.5 سانتی متر بستگی به سوژه دلخواه خود تنظیم نمایند. گیمبال ژیون مدل Smooth-X2، یک قابلیت بسیار کاربردی و پیشرفته به نام Smarter Follow نیز دارد. این قابلیت به شما امکان می دهد که یک سوژه معین را برای دوربین تعریف کنید تا دوربین به طور اتوماتیک از آن فیلم برداری کند. برای این کار، تنها ضروری است تا سوژه را از روی صفحه گوشی هوشمند خود انتخاب کنید. باتری این محصول با یک بار شارژ کامل، بین 1.5 تا 3 ساعت شارژدهی به کاربران ارائه می دهد و با شارژر USB-C نیز انرژی مجدد خود را به دست می آورد.

گیمبال آچوان مدل Smart X

می رسیم به معرفی و آنالیز گیمبال آچوان مدل Smart X. این محصول باکیفیت که اخیراً در فروشگاه آنلاین خبرنگاران موجود شده، امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهد. اول از همه باید به وزن 420 گرمی این محصول اشاره کنیم که بسیار سبک است و از بابت حمل ونقل آن، کاربران به هیچ مسئله ای بر نخواهند خورد. این گیمبال از جنس پلاستیک سخت و بسیار بادوامی فراوری شده که در برابر ضربات احتمالی و خط وخش ها مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. در خصوص ویژگی های فنی، باید اشاره کنیم که گیمبال آچوان مدل Smart X از نوع سه محوره بوده که قادر است چرخش دوربین را به وسیله سه موتور داخلی ثابت کنترل کند. بیشینه تحمل وزن این محصول حدود 0.25 کیلوگرم است و طول آن در هنگام بسته بودن به 35 سانتی متر نیز می رسد. قفل پایه گیمبال آچوان مدل Smart X از نوع پیچشی بوده و کاربران می توانند از آن برای نگهداری گوشی هوشمند خود روی میز و سایر سطوح بهره ببرند.

کاربران قادرند ارتفاع این گیمبال را همچون یک مونوپاد در بازه 20 الی 29 سانتی بستگی به سوژه دلخواه خود تنظیم نمایند. قابلیت جالبی که این محصول را در بین سایر محصولات متمایز می نماید، بهره گیری از رینگ لایت با نور سه حالته است. روی بدنه این گیمبال، یک دکمه زوم تعبیه شده که عملکرد سریعی دارد. انرژی این محصول از جانب یک باتری قابل تعویض لیتیومی 2600 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد و با همه گوشی های هوشمند اندرویدی و iOS نیز سازگاری دارد.

پایه نگهدارنده گوشی موبایل ژیون مدل SMOOTH Q3 SUN2417

برند چینی ژیون همیشه محصولات بسیار باکیفیتی را روانه بازار می نماید که از جمله برترین آن ها می توان به پایه نگهدارنده گوشی موبایل مدل SMOOTH Q3 SUN2417 اشاره نمود. این محصول که از جنس پلی کربنات و آلومینیوم ساخته، وزن بسیار سبکی دارد و علی رغم این موضوع، مقاومت و دوام بالایی نیز در برابر ضربات احتمالی از خود نشان می دهد. این استابیلایز قادر است گوشی های هوشمند با وزن 170 تا 280 گرم، عرض 67 تا 84 میلی متر و ضخامت 6.9 تا 10 میلی متر را تحمل کند و از این بابت هیچ مسئله ای وجود ندارد.

این محصول از کابل USB-C به USB-A برای بدست آوردن انرژی مجدد خود بهره می برد. ژیون برای استفاده بهتر کاربران از این محصول، اپلیکیشنی به نام ZY CAMI را طراحی نموده که قابلیت های بسیار کاربردی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این محصول 5 حالت حرکتی دارد که 4تای آن روی بدنه گیمبال معین شده است. گیمبال ژیون مدل SMOOTH Q3 SUN2417 از پروژکتور ال ای دی با قابلیت دنبال نموده سوژه نیز بهره می برد و با استفاده از آن می توانید به تهیه موشن و تایم لپس نیز بپردازید. باتری این محصول شارژدهی مناسبی را به کاربران ارائه می دهد و شما قادر خواهید تا حداکثر 4 ساعت به صورت پیوسته از آن بهره ببرید.

گیمبال اسنوپا مدل Atom 2

فهرست 9 گیمبال حرفه ای برای تصویربرداری بدون لرزش در بازه قیمتی 1 تا 5 میلیون تومان را با معرفی و آنالیز گیمبال اسنوپا مدل Atom 2 به انتها می رسانیم. این محصول وزن بسیار سبک 310 گرمی دارد و به راحتی می توان آن را حمل ونقل کرد. این گیمبال سه محوره از جنس پلاستیک باکیفیت و سخت ساخته شده که در برابر ضربات احتمالی از خود مقاومت نشان می دهد. روی بدنه این گیمبال دو دکمه خاموش و روشن به همراه یک دکمه Joystick/Menu به چشم می خورند.

بیشینه تحمل وزن این محصول حدود 0.25 کیلوگرم است و طول آن در هنگام بسته بودن به 16 سانتی متر نیز می رسد. بعلاوه باید به سه پایه تعبیه شده در در قسمت پایینی دسته این گیمبال اشاره کنیم که به صورت تلسکوپی و فیزیکی می توان از آن بهره برد. این امکان برای کاربران فراهم شده تا ارتفاع این محصول را همچون یک مونوپاد تا حداکثر 36 سانتی متر تغییر دهند. انرژی مجدد این گیمبال به وسیله کابل USB-C تعبیه شده درون جعبه این محصول تأمین می گردد.

سخن انتهای

گیمبال ها ابزارهای دیجیتالی به شمار می روند که فرآیند انجام فیلم برداری به وسیله گوشی های هوشمند و بعلاوه دوربین ها را بیش از پیش ساده تر می نمایند و اجازه می دهند تا بتوانید با لرزش کمتر و زاویه دید بهتری به انجام فیلم برداری بپردازید. اخیراً، این ابزارها مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته اند و این محبوبیت باعث شده تا شرکت های بسیاری در زمینه فراوری آن ها فعالیت نمایند. در این مطلب به معرفی و آنالیز 9 گیمبال حرفه ای برای تصویربرداری بدون لرزش در بازه قیمتی 1 تا 5 میلیون تومان پرداختیم تا اگر احتیاج به خرید این دسته از محصولات دارید، با توجه به بودجه در نظر گرفته شده خود، برترین انتخاب را از فروشگاه آنلاین خبرنگاران داشته باشید.

آیا شما از گیمبال ها برای فیلم برداری استفاده می کنید؟ به نظر شما برترین برند فراورینماینده گیمبال کدام است؟ لطفاً نظرات و تجربیات ارزشمند خود را در این مورد با ما و سایر کاربران خبرنگاران مگ در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

گیمبال چیست؟

گیمبال ابزاری است که یاری می نماید ویدیوهای شما بسیار نرم و روان و بدون لرزش ضبط شوند.

گیمبال ها به چند دسته تقسیم می شوند؟

از نظر تعداد محور های خنثی نماینده گیمبال ها به دو دسته دو محوره و سه محوره تقسیم می شوند.

هنگام خرید گیمبال باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام خرید یک گیمبال باید به مواردی نظیر دو محوری یا سه محوری بودن آن، مقدار شارژدهی باتری آن، قابلیت اتصال، پایه های جانبی و ... اشاره نمود.

فرق گیمبال و استابیلایزر در چیست؟

عملکرد استابیلایزر در گوشی و دوربین شباهت زیادی به گیمبال دارد، با این تفاوت که دیگر به یک قطعه سخت افزاری مجزا احتیاجی ندارید و این قابلیت به صورت پیش فرض در دوربین وجود خواهد داشت.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 فروردین 1402 بروزرسانی: 20 فروردین 1402 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1175

به "9 گیمبال حرفه ای برای تصویربرداری بدون لرزش؛ از 1 تا 5 میلیون تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 گیمبال حرفه ای برای تصویربرداری بدون لرزش؛ از 1 تا 5 میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید