سامسونگ چگونه بازار موبایل را در سال 2021 تحت سلطه درآورد؟

به گزارش کیوسک خبری آشنا، سامسونگ در سه فصل نخست سال 2021 در رتبه اول بازار موبایل نهاده شد ولی در سه ماهه آخر این رتبه را به اپل واگذار کرد. اما در مجموع، سامسونگ بار دیگر در رتبه اول بازار موبایل نهاده شده است. با توجه به اینکه سال 2021 به تازگی به انتها رسید، در این مطلب به دلایل موفقیت این شرکت کره ای در بازار موبایل می پردازیم.

سامسونگ چگونه بازار موبایل را در سال 2021 تحت سلطه درآورد؟

عرضه پرچم داران مجذوب نماینده

گلکسی S21 اولترا یکی از برترین گوشی های 2021 محسوب می گردد و در این زمینه می توانیم به دلایل متعددی اشاره کنیم. در کنار بهره گیری از دوربین های عالی و متنوع، این گوشی در زمینه کیفیت نمایشگر و عمر باتری هم حرف زیادی برای گفتن دارد. بعلاوه نباید پشتیبانی از قلم S Pen را فراموش کنیم که به لطف همین مشخصه، گوشی S21 اولترا جالب توجه بعضی از هواداران سری نوت قرار گرفته است.

به غیر از این گوشی، گوشی های S21 و S21 پلاس هم توانایی سامسونگ در ساخت گوشی های پرچم دار را نشان می دهند و در کنار ارائه تجربه نرم افزاری عالی، از دوربین های بسیار خوبی هم بهره می برند. سامسونگ هر ساله با عرضه تازهترین گوشی های پرچم دار خود توجهات زیادی را جلب می نماید و گوشی های سری S21 بار دیگر توانایی این شرکت را در این حوزه ثابت کردند.

نوآوری و ریسک پذیری

سازندگان گوشی های هوشمند برای نوآوری باید ریسک اقتصادی بپذیرند که در بازار موبایل این کار به معنای به خطر افتادن مبالغ بسیار سنگین است. در این میان سامسونگ از جمله شرکت هایی است که در چندین حوزه مختلف فعالیت دارد و به همین دلیل حتی اگر در بخش موبایل ضرر کند، به لطف بخش های سوددِه دیگر با مشکل جدی روبرو نمی گردد. از بین فعالیت های این شرکت می توانیم به ساخت تراشه و نمایشگر برای شرکت های دیگر و فعالیت در بازارهایی مانند تلویزیون اشاره کنیم که در تمام آن ها حرف زیادی برای گفتن دارد.

سامسونگ از چند سال قبل بودجه هنگفتی را به ساخت گوشی های تاشو اختصاص داد و در سال 2021 شاهد عرضه دو گوشی بسیار مجذوب نماینده گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 بودیم. سامسونگ در کنار بهبود گوشی های تاشوی خود، یک تنه پیروز شده محبوبیت این نوع گوشی ها را تا حد زیادی افزایش دهد. باید خاطرنشان کنیم بیشتر شرکت ها از توانایی همه گیر کردن نوع تازهی از گوشی های موبایل بهره نمی برند.

برای ساخت گوشی های تاشو، سامسونگ میلیاردها دلار برای تحقیق و توسعه آن ها سرمایه گذاری نموده و از سوی دیگر برای اینکه بتواند توجه کاربران بیشتری را جلب کند، بودجه زیادی را برای بازاریابی و تبلیغات اختصاص داده است. چنین ریسک بزرگی خوشبختانه جواب داده و این موضوع به نفع کاربران هم تمام می گردد زیرا می توانند بین طیف وسیع تری از گوشی ها دست به انتخاب بزنند.

توجه ویژه به نرم افزار

سامسونگ به غیر از توجه زیاد به سخت افزار گوشی های خود، نرم افزار را هم در اولویت های خود قرار داده است. با خرید گوشی های پرچم دار سامسونگ، به غیر از گوشی به لطف بهره گیری از قابلیت DeX می توانید از آن ها به عنوان کامپیوتر هم بهره ببرید. این قابلیت نرم افزاری به کاربران اجازه می دهد که گوشی خود را به مانیتور، ماوس و کیبورد وصل نمایند تا بتوانند از آن به عنوان نوعی سیستم دسکتاپ بهره ببرند. حتی اگر به ماوس و کیبورد هم دسترسی ندارید، می توانید از نمایشگر گوشی برای این کار بهره ببرید.

در کنار این ها باید به تعهد سامسونگ برای پشتیبانی بلندمدت از بسیاری از گوشی های این شرکت هم اشاره کنیم. همان طور که احتمالا می دانید، تعداد زیادی از گوشی های سامسونگ 3 نسخه اصلی اندروید را دریافت می نمایند و چنین تعهدی با استقبال گسترده از طرف کاربران روبه رو شده است.

حضور گسترده در کشورهای در حال توسعه به لطف گوشی های مقرون به صرفه قیمت

در کشورهایی که کاربران قدرت خرید بالایی ندارند، سامسونگ به لطف عرضه گوشی های مقرون به صرفه قیمت توانسته توجهات زیادی را جلب کند. اگرچه شیائومی طی سال های گذشته در این بخش از بازار توانسته جایگاه محکمی برای خود ایجاد کند، اما روی هم رفته در این حوزه بین شیائومی و سامسونگ رقابت تنگاتنگی در جریان است.

اگرچه این نوع گوشی ها سود کمتری برای سامسونگ دارند، اما به علت بالا بودن آمار فروش آن ها، در کل عایدی قابل توجهی را برای این شرکت به ارمغان می آورند. از بین گوشی های مقرون به صرفه قیمت مجذوب نماینده سامسونگ می توانیم به گلکسی A03s اشاره کنیم که با وجود قیمت 159 دلاری آن، ویژگی هایی مانند نمایشگر 6.5 اینچی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی ارائه می نماید.

سامسونگ به طور مرتب از مدل های تازه گوشی های مقرون به صرفه قیمت خود رونمایی می نماید و کاربرانی که خواهان خرید این نوع گوشی ها هستند، به گزینه های متنوعی دسترسی دارند.

عرضه گسترده در کشورهای مختلف

اگرچه در زیست بوم اندروید شرکت هایی مانند گوگل از گوشی های مجذوب نمایندهی رونمایی می نمایند، اما باید خاطرنشان کنیم سری پیکسل 6 فقط در 9 کشور عرضه شده است. همین طور باید به هواوی، اوپو و ویوو هم اشاره کنیم که گوشی های این شرکت های چینی راهی بعضی کشورها می شوند. در این میان اگرچه شیائومی در زمینه عرضه در بازارهای مختلف عملکرد بسیار بهتری نسبت به رقبای خود دارد، ولی همچنان در این زمینه به پای سامسونگ نمی رسد.

روی هم رفته در بازار موبایل که رقابت بسیار سنگینی جریان دارد، سامسونگ طی سال های متمادی توانسته در مقام نخست قرار بگیرد. اما در این میان باید خاطرنشان کنیم به غیر از شرکت اپل که رقیب دیرینه سامسونگ محسوب می گردد، شیائومی هم روزبه روز توجه کاربران بیشتری را جلب می نماید و به تهدید مهمی برای این شرکت کره ای تبدیل شده است. به نظر شما آیا پیروزیت های سامسونگ در سال 2022 هم ادامه پیدا می نماید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 947

به "سامسونگ چگونه بازار موبایل را در سال 2021 تحت سلطه درآورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ چگونه بازار موبایل را در سال 2021 تحت سلطه درآورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید