پاسخ به پرتکرارترین و مهم ترین سوالات کاربران درباره سیستم عامل هارمونی هواوی

به گزارش کیوسک خبری آشنا، هارمونی نام جدیدترین سیستم عامل دنیای موبایل است که به صورت اختصاصی به وسیله شرکت هواوی توسعه داده شده و قرار است اهدافی بسیار فراتر از یک سیستم عامل صرف برای گوشی های هوشمند را دنبال کند. با وجود این هدف بلند، سوالات بسیاری در خصوص این سیستم عامل در فکر کاربران نقش بسته که در این مطلب کوشش می کنیم به مهمترین آنها پاسخ دهیم.

پاسخ به پرتکرارترین و مهم ترین سوالات کاربران درباره سیستم عامل هارمونی هواوی

سیستم عامل هارمونی پروژه ای با عمری بیش از 5 سال است که ماه گذشته برای اولین برای، جهت استفاده عمومی به وسیله هواوی عرضه شد. این سیستم عامل که در حال حاضر در نسخه 2.0 خود قرار گرفته است می تواند تحقق بخش ایده بزرگی باشد که یکپارچگی در دستگاه های مختلف هوشمند را برای اولین بار دنبال می نماید.

هارمونی چیست و با چه هدفی خلق شده است؟

به بیان ساده هارمونی، سیستم عاملی با هسته ای متفاوت از کلیه سیستم عامل های موبایلی (از جمله اندروید و iOS) است که تا به امروز دیده ایم. اما این متفاوت بودن در ذات و بن مایه اولیه علت آن نمی گردد که کاربر با ظاهری متفاوت در دستگاه خود روبرو گردد. به اسم مثال، ممکن است ظاهر رابط کاربری یک گوشی دارای سیستم عامل هارمونی با ظاهر یک گوشی با سیستم عامل اندروید تفاوت اندک و نه چندان ملموس داشته باشد.

هواوی کوشش نموده تا با توسعه یک سیستم عامل جامع، بستری را فراهم کند که کلیه دستگاه های هوشمند دارای نمایشگر بتوانند به صورت بدون واسطه و بدون احتیاج به مترجم، با هم ارتباط برقرار نمایند.

این برقراری ارتباط مزایای بسیاری دارد که شاید مهمترین آن ها برای کاربر، جامعیت و یکپارچگی نرم افزاری باشد. در واقع هنگامی که یک توسعه دهنده برنامه ای را برای سیستم عامل هارمونی بسازد، می توان از آن برنامه روی گوشی، تلویزیون، ساعت هوشمند و کلیه دستگاه های دیگری که سیستم عامل هارمونی روی آن ها نصب شده، استفاده کرد.

بستری امن، با زبانی واحد که ویژگی های پرارزشی مانند عملکرد روان و بهینه را ارائه می نماید، آن هدفی است هارمونی دنبال نموده و می تواند دنیای چیزها، ابزار ها و دستگاه های هوشمند را برای همواره دگرگون کند.

هارمونی قرار است استفاده بهینه تری از سخت افزار دستگاه داشته باشد. در واقع هواوی کوشش نموده تا با استفاده حداقلی از منابع، شرایطی را فراهم کند که یک دستگاه (مثلاً گوشی هوشمند) با سخت افزار ضعیف تر هم بتواند به راحتی از هارمونی استفاده کند و احتیاجی به بروزرسانی دائمی و هر ساله دستگاه ها نباشد.

شرکت هواوی پس از مراسم معرفی نسخه 2.0 هارمونی فهرستی بلندبالا از گوشی های خود که می توانند به سیستم عامل هارمونی بروز شد و از آن استفاده نمایند منتشر کرد. اما آیا این بروزرسانی برای دستگاه فایده ای هم دارد و می تواند تجربه کاربری بهتری را رقم بزند؟

با وجود این توضیحات همچنان سوالات مهمی در خصوص سیستم عامل هارمونی وجود دارد که در ادامه کوشش می کنیم به مهمترین آن ها پاسخ دهیم.

چه قابلیت های نوی با بروزرسانی گوشی به HarmonyOS 2.0 ارائه می شوند؟

سیستم عامل هارمونی بعضی قابلیت های اختصاصی را در اختیار کاربران گوشی های هوشمند می گذارند که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره می کنیم:

- مرکز کنترل نو: بخشی ویژه برای کنترل کلیه دستگاه های هوشمند که از سیستم عامل هارمونی استفاده نموده یا با آن سازگارند. با استفاده از این بخش، گوشی هوشمند شما به یک اَبَردستگاه (Super Device) تبدیل شده که با آن هر دستگاه (هوشمند هارمونی) دیگری را می توان کنترل کرد.

- صفحه خانگی نو: در صفحه خانگی رابط کاربری هارمونی با کشیدن انگشتان به بالا روی آیکون هر نرم افزار می توان سرویس ویجت اختصاصی با آن را ساخت که دسترسی آسان تر به ویژگی های نرم افزار را میسر می نماید. با لمس هر قسمت خاصی از صفحه خانگی هم می توان این ویجت ها را مخفی کرد.

- یکپارچگی سرویس ها: می توان در پلتفرم هارمونی سرویسی واحد برای یک کاربرد خاص تعریف کرد و آن را بین ابزار های مختلف با این سیستم عامل جابجا نموده و مورد استفاده قرار داد.

- کارایی در نهایت توان: هواوی با رونمایی از هارمونی موتور پردازش گرافیکی ویژه DGraphicEngine را معرفی کرد که به دستگاه ها اجازه می دهد نسبت به رابط کاربری EMUI قدیمی، عملکردی بسیار بهتر و باکیفیت تر داشته باشند. این افزایش قدرت با بهینه سازی مثال زدنی و کاهش مصرف باتری دستگاه همراه خواهد بود.

در واقع با سیستم عامل هارمونی می توان رویای دستگاه همواره آنلاین در طول یک روز را تحقق بخشید و هر دستگاه هوشمند را برای مدت حداقل 3 سال، بدون کوچکترین افت عملکردی نسبت به روز اول خرید، مورد استفاده قرار داد.

- زیست بوم امن: ساختارسازی هوشمندانه و طبقه بندی شده هارمونی این امکان را فراهم می نماید که هر کاربر از امنیت اطلاعات خود و دسترسی اختصاصی مطمئن باشد. حالت نو Pure Mode هم به کاربر یاری می نماید تا همه نرم افزار ها و سرویس ها را تحت کنترل کامل و امن خود نگه دارد.

زمان عرضه و دستگاه های مشمول طرح بروزرسانی هارمونی کدامند؟

از روز 2 جون 2021 (12 خرداد 1400) کلیه گوشی های سری میت 40، سری میت 30، سری P40، Mate X2 و تبلت های سری MatePad Pro می توانند به نسخه بتا HarmonyOS 2 بروز شوند.

علاوه بر دستگاه های فوق بیش از 100 گوشی، تبلت و نمایشگر هوشمند هواوی شامل گوشی های سری میت 20، سری P30، سری نوا 8، سری نوا 6 و تلویزیون های سری Vision S هم از اواسط خرداد ماه 1400 بروزرسانی هارمونی او اس 2 بتا را دریافت خواهند کرد.

بعضی از دستگاه های برند آنر که قبل از خاتمه سال 2020 راهی بازار شده اند هم می تواند به فهرست فوق اضافه شوند که فهرست کامل آن ها در وبسایت هواوی اعلام خواهد شد.

برنامه بروزرسانی سیستم عامل هارمونی 2 در خارج از چین چگونه است؟

دستگاه هایی مانند ساعت های هوشمند سری HUAWEI Watch 3 و تبلت های سری MatePad Pro به صورت پیش فرض با سیستم عامل هارمونی در خارج از چین عرضه می شوند.

آیا بروزرسانی به هارمونی، یک گزینه اختیاری برای کاربران است و امکان بازگشت به EMUI پس از بروزرسانی وجود دارد؟

تصمیم بروزرسانی دستگاه به صورت کامل با خود کاربر است. اگر کاربری پس از بروزرسانی به HarmonyOS 2 به این نتیجه برسد که دیگر تمایلی به استفاده از آن ندارد می تواند به راحتی دستگاه خود را به EMUI بازگرداند. این راه چاره به سادگی با استفاده از نسخه پشتیبانی که به وسیله نرم افزار HiSuite تهیه شده یا دیگر راه چاره های هواوی ممکن است. البته در هر حالت به کاربران پیشنهاد می گردد از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نمایند.

آیا پشتیبانی و بروزرسانی های آینده EMUI برای کاربرانی که دستگاه خود را به HarmonyOS 2 بروز ننمایند هم همچنان ارائه می گردد؟

شرکت هواوی خود را متعهد می داند که پشتیبانی فنی از دستگاه هایی که همچنان بر استفاده از سیستم عامل EMUI باقی بمانند را ارائه کند.

آیا اطلاعات نرم افزار های کاربران پس از بروزرسانی از EMUI به HarmonyOS 2 تحت تأثیر قرار می گیرند؟

به منظور حفاظت از محتوا و اطلاعات دیجیتال کاربران، بستر نو به نرم افزار های اندرویدی هم اجازه اجرا روی دستگاه های بر پایه HarmonyOS 2 را می دهد. بعلاوه هواوی از قوانین صدور مجوز های منبع باز در این زمینه هم پیروی می نماید. این بدان معناست که کاربران پس از بروزرسانی به هارمونی مسئله ای بابت استفاده از نرم افزار های اندرویدی خود نخواهند داشت.

آیا سیستم عامل هارمونی 2 روی دستگاه های غیر هواوی هم قابل نصب است؟

سیستم عامل HarmonyOS 2 نسخه ای تجاری، توسعه داده شده روی پروژه متن باز OpenHarmony 2.0 بوده که به صورت پایه برای استفاده روی دستگاه های هوشمند طراحی شده است. این بدان معناست که توسعه دهندگان ثالث یا شرکت های دیگر هم می توانند با استفاده از ابزار های پروژه متن باز OpenHarmony که به وسیله بنیاد OpenAtom پشتیبانی می گردد، نسبت به ساخت نسخه اختصاصی برای دستگاه های مورد نظر خود اقدام نمایند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 667

به "پاسخ به پرتکرارترین و مهم ترین سوالات کاربران درباره سیستم عامل هارمونی هواوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ به پرتکرارترین و مهم ترین سوالات کاربران درباره سیستم عامل هارمونی هواوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید