اشرف&zwnjغنی پس از نزدیک به 9 ماه میزبان نشست شورای مصالحه می&zwnjشود

به گزارش کیوسک خبری آشنا، در حالی که بارها اختلاف های عبدالله و اشرف غنی درباره شورای مصالحه افغانستان در رسانه ها نیز ادامه یافت اما پایان پس از ماهها ارگ ریاست جمهوری این کشور میزبان نخستین نشست این شورا شده است.

اشرف&zwnjغنی پس از نزدیک به 9 ماه میزبان نشست شورای مصالحه می&zwnjشود

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، فریدون خوزون سخنگوی شورای عالی مصالحه افغانستان اظهارداشت که نشست افتتاحیه کمیته رهبری این شورا فردا (15 آذرماه) در ارگ ریاست جمهوری این کشور برگزار می شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

گفتنی است که اشرف غنی در شهریور ماه سال جاری، 46 نفر را به عنوان اعضا و هیئت رهبری شورای عالی مصالحه اظهار داشت اما عبدالله ضمن مخالفت با این اقدام شرح داد که براساس توافقنامه ایجاد دولت مشارکتی، معین اعضای این شورا از صلاحیت های او می باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پس از افزایش فشارهای داخلی و خارجی برای تکمیل شورای عالی مصالحه افغانستان، عبدالله روزهای گذشته با شماری از سیاسیون این کشور برای رایزنی در این باره دیدار کرد.

گفت وگوهای عبدالله با شخصیت ها جهادی و سیاسی افغانستان درباره صلح قطر و اعضای رهبری شورای مصالحه بوده است.

به گزارش خاورمیانه، رئیس شورای مصالحه هفته گذشته با حامد کرزی، محمدکریم خلیلی رئیس پیشین شورای عالی صلح، عبدالرب رسول سیاف از رهبران سیاسی، محمدیونس قانونی معاون پیشین رئیس جمهور افغانستان، صلاح الدین ربانی رهبر حزب جمعیت اسلامی و گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی و برخی دیگر دیدار و گفت وگو کرد.

پیش از این نیز نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در افغانستان در بیانیه ای مشترک خواستار ایجاد و فعال شدن سریع شورای عالی مصالحه شده بودند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 307

به "اشرف&zwnjغنی پس از نزدیک به 9 ماه میزبان نشست شورای مصالحه می&zwnjشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف&zwnjغنی پس از نزدیک به 9 ماه میزبان نشست شورای مصالحه می&zwnjشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید