تغییر سهمیه بندی بنزین و مبلغ یارانه به مصوبه مجلس بستگی دارد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، وزیر نفت با بیان اینکه تغییر سهمیه بندی بنزین در دولت بحث نشده و بستگی دارد چه چیزی تصویب شود، ادامه داد: در طرح مجلس پیشنهاد اختصاص 20 لیتر بنزین به هر فرد در ماه مطرح شده که به معنای 0.7 لیتر در روز است.

تغییر سهمیه بندی بنزین و مبلغ یارانه به مصوبه مجلس بستگی دارد

بیژن زنگنه، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اضافه نمود: در این صورت میزان بنزین سهمیه ای در روز عددی حدود 60 میلیون لیتر در ماه خواهد بود که با میزان فعلی برابر است. در آن صورت، بنزین به یک قیمت خواهد بود و بقیه آن در حساب یارانه افراد واریز می شود.

صندوق ETF پالایشی در زمان مقرر عرضه می شود

به گزارش ایرنا، زنگنه با اشاره به صندوق ETF پالایشی و با رد اختلاف بین وزارت نفت وزارت اقتصاد در این زمینه، تأکید کرد: تعجب می کنم با یک ناپختگی مسئولی در سازمان خصوصی سازی اسباب نگرانی مردم فراهم شد.

او گفت: ابتدا اعلام شد سهام پالایشگاه ها در قالب صندوق ETF پالایشی عرضه شود و بعدازآن اعلام شد که این کار لازم نیست و سهام پالایشگاه ها که در اختیار دولت است به صورت بلوکی عرضه می شود.

وزیر نفت ادامه داد: یکشنبه شب در دولت هم چیزی مطرح نشد و دیروز که گفتند صندوق ETF پالایشی تشکیل شود به سرعت دستور انجام آن را دادم.

او اضافه نمود: اختلافی بین ما نبوده و نیست و طبق قاعده و در زمان مقرر کار انجام خواهد شد. در وزارت نفت همیشه موافقم خصوصی سازی پالایشگاه نفت بودیم و تصمیم دولت را اجرا خواهیم کرد.

زنگنه نسبت به واگذاری بخشی از سهام به بازماندگان سهام عدالت اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: این موارد مربوط به هیات واگذاری و سازمان خصوصی سازی است و به نفت ربطی ندارد ما تنها سهام را در اختیارشان هست تا به هر ترتیبی که قانون اجازه دهد، اقدام کنند.

وزیر نفت در مورد فروش نفت در بورس گفت که هنوز چیزی قطعی نشده و در صورت تصمیم نهایی، رئیس جمهوری آن را اعلام خواهد کرد.

او در مورد فعالیت ها در صنعت نفت ادامه داد: آنچه مهم است در این شرایط کرونا در سراسر جهان فعالیت های صنعت نفت دچار رکورد شده و یا با تعطیلی روبه رو است. در ایران اما تلاش کردیم در این شرایط و باوجوداینکه با شدیدترین تحریم های تاریخی روبه رو هستیم، هیچ فعالیتی از طرح های نفت دچار نقصان نشود.

زنگنه اضافه نمود: برای تأمین منابع با رجوع به بازار سرمایه در همین هفته بالای 2 هزار میلیارد تومان اوراق فروختیم و این کار را ادامه خواهیم داد تا منابع را برای طرح های توسعه صنعت نفت در دریا و خشکی تأمین کنیم.

امضای 9 قرارداد نفتی در هفته آینده

به گفته وزیر نفت، روز دوشنبه هفته آینده مراسم امضای 9 قرارداد نفتی انجام خواهد شد که نشان دهنده تداوم کار است.

او با اشاره به اینکه در پارس جنوبی 17 فاز جدید در دریا تمام شده، گفت: در بخش خشکی نیز 15 پالایشگاه جدید تمام شده و در فاز 14 نیز اولین واحد پالایشگاهی تا پایان سال وارد مدار می شود.

زنگنه با تأکید بر اینکه ازنظر تولید گاز در شرایط خوبی هستیم، ادامه داد: در گازرسانی روستایی با بهره برداری از طرح های جدید مرتب استان ها سبز می شوند و دسترسی به شبکه گاز به بالای 95 درصد می رسد.

او با بیان اینکه جهش دوم و سوم پتروشیمی به صورت هم زمان در جریان است، اضافه نمود: طی سال جاری، در جهش دوم 17 طرح با تولید 25 میلیون تن افتتاح می شود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در زمینه پالایشی نیز تولید بنزین و گازوئیل ازنظر کمی و کیفی پیشرفت داشته و حتی صادرات نیز انجام می شود، گفت: در پتروپالایشگاه ها، کار ما تمام و تقاضاها بررسی شده است. آن ها که طبق قاعده بودند و پذیرفته شدند.

او اضافه نمود: منتظریم جلسه هیات امنای صندوق توسعه برای تنفس خوراک تشکیل شود تا سقف تنفس خوراک را تعیین کنند و مجوزها صادر شوند.

به گفته وزیر نفت، حدود 1.5 میلیون بشکه طرح پتروپالایشگاهی پذیرفته شده که شامل 3 طرح 300 هزار بشکه نفت، یک طرح 200 هزار بشکه نفت، یک طرح 180 هزار بشکه میعانات گازی و ... است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 103

به "تغییر سهمیه بندی بنزین و مبلغ یارانه به مصوبه مجلس بستگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر سهمیه بندی بنزین و مبلغ یارانه به مصوبه مجلس بستگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید