فرمانده نیروی پدافند هوایی: می توانیم هر پرنده ای را کشف و منهدم کنیم

به گزارش کیوسک خبری آشنا، تهران (پانا) - فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه تحرکات دشمن را در ورای مرزها رصد می کنیم، گفت امروز به جایگاهی دست یافته ایم که هر نوع پرنده با هر سطح مقطع راداری و پروازی برای ما قابل کشف، شناسایی و انهدام است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی: می توانیم هر پرنده ای را کشف و منهدم کنیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرتیپ علیرضا صباحی فرد با اشاره به نقش پدافند هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس اقدامات مؤثری انجام داد و هیچ عملیاتی برگزار نشد، مگر زیر چتر حمایتی پدافند هوایی ارتش که این پیشینه، افتخار بزرگی برای این نیرو است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اضافه کرد: ما در طول دوران دفاع مقدس در بیش از 250 نقطه از سراسر کشور مستقر شدیم و اجازه ندادیم که مراکز حیاتی کشور همچون پایگاه های نظامی و فرودگاه ها، مورد اصابت قرار گیرد و امنیت هوایی را به طور کامل برقرار کردیم.

صباحی فرد توضیح داد: پدافند هوایی به ویژه در جزیره خارگ به گونه ای عمل کرد که همیشه شریان حیاتی فروش و نقل و انتقال انرژی های فسیلی ادامه پیدا کند و هیچ گاه اجازه نداد که دشمن، این شریان را قطع کند.

وی مطرح کرد: نیروی پدافند هوایی امروز بر لبه دانش و تکنولوژی روز جهان حرکت می نماید و از تجهیزات و سامانه های به روز بهره می برد؛ این نیرو امروز ضمن رصد و حراست آسمان کشور این ظرفیت را دارد که تحرکات دشمنان را فراتر از مرزهای کشور رصد کند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه در تمامی زمینه های پدافندی امروز توانسته ایم به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یابیم، اعلام نمود: امروز به جایگاهی دست یافته ایم که هر نوع پرنده با هر سطح مقطع راداری و پروازی برای ما قابل کشف، شناسایی و انهدام است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 534

به "فرمانده نیروی پدافند هوایی: می توانیم هر پرنده ای را کشف و منهدم کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده نیروی پدافند هوایی: می توانیم هر پرنده ای را کشف و منهدم کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید