طرز تهیه قورمه سبزی نذری برای 50، 100 و 200 نفر

به گزارش کیوسک خبری آشنا، قورمه سبزی نذری از جمله و جزو غذاهای محبوب به عنوان و ماه رمضان و سایر مناسبت های مذهبی است. اما چطور قورمه سبزی نذری برای 50 نفر، 100 نفر و 200 نفر درست کنیم؟ طرز تهیه و راز و رمزهای خورش قورمه سبزی نذری جا افتاده و روغن انداخته به همراه ترکیب دقیق سبزی و ادویه قورمه سبزی نذریو رازهای مهم خوشمزه شدن قورمه سبزی نذری را در از مجله خبرنگاران بخوانید. فیلم آموزش طرز تهیه قورمه سبزی را هم در این مقاله دیدن کنید.

طرز تهیه قورمه سبزی نذری برای 50، 100 و 200 نفر

مواد لازم خورش قورمه سبزی نذری (برای 100 نفر)

مواد لازممیزان مورد احتیاج
گوشت گوسفندی تازه با استخوان و میزانی دنبه8 کیلوگرم
سبزی قورمه10 کیلوگرم
پیاز خام (برای پیاز داغ)10 کیلوگرم
لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز2 کیلوگرم
لیمو عمانی1 کیلوگرم
زردچوبه، نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
پودر یا پرک فلفل قرمزبه میزان دلخواه
ادویه مخصوص قورمه سبزی1 قاشق غذاخوری
روغن مایع سرخ کردنیبه میزان لازم
روغن جامدبه میزان لازم
برنج خام15 تا 17 کیلوگرم (برای 100 نفر)
زعفران (دم نموده غلیظ)به میزان لازم

نکته اول: این میزان مواد برای پخت قورمه سبزی نذری برای 100 نفر است، اگر می خواهید قورمه سبزی نذری برای 200 نفر درست کنید میزان مواد را دو برابر کنید یعنی برای مثال 16 کیلوگرم گوشت و برای برنج نذری 30 تا 35 کیلوگرم برنج خام در نظر بگیرید.

و اگر می خواهید قورمه سبزی نذری برای 50 نفر درست کنید این میزان مواد را نصف کنید، یعنی مثلا 4 کیلوگرم گوشت گوسفندی و 8 کیلوگرم برنج خام در نظر بگیرید.

نکته دوم: ترکیب سبزی قورمه: 10 کیلوگرم (شامل تره 3 کیلوگرم، جعفری 4 کیلوگرم، گشنیز 1 کیلوگرم، اسفناج 1 کیلو و 800 گرم و شنبلیله 200 گرم)

مدت زمان مورد احتیاج برای پخت قورمه سبزی نذری: 4 الی 5 ساعت

مقدار کالری در هر 100 گرم قورمه سبزی: حدود 150 تا 180 کیلوکالری

مراحل پخت خورشت قورمه سبزی نذری

برای تهیه خورش قورمه سبزی نذری معمولاً از گوشت گوسفندی با میزانی دنبه و استخوان استفاده می گردد. یادتان باشد در ابتدای کار لیمو عمانی قورمه سبزی را سوراخ کنید و یک ساعت در آب جوش بخیسانید تا طعم قرمه سبزی نذری تلخ نگردد. در ادامه مراحل درست کردن قورمه سبزی نذری را دنبال کنید.

مرحله اول؛ لوبیاها را خیس کنید و بپزید

در اولین مرحله از طرز تهیه قورمه سبزی نذری باید لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز (به سلیقه شما بستگی دارد) را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب شان را عوض کنید. با این کار هم لوبیاها زودتر می پزند و هم هضم شان آسان تر می گردد. بهتر است لوبیاها را جداگانه بپزید که رنگ خورشت تغییر نکنید. پس در یک قابلمه جداگانه لوبیاها را با آب بپزید.

در صورت تمایل می توانید لوبیا چیتی و لوبیا قرمز را به روش های و اینترنتی از فروشگاه های تهیه کنید.

مرحله دوم؛ سبزی قورمه را تفت دهید

در این مرحله از طرز تهیه قورمه نذری باید سبزی خورشتی را به صورت ریز خرد کنید، بخارپز کنید و سپس در روغن خوب سرخ کنید. اجازه دهید سبزی ها کاملاً سرخ شوند و رنگ آن ها کمی تغییر کند. اگر سبزی قورمه سبزی روی شعله ملایم و با صبر و حوصله حسابی سرخ گردد، رنگ خورش شما تیره تر و مجلسی تر خواهد شد و قرمه سبزی در نهایت حسابی به روغن می افتد. بهتر است سبزی قورمه را با روغن جامد تفت دهید.

در صورت تمایل می توانید روغن جامد و نیمه جامد را به صورت حضوری و اینترنتی از فروشگاه های تهیه کنید

مرحله سوم؛ تفت دادن گوشت، پیاز و لوبیا

برای درست کردن خورشت قورمه سبزی نذری جاافتاده و مجلسی پیازها را ریز خرد کنید. میزانی روغن در قابلمه ای که می خواهید خورش را درست کنید بریزید و شعله گاز را با حرارت میانه روشن کنید. اجازه دهید روغن داغ گردد، سپس پیازها را سرخ کنید. زمانی که پیازها سبک و طلایی شد، گوشت را اضافه کنید.

گوشت خورشتی را برای قرمه سبزی نذری زیاد ریز نکنید. گوشت را خوب با پیاز تفت دهید و رنگ گوشت که کمی تغییر کرد، 1 قاشق غذاخوری ادویه مخصوص قورمه سبزی و میزانی فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه را اضافه کنید. لوبیاهای پخته شده را هم آبکش کنید و با گوشت تفت دهید. این تفت دادن از چروک شدن پوست لوبیا در قورمه سبزی جلوگیری می نماید.

سپس آب جوش را اضافه کنید (میزان آب جوش به حدی باشد که روی گوشت و لوبیا را بپوشاند) و درب قابلمه را بگذارید. اجازه دهید گوشت و لوبیای خورش با شعله میانه گاز به مدت 2 ساعت بپزند.

در صورت تمایل روغن مایع، پیاز داغ منجمد، گوشت گوسفند، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه را به صورت حضوری و اینترنتی از فروشگاه های تهیه کنید.

مرحله چهارم؛ اضافه کردن سبزی به قورمه سبزی نذری

15 دقیقه بعد سبزی قرمه تفت داده شده را هم به خورش اضافه کنید.

برای تهیه سبزی منجمد قورمه به صورت حضوری و اینترنتی می توانید خرید خود را از فروشگاه های انجام دهید.

مرحله پنجم؛ لیمو عمانی را به قورمه سبزی اضافه کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه قورمه سبزی به روش نذری و 30 دقیقه قبل از خاموش کردن شعله گاز می توانید میزانی نمک همراه با لیمو عمانی که از قبل آن ها سوراخ نموده و در آب جوش قرار داده بودید را به خورش اضافه کنید. اجازه دهید خورش برای 30 دقیقه دیگر به آرامی بپزد تا کاملاً جا بیفتد و طعم و عطر لیمو در آن بپیچد.

در صورت تمایل می توانید نمک و لیمو عمانی را به صورت حضوری و اینترنتی از فروشگاه های تهیه کنید.

مرحله آخر؛ سرو خورش قورمه سبزی نذری با برنج

3 الی چهار ساعت زمان برای پخت و جا افتادن خورش قورمه سبزی نذری ضروری است تا حسابی به روغن بیفتد. در خاتمه می توانید خورش قورمه سبزی را همراه با و میزانی برنج زعفرانی سرو کنید. جهت قورمه سبزی نذری برای 100 نفر به 15 تا 17 کیلوگرم برنج خام احتیاج دارید که البته به نوع برنج هم بستگی دارد.

در صورت تمایل انواع برنج از جمله برنج ایرانی و برنج خارجی و زعفران را به صورت حضوری و اینترنتی از فروشگاه های تهیه کنید.

رازهای خوشمزه شدن قورمه سبزی نذری

  • در طرز تهیه قورمه سبزی حرفه ای نذری مثل قورمه سبزی مجلسی و رستورانی باید نسبت مواد را رعایت کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده از گوشت بیشتر باعث خوشمزه شدن قورمه سبزی خواهد شد، به شرط این که، به خوبی بپزد و از هر دو مدل گوشت با استخوان و بدون استخوان هم بهره ببرید. شما می دانید برترین گوشت برای قورمه سبزی کدام گوشت و کدام قسمت گوشت است؟
  • یکی از فوت و فن های خوشمزه شدن قورمه سبزی نذری استفاده از آب قلم گاو است که معجزه می نماید. این فوت کوزه گری قورمه سبزی رستوران ها را نباید فراموش کنید. آب قلم به غذای شما لعاب می دهد و قورمه سبزی حسابی به روغن می افتد. البته از مصرف زیاد آن هم اجتناب کنید چون باعث چرب شدن بیش از حد غذا می گردد و برای بیماران قلبی مناسب نیست.
  • در طرز تهیه قرمه سبزی خوشمزه و جا افتاده نذری یک روش پخت این است که وقتی گوشت را سرخ می کنید، میزانی از سبزی قورمه را هم در آن تفت دهید. حواستان باشد، سبزی از فرط سرخ شدن سیاه نگردد.
  • قورمه سبزی از آن دسته غذاهایی است که باید به آرامی و طی چند ساعت آماده گردد. بنابراین در طرز تهیه قورمه سبزی نذری به هیچ عنوان عجله نکنید و هر از چند گاهی خورش را هم بزنید تا کاملاً جا بیفتد و آماده گردد.
  • بعضی افراد در ترکیب ادویه قورمه سبزی نذری از میزانی پودر سیر هم استفاده می نمایند، این کار موجب می گردد تا قورمه سبزی شما طعم لذیذتری پیدا کند.
  • برای خوش عطر شدن قورمه سبزی نذری می توانید به ترکیبات سبزی این خورش میزانی ریحان تازه خرد شده نیز اضافه کنید.
  • برای درست کردن قورمه سبزی نذری و خوشمزه از میزان کمی شنبلیله در خورش بهره ببرید تا طعم خورش تلخ نگردد.
  • اگر دوست دارید طعم قورمه سبزی شما کمی ترش گردد، می توانید میزانی آبغوره خانگی نیز به آن اضافه کنید.
  • اگر در طرز تهیه قورمه سبزی به روش نذری از میزان زیادی گشنیز در ترکیب سبزی بهره ببرید، ممکن است طعم خورش شما کمی شیرین گردد.
  • در طرز تهیه قورمه سبزی نذری باید پیازها را کاملاً ریز یا رنده کنید تا بعد از پخت خورش تکه های پیاز در غذا تعیین نباشد.

بیشتر بخوانید:

رازهای قورمه سبزی نذری خوشمزه که فقط سرآشپزها می دانند

  • در طرز تهیه قورمه سبزی نذری جا افتاده باید برای سرخ کردن سبزی، روغن را آرام آرام اضافه کنید. ابتدا میزانی روغن در ماهیتابه بریزید تا آب سبزی ها بخار گردد و بعد از این که سبزی ها کمی سرخ شدند، دوباره میزانی روغن به آن اضافه کنید.
  • سرخ کردن سبزی قورمه سبزی معمولاً حدود 30 تا 45 دقیقه طول می کشد.
  • برای این که قورمه سبزی نذری شما روغن بیندازد، می توانید در مراحل آخر پخت غذا چند تکه یخ به آن اضافه کنید.
  • علت آب افتادن قورمه سبزی نذری معمولاً کم سرخ شدن سبزی آن است، اگر دوست دارید قورمه سبزی شما غلیظ و لعاب دار گردد، باید آن را خوب و با حوصله روی شعله ملایم گاز سرخ کنید.
  • برای پخت قرمه سبزی نذری سعی کنید از ابتدا به میزان کافی آب به خورش اضافه کنید. در صورتی که ضروری است در زمان پخت خورش میزانی آب به آن اضافه گردد، باید حتماً از آب جوش بهره ببرید و از کناره های قابلمه آب را در خورشت بریزید.
  • در آخرین مرحله از پخت قورمه سبزی نذری و زمانی که گوشت و حبوبات خورش کاملاً پختند، می توانید میزانی شعله گاز را زیاد کنید تا خورش شما غلیظ گردد.
  • به یاد داشته باشید که گوشت قورمه سبزی نباید ریز باشد و باید آن را کمی درشت خرد کنید.
  • برای سرخ کردن سبزی قورمه سبزی، نباید سبزی را بیش از هم بزنید، این کار موجب می گردد تا سرخ شدن سبزی ها بیشتر طول بکشد و روغن بیشتری به خود جذب نمایند.
  • اضافه کردن روغن حیوانی موجب می گردد تا قورمه سبزی شما خوشمزه تر گردد.
  • در طرز تهیه قورمه سبزی نذری می توانید به جای گوشت گوسفند از گوشت مرغ هم بهره ببرید. طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ هم خوشمزه است.
  • به منظور جلوگیری از له شدن لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی در خورش قورمه سبزی بهتر است لوبیا خیس خورده و پخته را کمی در روغن با گوشت تفت دهید و بعد آن را در خورش بپزید.
  • پیشنهاد می گردد خورش قورمه سبزی نذری را کمی تند و تیز درست کنید تا طعم آن لذیذتر گردد.
  • برای خوش رنگ شدن خورش قورمه سبزی نذری می توانید یک بار لوبیا قرمز یا چیتی را برای 15 دقیقه در آب جوش بریزید و میزانی بپزید، سپس آب لوبیاها را دور بریزید و مجدداً از آب تازه برای پخت لوبیا بهره ببرید. این کار از کدر شدن رنگ خورش جلوگیری می نماید.

بیشتر بخوانید:

چگونه یک قورمه سبزی نذری جا افتاده داشته باشیم؟

  • راز جا افتادن قورمه سبزی نذری، پختن آن روی حرارت بسیار ملایم به مدت طولانی است. حداقل 3 الی 4 ساعت (و حتی بیشتر) را به پختن قورمه سبزی اختصاص دهید.
  • مواد قورمه سبزی نباید جدا از هم و آبکی باشند. اگر این غذا به خوبی جا بیفتد، به روغن خواهد افتاد، بدون آنکه روغن زیادی به آن اضافه نموده باشید.
  • به خاطر داشته باشید که هر چقدر سبزی قورمه سبزی ریزتر خرد گردد، خورش بهتر جا می افتد.
  • ترفندهای سرآشپزها برای سیاه شدن قورمه سبزی را بلد هستید؟

علت تلخ شدن قورمه سبزی نذری چیست؟

  • یک نکته مهم درباره سبزیجات در ترکیب سبزی قورمه استفاده از شنبلیله است. عطری که شنبلیله به قورمه سبزی می دهد، بی نظیر است. ولی این موضوع نباید باعث گردد که در مصرف آن زیاده روی کنید. چون با این کار قورمه سبزی شما تلخ خواهد شد و باید ترفندهایی برای گرفتن تلخی غذا به کار بگیرید.
  • یکی دیگر از علت های تلخ شدن قورمه سبزی، رعایت نکردن اصول استفاده از لیمو عمانی است. لیمو عمانی را قبل از استفاده در میزانی آب بجوشانید. قبل از جوشاندن روی آن ها چند سوراخ با چنگال ایجاد کنید. 15 دقیقه جوشاندن کافی است. یک روش دیگر به جای جوشاندن این است که لیمو عمانی را یک ساعت در آب جوش بخیسانید و هنگام استفاده آب آن را دور بریزید.
  • سبزی قورمه را روی شعله زیاد گاز سرخ و خشک نکنید.
  • در طرز تهیه قورمه سبزی نذری و مجلسی، از لیمو عمانی سیاه بهره ببرید.
  • یک راه دیگر هم این است که از مغز یا همان پرک لیمو عمانی ها بهره ببرید. هسته و پوست را دور بریزید، سپس مغز لیمو را پودر کنید تا به خوبی در قورمه سبزی حل شوند. مغز لیمو عمانی را به صورت درسته هم می توانید بعد از جدا کردن پوست و تخم ها به قورمه سبزی نذری اضافه کنید.

راهکارهای طلایی برای برطرف تلخی قورمه سبزی نذری

  • اگر موارد بالا را به هر علت به طور کامل رعایت نکردید و قورمه سبزی تلخ شد، لیمو عمانی ها را در مراحل آخر پخت از قابلمه خارج کنید.
  • در صورت تلخی قورمه سبزی نذری می توانید میزانی سبزی قورمه سرخ کنید و به خورش اضافه کنید. حواستان باشد در این مرحله اصلا از شنبلیله و برگ چغندر استفاده نکنید.
  • برای گرفتن تلخی قورمه سبزی نذری چند حبه قند به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و از کمی آبلیمو یا آب نارنج بهره ببرید.
  • یک فوت و فن طلایی برای گرفتن تلخی قورمه سبزی نذری و مجلسی این است که یک پیاز میانه یا بزرگ را به صورت خلالی سرخ کنید و در همان مراحل پایانی به خورش اضافه کنید.
  • لیمو عمانی قورمه سبزی باید سیاه باشد. لیمو عمانی سفید برای خورش قیمه نذری است.
  • برای گرفتن تلخی خورش قورمه سبزی حتما لیمو عمانی ها را از خورش خارج کنید. اضافه کردن کمی گشنیز خشک هم کارساز است.
  • یک روش دیگر این است که یک عدد سیب زمینی خام و پوست گرفته به خورش قورمه سبزی اضافه کنید. قبل از پخت کامل سیب زمینی، آن را از خورش بیرون بیاورید.
  • اضافه کردن کمی آبغوره، آبلیمو یا آب نارنج هم برای گرفتن تلخی خورش قورمه سبزی روش زیرکانه ای است.
  • یکی دیگر از روش های گرفتن تلخی قورمه سبزی اضافه کردن چند قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به قورمه سبزی نذری است. برای این کار باید رب گوجه فرنگی را جداگانه در میزانی روغن سرخ کنید و بعد به غذا اضافه کنید. توجه داشته باشید که استفاده از رب گوجه فرنگی به میزان زیاد روی طعم خورش شما تاثیر می گذارد، بنابراین از میزان کمی رب گوجه فرنگی در خورش بهره ببرید.
  • پیشنهاد می کنیم سایر علت های تلخ شدن قورمه سبزی و روش های پیشگیری از آن را هم مطالعه کنید.

چه کار کنیم که رنگ قورمه سبزی نذری شفاف و براق گردد؟

  • برای سبز و شفاف شدن رنگ قورمه سبزی، در وهله اول، سبزی ها را خیلی سیاه و خشک نکنید. سرخ کردن بیش از حد سبزی ها هم طعم قورمه سبزی را تلخ می نماید و هم روی رنگ آن تاثیر می گذارد.
  • نکته دوم برای خوشرنگ شدن قورمه سبزی این است که بعد از سرخ کردن سبزی قورمه، اجازه دهید آب آن تبخیر گردد. چون سبزی در هنگام سرخ شدن، کمی آب پس می دهد و همان آب باعث کدر شدن رنگ خورش می گردد.
  • بعلاوه بهتر است وقتی گوشت خورش را سرخ می کنید، میزانی از سبزی قورمه ای را که از قبل سرخ نموده اید، همراه با گوشت، تفت دهید. این کار هم باعث خوشمزه تر شدن و هم خوشرنگ تر شدن خورش شما می گردد.

چه کار کنیم که قورمه سبزی نذری روغن بیندازد؟

یکی از فوت و فن های کاربردی و مهم در تهیه خورش قورمه سبزی این است که این خورش به خوبی روغن بیندازد. روغن انداختن قورمه سبزی علاوه بر اینکه ظاهر خورش را زیباتر می نماید، باعث می گردد طعم بهتری هم داشته باشد.

  • نکته اول برای روغن انداختن قورمه سبزی نذری همان طور که قبلا گفتیم سرخ کردن سبزی خورشتی است. اگر سبزی خورشت به خوبی ریز و ساطوری خرد و سپس سرخ گردد خورش شما روغن بیشتری خواهد انداخت. البته نباید سبزی را آنقدر سرخ کنید که تلخ گردد.
  • نکته دوم در طرز تهیه قورمه سبزی نذری به روغن افتاده این است که بعد از اینکه گوشت و لوبیا پختند، چند قطعه کوچک یخ به خورش اضافه کنید. این کار باعث ایجاد شوک به مواد خورش می گردد و به روغن انداختن قرمه سبزی یاری می نماید.

ترکیب ادویه مخصوص قورمه سبزی نذری چیست؟

ادویه ها نقش بسیار مهم و غیر قابل انکاری در طعم غذاهای ایرانی دارند. در طرز تهیه قورمه سبزی نذری علاوه بر نمک، فلفل قرمز و زردچوبه، برای عطر و طعم بیشتر قورمه سبزی از میزانی ادویه قورمه سبزی بهره ببرید.

برای درست کردن ادویه مخصوص قورمه سبزی نذری و مجلسی به این ترتیب عمل کنید:

  • پودر گل محمدی: 2 قاشق غذاخوری
  • پودر غوره: 2 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه: 1 قاشق غذاخوری
  • پودر فلفل سیاه: 1 قاشق غذاخوری
  • پودر رازیانه: 1 قاشق غذاخوری
  • شنبلیله خشک: 2 قاشق غذاخوری
  • تره خشک: 2 قاشق غذاخوری
  • جعفری خشک: 2 قاشق غذاخوری
  • گشنیز خشک: 2 قاشق غذاخوری
  • اسفناج خشک: 2 قاشق غذاخوری

ادویه مخصوص قورمه سبزی را می توانید به صورت آماده از عطاری ها تهیه کنید. یا این که این سبزی های خشک و ادویه ها را آسیاب کنید و در یک شیشه درب دار نگهداری کنید. هر بار بسته به مقدار مواد قورمه سبزی، میزانی از این ادویه را در تهیه قورمه سبزی بهره ببرید. پیشنهاد می کنیم برای جزییات بیشتر مقاله را مطالعه کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن قورمه سبزی نذری

مهم ترین راز جا افتادن قورمه سبزی نذری چیست؟

برای جا افتادن قورمه سبزی نذری هم باید سبزی را ریز خرد کنید، خوب سرخ کنید و هم باید قرمه را با حرارت ملایم و برای بیشتر از 3 الی 4 ساعت (یا بیشتر) روی شعله گاز قرار دهید تا کاملاً روغن بیفتد و خوش طعم گردد.

چکار کنیم رنگ قورمه سبزی نذری تیره گردد؟

هر چقدر سبزی قورمه سبزی را بیشتر و ریزتر خرد کنید و با حوصله روی شعله ملایم و با روغن جامد سرخ گردد، رنگ خورش شما تیره تر و مجلسی تر خواهد شد، البته مراقب باشید سبزی خشک و سیاه نگردد. بعلاوه پخت قورمه سبزی به مدت طولانی روی شعله ملایم گاز باعث روغن انداختن قورمه سبزی می گردد.

برای لعابدار شدن قورمه سبزی نذری چیکار کنیم؟

استفاده از سبزی اسفناج در ترکیب سبزی قورمه سبزی باعث می گردد قورمه سبزی لعابدار گردد. پخت قورمه سبزی نذری به مدت طولانی روی شعله ملایم گاز هم آن را غلیظ و لعابدار می نماید.

طرز تهیه قورمه سبزی نذری برای 100 نفر و 200 نفر چگونه است؟

برای 100 نفر تقریبا به 10 کیلوگرم سبزی، 8 کیلوگرم گوشت گوسفندی و بعلاوه 2 کیلوگرم لوبیا و برای برنج نذری به حدود 15 تا 17 کیلوگرم برنج احتیاج دارید. برای 200 نفر این میزان مواد را 2 برابر کنید و میزان برنج را 30 تا 35 کیلوگرم در نظر بگیرید.

سبزی مخصوص قورمه سبزی نذری چیست؟

از مهم ترین سبزیجات قورمه سبزی نذری می توان به تره، جعفری، شنبلیله، گشنیز و اسفناج اشاره نمود.

آیا می توان از سبزی خشک برای تهیه قورمه سبزی استفاده کرد؟

بعضی افراد از سبزی خشک برای تهیه قورمه سبزی نذری استفاده می نمایند، اما به طور کلی قورمه سبزی بهتر است با سبزی تازه درست گردد تا غذا عطر و طعم بهتری داشته باشد.

محصولات مرتبط

خرمای مضافتی فامیلا 750 گرمی

136,700 تومان 148,500 تومان 8% تخفیف

چاشنی سالاد پت 80 گرمی گلها

49,300 تومان 49,800 تومان 1% تخفیف

فلفل سیاه 75 گرمی گلستان

56,300 تومان 56,900 تومان 1% تخفیف

زردچوبه 400 گرمی فامیلا

127,900 تومان 129,900 تومان 2% تخفیف

زعفران دو گرمی نوین زعفران

377,000 تومان 445,000 تومان 15% تخفیف

فلفل سیاه 80 گرمی سانتین

60,900 تومان 61,900 تومان 2% تخفیف

فلفل قرمز سلفونی 75 گرمی گلستان

33,500 تومان 33,900 تومان 1% تخفیف

لواشک پذیرایی چند لایه مخلوط استوانه طرح حیوانات 500گرمی

130,900 تومان 133,000 تومان 2% تخفیف

برنج هندی دانه بلند 1121- 10 کیلویی جشنواره

515,900 تومان 610,000 تومان 15% تخفیف

روغن نیمه جامد 810 گرمی رعنا

49,900 تومان 55,700 تومان 10% تخفیف

روغن سرخ کردنی وِیژه (کم جذب) 810 گرمی فامیلا

50,000 تومان

روغن سرخ کردنی 1350 گرمی کتابی رعنا

81,900 تومان 91,900 تومان 11% تخفیف

عدس ریز بسته سلفونی 900 گرمی آذوقه

120,900 تومان 134,900 تومان 10% تخفیف

لوبیا چیتی 900 گرم مث چی

135,000 تومان 135,900 تومان 1% تخفیف

لوبیا قرمز جگری 900 گرمی سبزدانه

160,900 تومان 179,900 تومان 11% تخفیف

سبزی کوکویی 400 گرم منجمد سیر تا پیاز

43,000 تومان 43,500 تومان 1% تخفیف

سبزی قورمه سرخ شده منجمد 400 گرم نوبر سبز

79,900 تومان 88,900 تومان 10% تخفیف

سیب زمینی خلالی 10*10 750 گرم کیمبال

72,900 تومان 77,000 تومان 5% تخفیف

پیاز سرخ شده 150 گرمی نوبر سبز

46,900 تومان 51,800 تومان 9% تخفیف

منبع: افق کوروش
انتشار: 3 تیر 1403 بروزرسانی: 3 تیر 1403 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1258

به "طرز تهیه قورمه سبزی نذری برای 50، 100 و 200 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه قورمه سبزی نذری برای 50، 100 و 200 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید