خبرنگاران طرح های توسعه معدنی با سرمایه گذاری بیش از 1.2 میلیارد یورو

به گزارش کیوسک خبری آشنا، تهران- خبرنگاران- هفت طرح توسعه تحت پوشش شرکت تهیه و فراوری مواد معدنی ایران (وابسته به ایمیدرو) با سرمایه گذاری 1.2 میلیارد یورویی در دست اجراست که بطور متوسط بیش از 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خبرنگاران طرح های توسعه معدنی با سرمایه گذاری بیش از 1.2 میلیارد یورو

گزارش روز شنبه خبرنگار خبرنگاران برپایه اطلاعات اینفوگرافی شرکت مزبور، هفت طرح در دست اجرا، هنگام بهره برداری امکان اشتغال نزدیک به سه هزار نفر را فراهم خواهد ساخت که در استانهای کرمان (دو طرح)، اصفهان، قم، یزد (دو طرح)، کهگیلویه و بویراحمد به مورد اجرا گذاشته شده است.

شورابه قم با 160 میلیون یورو

آنالیز صورت گرفته نشان می دهد طرح شورابه قم در استان مربوطه با سرمایه گذاری 160 میلیون یورو در دست اجرا واقع شده است که اشتغال 500 نفر را فراهم خواهد ساخت، ضمن اینکه اکنون دارای پیشرفت 10 درصدی است.

سنگ آهن آنومالی شمالی و میشدوان با 15 میلیون یورو

استان یزد میزبان طرح سنگ آهن آنومالی شمالی و میشدوان است که برای اجرای آن 15 میلیون یورو پیش بینی شده و پیامد اشتغال 357 نفر را فراهم خواهد ساخت و در زمان حاضر پیشرفت 9 درصدی را ثبت نموده است.

طلای کوه دم با 10 میلیون یورو سرمایه گذاری

طلای کوه دم در استان اصفهان، شهرستان اردستان و در بخش زواره واقع شده که برای آن 10 میلیون یورو سرمایه گذاری پیش بینی شده و اشتغال 100 نفر را در برنامه دارد و اکنون از پیشرفت 10 درصدی برخوردار است.

سرمایه گذاری 100 میلیون یورویی در زغالسنگ خمرود

طرح زغالسنگ خمرود واقع در 40 کیلومتر زرند کرمان با سرمایه گذاری 100 میلیون یورویی در دست اجرا واقع شده است که اشتغال 170 نفر را درپی خواهد داشت و در شرایط حاضر از پیشرفت 17 درصدی برخوردار است.

تیتانیوم کهنوج با 60 میلیون یورو سرمایه گذاری

کهنوج کرمان نیز میزبان طرح تیتانیوم است که برای آن سرمایه گذاری 60 میلیون یورویی پیش بینی شده که امکان اشتغال 350 نفر در مرحله ساخت، 200 نفر بهره برداری و یکهزار نفر غیر مستقیم را فراهم خواهد ساخت، ضمن اینکه پیشرفت فعلی آن پنج درصد ثبت شده است.

سرمایه گذاری 900 میلیون یورویی برای سرب وروی

سرب و روی مهدی آباد یزد از معادن مهم کشور، خاورمیانه و جهان محسوب می گردد و در این طرح 900 میلیون یورو سرمایه گذاری پیش بینی شده و 400 نفر در دوره بهره برداری و امکان اشتغال یکهزار نفر را به شکل مستقیم فراهم می سازد.اکنون در این طرح پیشرفت 50 درصدی حاصل شده است.

آهک کوه لار و پیشرفت 54 درصدی

پیشرفت 54 درصدی آهک کوه لار بالاترین میزان در بین هفت طرح مورد آنالیز است که برای آن در استان کهگیلویه و بویراحمد دو میلیون یورو سرمایه گذاری می گردد و اشتغال 50 نفر بعد از احداث در این طرح برنامه ریزی شده و 300 نفر هم غیر مستقیم در آن فعال خواهند شد.

به گزارش خبرنگاران، وزارت صنعت، معدن وتجارت سال جاری برنامه افزایش 20 تا 25 درصدی در میزان ذخایر معدنی، 30 درصدی در میزان استخراج و افزایش 25 درصدی برای صنایع معدنی را در دستور کار خود دارد.

ایران از نظر مواد معدنی اکتشافی (68 نوع) در جهان رتبه دهم را دارد و از لحاظ ذخایر شناسایی شده نزدیک به 60 میلیارد تن که حدود 40 میلیارد تن آن قطعی و بقیه احتمالی است در صندلی پانزدهم جهان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 349

به "خبرنگاران طرح های توسعه معدنی با سرمایه گذاری بیش از 1.2 میلیارد یورو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح های توسعه معدنی با سرمایه گذاری بیش از 1.2 میلیارد یورو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید