طرز تهیه شیرینی سوئیسی؛ ویژه نوروز

به گزارش کیوسک خبری آشنا، خبرنگارانـ با نزدیک شدن به ایام نوروز پخت انواع شیرینی های خوشمزه خانگی رونق می گیرد. شیرینی های خانگی مخصوص نوروز معمولا خشک، ریز و بسیار متنوع و رنگارنگ هستند. شیرینی های آجیلی در گروه شیرینی های پر هوادار و محبوب قرار دارند که بسیار مقوی هستند و معمولا آن ها را برای پذیرایی در جشن ها و مهمانی ها انتخاب می نمایند. این شیرینی ها معمولا از یک لایه خمیر و یک لایه آجیل تشکیل شده اند که با نوعی شهد یا مارمالاد به هم چسبانده می شوند.

طرز تهیه شیرینی سوئیسی؛ ویژه نوروز

به گزارش خبرنگاران، شیرینی سوئیسی یکی از این نوع شیرینی هاست که از ترکیب خلال بادام با مارمالاد روی خمیری لطیف تهیه می گردد و بسیار خوشمزه و مجلسی است. در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی سوئیسی همراه با ارائه نکات مهم و فوت و فن های مربوط به تهیه این شیرینی تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه شیرینی سوئیسی

کره: 150 گرم

پودر قند: 7 قاشق غذاخوری

آرد سفید قنادی: چهار و نیم پیمانه

زرده تخم مرغ: 3 عدد

تخم مرغ کامل: 1 عدد

بکینگ پودر: 1 قاشق چای خوری

وانیل: یک هشتم قاشق چای خوری

مواد لازم برای روی خمیر

مارمالاد سیب (یا هر نوع مربا و مارمالا): 1 پیمانه

خلال بادام: نصف پیمانه

زرده تخم مرغ: 1 عدد

شیر: 1 قاشق غذاخوری

پودر قند: 1 قاشق چای خوری

نکات مربوط به مواد اولیه

1 ـ نکات مربوط به آرد

نکته مهمی که باید در خصوص آرد به آن توجه کنید، کیفیت آرد های موجود در بازار است که با هم تفاوت دارند. به همین علت متناسب با کیفیت آرد ممکن است اندازه آن کم تر یا زیاد تر از اندازهی گردد که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد شیرینی درحال سفت شدن است؛ ولی هنوز اندازهی از آرد به جای مانده است؛ یعنی آردی که اضافه نموده اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر هم طبق دستور عمل کردید؛ ولی حس کردید مواد شما هنوز به آن غلظتی که باید برسد، نرسیده است؛ یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همواره اندازه آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. حال ممکن است این اندازه با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد گردد.

2 ـ نکات مربوط به پودر قند

پودر قند باید حتماً از قند تهیه شده باشد؛ یعنی قند را پودر نموده باشد. اگر شکر را آسیاب کنید، هرگز به نرمی قند آسیاب شده نخواهد بود. پودر قند مرغوب پودر قندی است که به نرمی آرد باشد. توجه داشته باشید که پودر قند بعد از مدتی که داخل کیسه یا ظرف بماند، ممکن است سفت گردد؛ بنابراین قبل از اینکه آن را به مواد شیرینی اضافه کنید، حتماً با گوشت کوب بکوبید و سپس الک کنید.

طرز تهیه شیرینی سوئیسی

1 ـ ابتدا کره را که به دمای محیط رسیده است، همراه با پودر قند داخل یک کاسه بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا کرم رنگ و شفاف گردد.

2 ـ حالا زرده ها و تخم مرغ کامل را همراه با وانیل به کاسه کره اضافه کنید و دو دقیقه دیگر با همزن بزنید و بعد همزن را کنار بگذارید.

3 ـ آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و کم کم به مایه شیرینی اضافه کنید و با دست هم بزنید تا خمیر نرم و یکدستی به دست بیاید؛ سپس یک سوم از خمیر را جدا کنید و داخل نایلون بپیچید و بعد آن را به مدت 20 دقیقه داخل فریزر بگذارید.

4 ـ کف یک سینی 30 در 40 را با کمی روغن چرب کنید؛ سپس به جای مانده خمیر را به صورت یکنواخت کف سینی پهن کنید. روی خمیر مارمالاد سیب بمالید و بعد خلال بادام را به صورت یکنواخت روی مارمالاد پخش کنید.

5 ـ خمیر را از فریزر خارج کنید و آن را با رنده روی لایه مارمالاد و بادام به صورت یکنواخت رنده کنید. داخل یک کاسه دیگر زرده تخم مرغ را همراه با شیر و پودر قند مخلوط کنید و با یاری قلمو روی سطح خمیر بمالید. حالا سینی شیرینی را روی طبقه وسط فر با حرارت 180 درجه سانتیگراد به مدت 20 تا 30 دقیقه بگذارید تا بپزد. بعد از اینکه شیرینی سوئیسی شما پخت، آن را به شکل دلخواه برش بزنید و داخل ظرف سرو بچینید، نوش جان.

منبع: فرارو
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1162

به "طرز تهیه شیرینی سوئیسی؛ ویژه نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی سوئیسی؛ ویژه نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید