ادامه طرح امارات برای تسلط بر جزایر یمنی

به گزارش کیوسک خبری آشنا، امارات در جهت تسلط بر جزایر یمنی در جزیره میون نیز به احداث پایگاه های نظامی متوسل شده است.

ادامه طرح امارات برای تسلط بر جزایر یمنی

امارات در جهت تسلط بر جزایر یمنی و گذرگاه های آبی بین المللی، پس از تسلط کامل بر جزیره سقطری،در جزیره میون نیز به احداث پایگاه های نظامی متوسل شده است.

به گزارش العالم، امارات بعلاوه اکنون برای تحقق کامل هدف خود به امضای توافق با بعضی طرف های محلی برای احداث شهرک روی آورده است.

منطقه دیگری در یمن که امارات به آن چشم طمع دوخته، جزیره مهم و راهبردی میون مشرف به تنگه باب المندب است. به طوری که ابوظبی به اقدامات گسترده برای توسعه نفوذ در این جزیره ادامه می دهد.

امارات این بار به وسیله امضای بعضی توافق ها با طرف های محلی به بهانه احداث شهرک مسکونی این کار را انجام می دهد. امارات چند ماه پیش در کوشش برای تسلط کامل بر جزیره میون و بعلاوه تسلط بر مسیر های کشتی رانی، بعضی پایگاه های نظامی در این جزیره احداث کرد.

احمد العلیی هماهنگ نماینده جبهه جنوبی برای مبارزه با اشغالگری گفت: امارات طرحی در دست دارد و در پی رسیدن به اهدافش است. امارات درصدد توسعه تسلط و حضور گسترده در جزایر یمنی است. مزدوران هم برای تثبیت جای پای طرف های خارجی در جزایر یمنی از یکدیگر پیشی می گیرند.

بر اساس اطلاعات، اقدامات امارات در جزیره میون در ادامه اجرای طرح سلطه امارات در سال های اخیر بر سواحل، جزایر یمنی و گذرگاه های آبی بین المللی انجام می گردد که در این راستا، پایگاه های نظامی را در این جزایر احداث و برای تغییر ترکیب اجتماعی و هویت این جزایر و کوچاندن ساکنانشان اقدام می نماید و پس از جزیره سقطری که از مدت ها پیش تحت تسلط نیرو های اماراتی است، میون به دومین جزیره تحت سلطه ابوظبی تبدیل شده است.

عبد الوهاب الدره وزیر حمل و نقل در دولت نجات ملی یمن گفت: هدف از حمله نظامی به یمن، استعمار و اشغال این کشور بود. گواه این موضوع دخالت های امارات در سقطری، میون و دیگر جزایر یمنی است؛ آن هم درحالی که این جزایر، منطقه ها درگیری محسوب نمی شوند.

در حالی که شورای موسوم به شورای ریاستی درباره تحولات جزیره میون موضع واضح و مشخصی ندارد، این اقدامات امارات با محکومیت گسترده در محافل یمنی روبرو شد. محافل یمنی این قضیه را لکه ننگ و کوتاهی در زمینه حاکمیت کشور دانستند. گروه ها در صنعا تاکید می نمایند همه اقدامات تجاوزکارانه در جزایر یمنی، کوشش ها برای نظامی کردن آنها، از بین بردن هویت جزایر و غارت ثروت های آن ها را زیر نظر دارند.

صنعا بر این باور است که باید با این اقدامات امارات مقابله گردد و اتفاق هایی را که در جزایر یمنی روی می دهد، گواه روشن درباره اهداف ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی، طمع ورزی های استعماری و اهداف مداخله نظامی آن ها در یمن می داند.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1107

به "ادامه طرح امارات برای تسلط بر جزایر یمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه طرح امارات برای تسلط بر جزایر یمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید